Przed nami pierwsza aktualizacja VALORANTA w maju. Producent gry pozmieniał sporo w umiejętnościach postaci, nadal koryguje bronie oraz strzelanie. Do zmian doszło również na mapach.

Rozgrywka i balans

Zmiany w broniach:

  • Gracze z biegu do zatrzymania nie będą w przechodzić w fazę „celności w chodzie”.
  • Zwiększono pułap szybkości związanej z celnością martwej strefy z 25% do 30%.

Wszystkie karabiny:

  • Zaktualizowano czas stabilizacji wszystkich karabinów, by „one-tapy” i serie były bardziej skuteczne. Niecelność wzrasta wraz ze strzelaniem z broni przed osiągnięciem czasu jej pełnej stabilizacji.
  • Podstawowa celność w chodzie teraz: 0,6° >>0,8°. (oznacza to, że producent zmniejszył celność w trakcie chodzenia, zwłaszcza na większych dystansach).
  • Vandal:
    • Odrzut poziomy zmniejszono o 15% podczas kucania i stania.
    • Czas stabilizacji broni 0,4>>0,375 s.
    • Skuteczność pojedynczego strzału: 4>>6.
  • Phantom:
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego czas stabilizacji był dłuższy niż planowo.
    • Czas stabilizacji broni: 0,55 s >> 0,325 s.
  • Bulldog:
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego czas stabilizacji był dłuższy niż planowo.
    • Czas stabilizacji broni: 0,55 s >> 0,325 s.
  • Guardian:
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego czas stabilizacji był dłuższy niż planowo.
    • Czas stabilizacji broni: 0,4 s >> 0,35 s.
  • Ares:
    • Obniżono cenę z 1700 do 1600 kredytów.
    • Naprawiono błąd strzelania, związany z niestabilnymi pociskami.
    • Zmniejszono wartość i odrzut po pierwszych ośmiu pociskach.
  • Odin:
    • Zmniejszono wartość i odrzut po pierwszych ośmiu pociskach.

Aktualizacje Agentów:

Sage:

  • Czas działania Kuli Spowalniającej skrócono z 9 na 7 sekund.
  • Wartość spowolnienia spadła z 65% do 50%.

Cypher:

  • Cyberklatka nie spowalnia przeciwników, którzy przez nią przejdą.
  • Czas odnowienia kamery szpiegowskiej po jej zniszczeniu przedłużono z 30 do 45 sekund.

Omen:

  • Wydłużono czas trwania Mrocznej Osłony z 12 do 15 sekund.
  • Zmniejszono prędkość pocisku dymnego z Mrocznej Osłony.
  • Czas odnowienia Mrocznej Osłony wydłużono z 30 do 35 sekund.

Viper:

  • Zwiększono promień Jadowitego Ukąszenia z 350 do 450.

Brimstone/Phoenix/Viper

  • Riot dostrzegł, że umiejętności tej trójki są czasami bezużyteczne, bo przeciwnicy tak czy siak przeskakują przez ogniste/trujące zasłony. Z tego powodu zwiększono wysokość potrzebną do wyskoczenia  z zasięgu tych umiejętności z 80 do 120 jednostek. Ponadto zwiększono częstotliwość zadawanych obrażeń przez te umiejętności.

Zmiany cen umiejętności:

  • Kula Sage – z 300 do 400.
  • Bombowa Paka Raze – ze 100 do 200.
  • Podkręcona Piłka Phoenixa – z 100 do 200.
  • Podpalacz Brimstone'a – z 200 do 300.
  • Prąd Wstępujący Jett – z 200 do 100.

Inne:

  • Pancerze Agentów nie ulegają zniszczeniu po zakupie nowego. Dzięki temu można po zakupie nowego pancerza sprzedać go i wrócić do poprzedniego.
  • Limit kredytów wynosi obecnie 9000 (poprzednio 12ooo).
  • Dron Sovy ma słyszalny dźwięk silników.

Mapy:

Split:

  • Lokalizacje barier zostały dostosowane na całej mapie, by ułatwić atakującym kontrolę terenu:
    • Bariera obrońców na środku punktu B została cofnięta. Nowe bariery są teraz przy wejściu do wentów oraz na górze schodów wieży B.
    • Cofnięto barierę obrońćów przy rampie A.
    • Wysunięto bariery atakujące w głównych częściach A i B.
  • Zmieniono kąt sciany z lewej strony wewnętrznej części B.
  • Skrzynia na B została zmieniona na metalową, by zapewnić lepszą osłonę podczas plantowania.
  • Zaktualizowano grafikę.

Haven:

  • Zmieniono powierzchnię w niektórych częściach, by dopracować odgłosy kroków.
  • Nowy system luk na mapie.

Wszystkie mapy:

  • Naprawiono luki, które były nadużywane przez kamery Cyphera.
  • Tylna część barier odrodzenia jest nieprzeźroczysta.
  • Spike spada ze zbyt wysokich miejsc.
  • Naprawiono miejsca, w które lotka Sovy mogła wpaść za głęboko.

HUD i inferfejs:

  • Na tablicy wyników widnieje pancerz graczy z drużyny.
  • Gdy podkłada się Spike'a, jego ikona jest widoczna w górnej części inferfejsu.
  • Nowy rodzaj sygnałów ma poprawić ich czytelność.
  • Portrety:
    • Włączono portrety dla ikon graczy na minimapie.
    • Zmniejszono rozmiar portretów i ikon.
    • Dodano kolor dla ikony gracza oraz pogrubiono ramkę, aby łatwiej siebie odnaleźć na minimapie.
  • Od teraz można regulować wiadomości na czacie.
  • Nieznacznie zwiększono rozmiar tekstu zniszczonego pancerza.
  • Przesunięto przycisk „opuść grę” bliżej innych przycisków, które służą po to, by wyjść.
  • Przeniesiono menu informujące o tytułach.
  • Kolor przycisku wylogowania zmieniono na czerwony, by odpowiadał kolorowi przycisku wyjścia.
  • Przesunięto przycisk „pomiń”, by po meczu gracze przez przypadek nie klikali „zagraj ponownie”.
  • Dostosowano zachowanie koła komend radiowych, by rolka myszy zawsze wybierała pozostałe koła.
  • Ikona „potrzebuje pomocy” została zmieniona na flagę (wcześniej mały robal).
  • Włączono ikonę ataku/obrony w górnej, środkowej części inferfejsu.
  • Dodano kwestię dialogową postaci: „Ult prawie gotowy”.

Jakość rozgrywki

  • Dodano filtr przekleństw. Po włączeniu przekleństwa na czacie będą filtrowane.
  • Dodano możliwość przełączania się pomiędzy chodem a biegiem.
  • Toksyczna Chmura Viper nie uruchamia już czasu odnowienia po wybraniu jej w trakcie fazy zakupów.
  • Dodano kolory przeciwników w trakcie używania Furii Łowcy Sovy.
  • Dodano animację ulepszania kontaktu podczas odblokowania darmowej postaci.
  • Dodano wskazówki i wyjaśnienia, które mają pomóc nowym graczom wejść do gry.
  • Skórki, których nie mamy wyświetlają teraz swój koszt i opis na stronach kolekcji.
  • Dokonano optymalizacji wydajności gry, by uniknąć spadków FPS podczas strzelania.
  • Minimapa ustawiona na „wyśrodkowanie na gracza” jest teraz opcją domyślną.
  • Zmieniono nazwę ustawienia graficznego „ulepszenie grafiki w widoku pierwszej osoby” na „Bloom”.
  • Zmieniono nazwę „Cienie” na „Cienie w widoku pierwszej osoby”.
  • HUD obserwatora:
    • Zabici gracze będą teraz teraz szarzy w HUD-zie.
    • Po zmianie stron w HUD-zie zamienione zostaną kolory drużyn.

Naprawione błędy w grze

  • Cypher i Sova nie będą unosić się w powietrzu, jeśli ściana z Kuli Bariery Sage (na której stali) zostanie zniszczona, gdy używają swoich kamer szpiegowskich.
  • Cypher nie może już podnieść własnej pułapki po tym, jak uruchomi ją przeciwnik.
  • Sowi dron Sovy nie strzela już lotek ciągiem, jeśli jedna z nich trafi w przeciwnika.
  • Zmniejszono rozmiar kolizji na strzałach Sovy,
  • Usunięto tymczasową siatkę z pocisku Toksycznej Zasłony Viper.
  • Naprawiono błąd powodujący, że interfejs Spike'a nachodził na HUD.
  • Naprawiono błąd – licznik amunicji w HUD-zie znikał, gdy przełączano na nóż i broń z małą ilością amunicji.
  • Usunięto ikonę Spike'a, która była widoczna przy przeciwnikach na radarze.
  • Spike'a nie można już podkładać w geometrii mapy.
  • Bariery na radarze są już wyświetlane prawidłowo, kiedy w trakcie zakupów otworzy się dużą mapę.
  • Naprawiono błąd, który powodował problemy w momencie, gdy kilku graczy kupowało broń.
  • Naprawiono błąd, przez który gra czasem zacinała się przy otwieraniu sklepu w grze.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że wskrzeszeni gracze nie ruszali się płynnie.
  • Naprawiono błąd, przez który w niektórych broniach nie był widoczny ogień z lufy.
  • Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że gracze wyglądali jakby stali, mimo że kucali.
  • Szczegóły dotyczące umiejętności w raporcie z bitwy teraz będą się wyświetlały prawidłowo.
  • Naprawiono różnego rodzaju błędy HUD-u związane z trybem obserwatora.
  • Obserwatorzy mogą teraz oglądać animacje oglądania broni.
  • Naprawiono błąd, przez który w raporcie z bitwy wyświetlało 150 zadanych obrażeń, a przeciwnik mimo tego nadal żył (nawet jeśli nie korzystał z leczenia).
  • Od teraz jeśli wybierze się sygnał na kole sygnału i anuluje się go, nie uruchamia po raz kolejny anulowanego sygnału.

Naprawiono błędy: klient gry

  • Naprawiono nieprawidłowe umiejscowienie tekstu po najechaniu kursorem na nagrody w kontrakcie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że zwroty za zakupy nie były widoczne w kliencie gry.
  • Naprawiono błąd powodujący, że karty graczy były przycięte na ekranie menu.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że opisy misji były przycięte.
  • Naprawiono błąd, przez który ustawienie graficzne „Rozmycie” nie włączało się poprawnie.

Spis zmian oraz komentarze do nich możecie znaleźć na stronie VALORANT pod tym adresem.