Aktualizacja, która pojawi się na oficjalnych serwerach League of Legends już 3 lutego, ponownie wprowadzi ogrom zmian w balansie rozgrywki.
Mark Yetter, dowodzący zespołem odpowiadającym za balans w grze, jak zawsze tydzień przed aktualizacją dzieli się planowanymi zmianami. To czego możemy spodziewać się po patchu 11.3 to osłabienie dziesięciu czempionów, które obecnie najlepiej radzą sobie na Summoners Rift i pomoc dziewiątce, która zdecydowanie nie potrafi się odnaleźć w obecnej mecie.
Wyrównanie mocy będzie dotyczyć również nowych przedmiotów, których na liście znalazło się aż dwadzieścia. Pierwsze tygodnie profesjonalnych rozgrywek na całym świecie pokazały jakie itemy wymagają poprawy – czy to chodzi o nerfy, czy buffy. Lista planowanych zmian wygląda następująco:Wzmocnienia przedmiotów:
- Force of Nature
– prędkość poruszania się za każdy ładunek 6 (max 30) >>> 8 (max 40) - Frozen Heart
– koszt 2700 >>> 2500
– pancerz 80 >>> 70 - Chemtech Putrifier
– przyspieszenie umiejętności 15 >>> 20
– nowość: leczenie lub osłonięcie sojusznika tarczą spowoduje, że jego następny atak nałoży efekt Głębokich Ran 60% na 3 sekund - Immortal Shieldbow
– AD 50 >>> 60
– Attack Speed 15% >>> 20% - Phantom Dancer
– AD 0 >>> 20
– Attack Speed 45% >>> 25%
– Przepis na przedmiot zmieniony: sztylet zastępuje długi miecz
– Maksimum ładunków żeby otrzymać attack speed 5 >>> 3
– Dodatkowy attack speed 40% >>> 30% - Lord Dominik's Regards
– Penetracja pancerza 25% >>> 35% - Verdant Barrier
– Przerobiono pasywkę – zabicie jednostki gwarantuje 1 magic resist (maksymalnie 15)
– koszt 1200 >>> 1000 - Horizon Focus
– AP 100 >>> 115
– minimalny zasięg hypershota 750 >>> 700 - Silvermere Dawn
– TBA
Osłabienia przedmiotów:
- Deadman's Plate
– zdrowie 475 >>> 40 - Staff of Flowing Water
– AP 60 >>> 50 - Zhonias Hourhlass
– Koszt przedmiotu Seeker 900 >>> 1000
– Koszt całego przedmiotu 2500 >>> 2600 - Ironspike Whip
– usunięto efekt podwójnych obrażeń u minionów poniżej 50% - Goredrinker
– Leczenie 12% >>> 8% brakującego zdrowia - Ravenous hydra
– wszechwampiryzm 15% >>> 8-16% w zależności od poziomu - Sterak's Gage
– Podstawowa tarcza 200 >>> 100
– Czas trwania tarczy 5 >>> 4 s
Zmiany przedmiotów:
- Leeching Leer
– wszechwampiryzm 10% >>> 5%
– Zdrowie 150 >>> 250 - Riftmaker
– wszechwampiryzm 15% >>> 8-16% w zależności od poziomu
– zdorowie 150 >>> 250 - Eclipse
– tarcza 150 >>> 180
– wszechwampiryzm 10% >>> 5-10% w zależności od poziomu
Wzmocnienia bohaterów:
- Karma
- Sylas
- Singed
- Riven
- Jinx
- Ezreal
- Mordekaiser
- Vladimir
- Shyvana
Poprawki bohaterów:
- Rell
Osłabienia bohaterów:
- Olaf
- Cho'Gath
- Pantheon
- Rammus
- Anivia
- Elise
- Ivern
- Seraphine
- Udyr
- Taliyah
Szczegóły dotyczące zmian w statystykach bohaterów znajdziecie pod tym adresem.