Anivia od długiego czasu nie znajduje się mecie, przez co Riot Games przy okazji zmian przedsezonowych, chce tchnąć w nią drugie życie.
Lata świetności Anivii minęły lata temu. Postać wydana w 2009 roku jest jednym z najstarszych czempionów i mimo, że niegdyś siała postrach na serwerach, obecnie wydaje się być zapomniana przez społeczność. Obecnie pojawia się z zaledwie 1% wszystkich rozegranych gier, co w porównaniu do powyżej 13% najpopularniejszych bohaterów jest zatrważająco mało.
Niedawno dowiedzieliśmy się jakie są szczegółowe plany na patch 10.24. Teraz Riot Games zdecydowało się tchnąć w Kriofeniksa drugie życie w łatce 10.25, a przynajmniej podjąć taką próbę. Projektant rozgrywki w League of Legends zaproponował zmiany, którymi pochwalił się dowodzący zespołem balansu w grze, Mark Yetter. Wszystkie czary Anivii zostaną wzmocnione, umiejętność Q zyska nowe zastosowanie i na koniec umilone zostanie last-hitowanie poprzez delikatne zmiany animacji auto-ataku.
Celami tych zmian według Marka Yettera są przede wszystkim – uwolnić Anivię od przymusu budowania łezki oraz dać jej większą elastyczność poprzez zmiany Q i R. Modyfikacje wyglądają następująco:
Podstawowe statystyki:
- Opóźnienie rzucenia ataku podstawowego: -0.008 >>> -0.1
- Prędkość ataku podstawowego: 1500 >>> 1600
Flash Frost (Q):
- Wytłumaczenie: Mniejsze obrażenia, większa użyteczność i przyjemność rzucania
- Umiejętność mrozi czempiony, przez które przelatuje
- Obrażenia przelotu: 60/85/110/135/160 (+0.45 AP) >>> 50/70/90/110/130 (0.25 AP)
- Obrażenia wybuchu: 60/85/110/135/160 (+0.45 AP >>> 70/105/140/175/210 (+0.5 AP)
- Koszt many: 80/90/100/110/120 >>> 80/85/90/95/100
- Prędkość pocisku: 800 >>> 950
Crystalize (W):
- Długość: 400/500/600/700/800 >>> 500/575/650/725/800
- Czas odnowienia: 17s >>> 20/19/18/17/16s
Frostbite (E)
- Koszt many: 50/60/70/80/90 >>> 40
- Obrażenia: 50/75/100/125/150 (+0.5 AP) >>> 60/90/120/150/180 (+0.6 AP)
Glacial Storm (R)
- Czas odnowienia: 6s >>> 4/2.5/1 s
- Obrażenia: 40/60/80 (0.125 AP) >>> 30/45/60 (0.125 AP)
Powyższe zmiany mają pojawić się już na serwerach testowych już w przyszłym tygodniu, a na oficjalne mają trafić już w aktualizacji 10.25.