Aktualizacja, która pojawi się na oficjalnych serwerach League of Legends już 3 lutego, ponownie wprowadzi ogrom zmian w balansie rozgrywki.

Mark Yetter, dowodzący zespołem odpowiadającym za balans w grze, jak zawsze tydzień przed aktualizacją dzieli się planowanymi zmianami. To czego możemy spodziewać się po patchu 11.3 to osłabienie dziesięciu czempionów, które obecnie najlepiej radzą sobie na Summoners Rift i pomoc dziewiątce, która zdecydowanie nie potrafi się odnaleźć w obecnej mecie.

Wyrównanie mocy będzie dotyczyć również nowych przedmiotów, których na liście znalazło się aż dwadzieścia. Pierwsze tygodnie profesjonalnych rozgrywek na całym świecie pokazały jakie itemy wymagają poprawy – czy to chodzi o nerfy, czy buffy. Lista planowanych zmian wygląda następująco:

Przedmioty

Wzmocnienia przedmiotów:

  • Force of Nature
    – prędkość poruszania się za każdy ładunek 6 (max 30) >>> 8 (max 40)
  • Frozen Heart
    – koszt 2700 >>> 2500
    – pancerz 80 >>> 70
  • Chemtech Putrifier
    – przyspieszenie umiejętności 15 >>> 20
    – nowość: leczenie lub osłonięcie sojusznika tarczą spowoduje, że jego następny atak nałoży efekt Głębokich Ran 60% na 3 sekund
  • Immortal Shieldbow
    – AD 50 >>> 60
    – Attack Speed 15% >>> 20%
  • Phantom Dancer
    – AD 0 >>> 20
    – Attack Speed 45% >>> 25%
    – Przepis na przedmiot zmieniony: sztylet zastępuje długi miecz
    – Maksimum ładunków żeby otrzymać attack speed 5 >>> 3
    – Dodatkowy attack speed 40% >>> 30%
  • Lord Dominik's Regards
    – Penetracja pancerza 25% >>> 35%
  • Verdant Barrier
    – Przerobiono pasywkę – zabicie jednostki gwarantuje 1 magic resist (maksymalnie 15)
    – koszt 1200 >>> 1000
  • Horizon Focus
    – AP 100 >>> 115
    – minimalny zasięg hypershota 750 >>> 700
  • Silvermere Dawn
    – TBA

Osłabienia przedmiotów:

  • Deadman's Plate
    – zdrowie 475 >>> 40
  • Staff of Flowing Water
    – AP 60 >>> 50
  • Zhonias Hourhlass
    – Koszt przedmiotu Seeker 900 >>> 1000
    – Koszt całego przedmiotu 2500 >>> 2600
  • Ironspike Whip
    – usunięto efekt podwójnych obrażeń u minionów poniżej 50%
  • Goredrinker
    – Leczenie 12% >>> 8% brakującego zdrowia
  • Ravenous hydra
    – wszechwampiryzm 15% >>> 8-16% w zależności od poziomu
  • Sterak's Gage
    – Podstawowa tarcza 200 >>> 100
    – Czas trwania tarczy 5 >>> 4 s

Zmiany przedmiotów:

  • Leeching Leer
    – wszechwampiryzm 10% >>> 5%
    – Zdrowie 150 >>> 250
  • Riftmaker
    – wszechwampiryzm 15% >>> 8-16% w zależności od poziomu
    – zdorowie 150 >>> 250
  • Eclipse
    – tarcza 150 >>> 180
    – wszechwampiryzm 10% >>> 5-10% w zależności od poziomu

Czempiony

Wzmocnienia bohaterów:

  • Karma
  • Sylas
  • Singed
  • Riven
  • Jinx
  • Ezreal
  • Mordekaiser
  • Vladimir
  • Shyvana

Poprawki bohaterów:

  • Rell

Osłabienia bohaterów:

  • Olaf
  • Cho'Gath
  • Pantheon
  • Rammus
  • Anivia
  • Elise
  • Ivern
  • Seraphine
  • Udyr
  • Taliyah

Szczegóły dotyczące zmian w statystykach bohaterów znajdziecie pod tym adresem.