AGO Esports kończy udział na finałach WESG 2017. Polski zespół przegrał ćwierćfinałowe spotkanie przeciwko reprezentantom Rosji i musi zadowolić się miejscem 5-8.

Russian Federation Rosja

2

Faza pucharowa
World Electronic Sports Games
Ćwierćfinał

Cobblestone
(7:8; 7:8)

Mirage
(11:4; 5:4)

Train
(12:3; 4:9)

Russian Federation Rosja odrzuca Cache
Poland AGO Esports odrzuca Nuke
Russian Federation Rosja wybiera Cobblestone
Poland AGO Esports wybiera Mirage
Russian Federation Rosja odrzuca Overpass
Poland AGO Esports odrzuca Inferno
Pozostaje Train

AGO Esports Poland

1

AGO Esports rozpoczęło mapę po stronie atakującej i od razu zaprezentowało skuteczną ofensywę w pistoletówce. Nie bez problemów, ale Polacy poradzili sobie w rundach z lepszym wyposażeniem, dzięki czemu powiększyli prowadzenie do 3:0. Pierwszy full był kontynuacją dobrej passy terrorystów. Skuteczny rewanż w wykonaniu Rosji nadszedł dopiero przy stanie 0:6. To zwycięstwo musiało podbudować zespół electronica, ponieważ od razu rzucił się on do odrabiania strat. Walczył o wyrównanie, jednak potknął się, kiedy na tablicy wyników widniało 4:6. Druga próba była już udana, a na zwycięzcę tej połowy Cobblestone'a musieliśmy poczekać do piętnastej rundy. Ta poszła po myśli Polaków, dzięki czemu do przerwy minimalnie prowadzili 8:7.

Po zmianie stron reprezentanci Rosji wygrali pistoletówkę, a później powiększyli przewagę do 10:8. Pierwszy full wpadł na konto AGO Esports, jednak zespół TOAO od razu dał się zresetować. Lepsza sytuacja ekonomiczna sprawiła, że terroryści zdobyli dwa kolejne punkty. Od wyniku 9:12 polska formacja rzuciła się do odrabiania strat i zdołała wyrównać, choć potrzebowała do tego clutchów 1 vs 3 phra i 1 vs 2 Furlana. Tak wyrównane starcia oznaczały jednak, że finanse zawodników broniących wciąż stały na słabym poziomie. Rosja decydowała się na zakupy i te przyniosły pożądany efekt właśnie przy stanie 12:12. ,,Jastrzębie” były zmuszone do zagrania eco, a pełny ekwipunek osiągnęły dopiero w rundzie nr 27. Od razu po jego uzyskaniu udało się przełamać oponenta. Co więcej, AGO na tym nie poprzestało i jako pierwsze zapewniło sobie szansę na zakończenie Cobblestone'a. Snatchie i spółka wykorzystali tę okazję i zwyciężyli 16:14.W rundzie pistoletowej Furlan wyeliminował WorldEdita w sytuacji 1 vs 1, lecz zabrakło mu ułamka sekundy do rozbrojenia bomby. Rosjanie bez większych problemów ugrali także potyczki, w których posiadali lepsze uzbrojenie. AGO Esports zrewanżowało się na pierwszym fullu. Na nieszczęście Polaków, rewanż przeciwnika był błyskawiczny. Od tego momentu Rosjanie uzyskali przewagę w aspekcie finansów i coraz bardziej uciekali z prowadzeniem. Solidna gra ofensywna zapewniła im zwycięstwo połowy na poziomie 8:1. Wtedy nastąpiło przebudzenie antyterrorystów, choć nie obyło się bez błędów, jak przegranie sytuacji 4 vs 2 przy stanie 2:8. Ostatecznie, oba zespoły podzieliły się sześcioma rundami, przez co różnica między nimi nie uległa zmianie, a wynikiem końcowym było 11:4.

Druga pistoletówka przybliżyła Rosjan do zwycięstwa na Mirage'u. Co więcej, zdołali też wykorzystać przewagę wyposażenia, a to dało im prowadzenie 14:4. Polscy zawodnicy odpowiedzieli po uzyskaniu karabinów, ale chwilę później dali się przełamać. Pomimo słabszego ekwipunku, zaprezentowali udanego force'a i dali sobie jeszcze nadzieję na comeback. Strata była jednak zbyt wysoka, a drużyna electronica zakończyła mapę wygraną 16:8.Decydująca mapa rozpoczęła się od trzypunktowego prowadzenia Rosji po udanej pistoletówce i rundach z lepszym ekwipunkiem. AGO Esports zaprezentowało skuteczny atak na fullu, a znacznie przyczynił się do tego TOAO, który zdobył trzy fragi. Na nieszczęście Polaków, powtórzył się scenariusz z Mirage'a i natychmiastowe przełamanie. Tym razem ekipa WorldEdita także zdecydowanie przejęła inicjatywę, a wynik zaczynał być pogromem. Antyterroryści zapewnili sobie zwycięstwo połowy na poziomie 8:1. ,,Jastrzębie” przebudziły się dopiero przy stanie 1:10. Jednak nawet wtedy nie zdołały na dłużej przejąć inicjatywy. Po zdobyciu zaledwie dwóch rund AGO przegrywało 3:12 do przerwy.

Od początku drugiej części mapy Polacy uzyskali ekonomiczną przewagę, co pomogło im w zmniejszaniu straty. Zdecydowanie przejęli oni inicjatywę i radzili sobie nawet wtedy, gdy przeciwnik posiadał karabiny. Kapitalna gra antyterrorystów przełożyła się na upragniony remis na poziomie 12:12. Nie obyło się bez wyrównanych rund, ponieważ do dokonania tego potrzebne były między innymi clutche TOAO w sytuacjach 1 vs 2. Jeden udany atak w wykonaniu Rosji dał im prowadzenie i zniszczył finanse rywala. Polacy uzbierali pieniądze na niezłe wyposażenie, jednak nie przełamali oponenta. Po chwili na koncie formacji hoocha pojawiły się trzy punkty meczowe. Wykorzystała pierwszą szansę i zakończyła Traina zwycięstwem 16:12.Wszystkie najważniejsze informacje dotyczące finałów World Electronic Sports Games znajdziecie na naszej podstronie.