Twórcy League of Legends na łamach swojego bloga podzielili się przemyśleniami dotyczącymi minionego przedsezonu.
Jak to często bywa, Riot Games dzieli się swoimi obserwacjami dotyczącymi zmian wprowadzanych na oficjalne serwery. Na swoim oficjalnym blogu opublikowali przemyślenia dotyczącego minionego przedsezonu, rozkładając zmiany na czynniki pierwsze. Postaramy się w skrócie przedstawić ich punkt widzenia.
Ambiwalentne odczucia nowych smoków
Na pierwszy ogień poszły nowe smoki. Twórcy LoL-a twierdzą, że stwór Hextechowy wzbudził w społeczności pozytywne emocje i zarówno mapa, jak i dusza, zostały ciepło przyjęte w grze. Zdecydowanie inaczej jest w przypadku Smoka Chemtechowego, o czym sami pisaliśmy pod tym adresem. Dlatego w przyszłym patchu zostanie on osłabiony, a jeśli to również nie pomoże, przygotowane zostaną większe zmiany aby uszczęśliwić graczy – przyznajemy też, że Chemtechowa Dusza sama w sobie, niezależnie od mechaniki, jest obecnie przepakowana, więc w patchu 12.2 obetniemy jej statystyki. Jeśli okaże się, że mimo tych dwóch zmian, niesamowite momenty wciąż nie będą się pojawiać, a gracze dalej będą sfrustrowani, jesteśmy przygotowani na większe zmiany, w tym również na przeróbki.
Lubisz bounty?
Drugą poruszoną kwestią było wprowadzenie tzw. „bounty”, czyli nagród za cele. Riot uderzył się w pierś przyznając, że pierwotna wersja tej mechaniki była źle przygotowana, ale dzięki odzewowi społeczności udało się naprawić problemy. Studio wciąż stara się jeszcze bardziej wyważyć bonusowe złoto dla przegrywającego zespołu, ale ogólnie jest zadowolony z tej zmiany – chociaż wciąż jeszcze dopieszczamy wyważenie w tym obszarze, optymistycznie oceniamy przyszłość tej opcji w długiej perspektywie, ponieważ zwiększa ona liczbę dostępnych strategii dla przegrywających, nagradza kreatywność w skali makro i zachęca przegrywającą drużynę do wspólnej koncentracji na realizacji planu w miejsce rozważania poddania gry.
Nowa teleportacja dobrą zmianą
Ostatnim omawianym punktem zostały runy. Ponownie studio wyraziło zadowolenie z następujących run: Lodowcowe Ulepszenie oraz Pierwsze Uderzenie. Z drugiej strony przyznaje się, że Lethal Tempo daje zbyt wiele mocy, więc w przyszłym sezonie będzie ono się skalowało wraz z poziomem bohatera. Twórcy League of Legends wstępnie uważają zmiany teleporta za dobre i nie planują powracać do pierwotnej wersji czaru przywoływacza.