Nadchodzący patch 12.3 mocno zmieni obecną rozgrywkę w League of Legends. Riot Games tłumaczy decyzję o radykalnych zmianach.

Mimo niedawno zakończonego przedsezonu, twórcy League of Legends decydują się na radykalne zmiany w rozgrywce, o czym pisaliśmy tutaj. W skrócie, meta bruiserów zostanie drastycznie zmieniona, wszak niemalże wszystkie przedmioty kreujące obecnie siłę wojowników, zostaną zmienione. Bohaterowie posiadać będą zdecydowanie mniej wytrzymałości, która zostanie zrekompensowana punktami obrażeń. Dlaczego?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, Riot Games napisało obszerną publikację poświęconą temu tematowi, a my postaramy się ją streścić. Głównym powodem tych zmian jest zbyt duża wytrzymałość wojowników pokroju Xin Zhao, Riven czy Fiory. Ich styl gry ma promować zagrywki „high risk, high reward”, a obecnie mogą bezstresowo zajmować pierwszą linię w walkach drużynowych i dokładać ogromne porcje obrażeń.

Kolejnym problemem jest uniwersalność przedmiotów, które w następnym patchu mają być bardziej ukierunkowane pod poszczególne role. Przykładem tutaj może być Gruboskórność Steraka, którą można było składać zarówno na bruiserów, wojowników i tanków, czerpiąc gigantyczne korzyści. Tutaj Riot Games zapowiedziało, że ma w planach kolejne przedmioty, które chcieli wprowadzić teraz. Ostatecznie uznano, że lepiej naprawić obecną bazę itemów, dopiero dodawać do niej kolejne klocki, aby wszystko się nie posypało.

Dla osób chcących mocniej zgłębić temat odsyłamy do oficjalnego bloga League of Legends.