Tyler McVicker podczas jednej ze swoich ostatnich transmisji opowiedział trochę o nowym silniku CS:GO. Według niego Source 2 może pojawić się na dniach.

Tyler McVicker to twórca projektu Valve News Network, który skupia się na pracach firmy Gabe'a Newella. Tyler niejednokrotnie dysponował poufnymi informacjami i nie bał się o nich mówić głośno, co wskazuje, że ma bezpośrednie dojścia do Valve. McVicker jako pierwszy poinformował chociażby o tym, że kupcy platformy Valve Index otrzymają darmową kopię Half-Life: Alyx, czy też przedstawiał przecieki dotyczące Operation Shattered Web na miesiąc przed premierą operacji.

Wczoraj Tyler podczas poświęcił swoją transmisję na rozmowę dotyczącą Source'a 2 w CS:GO. Przede wszystkim poinformował, że nowy silnik dla Counter-Strike'a może być bliżej niż nam się wszystkim wdaje. Jak blisko? Tak blisko, że jego premiera może wydarzyć się lada dzień, nawet jutro.

Oprócz tego twórca VNN przedstawił kilka faktów dotyczących Source 2. Oto najważniejsze fakty, o których wspomniał:

  • Source 2 nie będzie miało znaczącego wpływu na grafikę gry. Według niego 95% tekstur i obiektów znajdujących się obecnie na wszystkich lokalizacjach będzie wyglądać niemalże tak samo. Jest jednak możliwe, że w przyszłości mapy przejdę kolejne odnowienia.
  • Source 2 będzie gratką dla osób tworzących mapy, z powodu o wiele lepszych narzędzi i nowych rozwiązań. Przestarzały Source 1 ma wiele ograniczeń, których nie można przeskoczyć, a nie będą problemem w nowej odsłonie silnika.
  •  Jest bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że Counter-Strike: Global Offensive, tak samo jak Dota 2 przed kilku laty, na początku otrzyma osobną wersję otwartej bety z Source 2. Wszystko po to by społeczność mogła przetestować nową wersję gry i wyeliminować potencjalne błędy, nim nowy silnik pokaże się np. na scenie esportowej. Przez to, że testy mogą trwać długo, mogą być szykowane osobne serwery do matchmakingów na Source 2.
  • Tyler zaznaczył również, że społeczność musi uzbroić się w tony cierpliwości i trochę obniżyć swoje oczekiwania. Przywołał sytuację z 2015 roku, gdy Valve wypuściło R8 Revolver. Wśród społeczności pojawiło się wiele narzekania nie tylko na broń, ale również na twórców, na których wylano wiadro pomyj. Jak twierdzi sytuacja może być bardzo podobna, wszak cała gra musi zostać przeniesiona na nowy silnik, wiele rzeczy może pójść nie tak, więc od początku „nowy CS:GO” może być gorszy i mniej grywalny niż stary CS:GO.

Jest to kolejna przesłanka świadcząca o tym, że Source 2 w CS:GO jest coraz bliżej. Wszyscy wiemy jak kapryśne jest Valve, dla którego „jutro” może oznaczać nawet kilka miesięcy. Nam, jako fanom, wystarczy jedynie cierpliwie czekać. Przypomnijmy, że wczoraj w sieci pojawił się materiał pewnego modera, który przeniósł de_Mirage do silnika Source 2 i nagrał wideo o rezultatach.