Valve wprowadziło dziś nową aktualizację, a w niej opcję Boosting Player Contrast. Najprawdopodobniej jest to rozwiązanie problemów z widocznością niektórych modeli.

Counter-Strike to gra, w której liczą się ułamki sekund i wszyscy dobrze o tym wiedzą. Czasem to, czy „kątem oka” zobaczymy przeciwnika na ekranie, czy nam to umknie, zależy przebieg całej rundy lub nawet całego meczu. Dlatego też wprowadzone pod koniec ubiegłego roku modele postaci budziły sporo kontrowersji. Niektórzy profesjonalni zawodnicy negatywnie wypowiadali się o tym ruchu, a potem ich przypuszczenia mogliśmy zobaczyć na własne oczy.

Valve niemal od razu zrozumiało swój błąd, lecz nie chciało już usuwać skinów agentów. Zamiast tego chciało rozwiązać problem od drugiej strony – sukcesywnie pracując nad każdą lokacją, eliminując problematyczne miejsca. Proces okazał się jednak zbyt żmudny, a gracze mają większą siłę przerobową w znajdywaniu kolejnych. Dlatego producenci CS:GO nareszcie znaleźli kompleksowe rozwiązanie, które wprowadzili w dzisiejszej aktualizacji – zwiększenie kontrastu wszystkich modeli w grze w dynamiczny sposób. Czym jest podbicie kontrastu najlepiej tłumaczy samo Valve:

Aby zwiększyć widoczność postaci na wszystkich mapach i miejscówkach, dodaliśmy nową opcję graficzną Boost Plauer Contrast, która jest domyślnie włączona. Jest to specjalny filtr post process, który aplikowany jest nieruchomym postaciom, tworząc zwiększony lokalny kontrast aby model wyróżniał się z tła. Opcja jest włączona domyślnie i możecie ją znaleźć w ustawieniach Video -> Zaawansowane.

Oto co dokładnie opcja robi:
– 
Zwiększa kontrast modelu względem tła na dalekich dystansach
– Natęża linię pikseli dla modelu na dalekich dystansach
– Tworzy lekkie rozmycie wokół modelu aby zredukować zakłócenia tła
– Tworzy niewielką poświatę wokół modelu jeśli kolor modelu nie różni się zbytnio od koloru tła

Wszystko to oznacza jedno – sytuacje gdy model gracza po prostu wtapiał się w tło, nie powinny mieć już miejsca. Odpowiadając na pytanie zadane w tytule – opcja powinna być włączona domyślnie, więc najprawdopodobniej nie musisz tego robić ręcznie. Możesz jednak się upewnić czy na pewno ustawienie się włączyło samo.

Oto dwa przykłady działania Boosting Player Contrast podane przez Valve: