Przed nami pierwsza aktualizacja VALORANTA w maju. Producent gry pozmieniał sporo w umiejętnościach postaci, nadal koryguje bronie oraz strzelanie. Do zmian doszło również na mapach.
Rozgrywka i balans
Zmiany w broniach:
- Gracze z biegu do zatrzymania nie będą w przechodzić w fazę „celności w chodzie”.
- Zwiększono pułap szybkości związanej z celnością martwej strefy z 25% do 30%.
Wszystkie karabiny:
- Zaktualizowano czas stabilizacji wszystkich karabinów, by „one-tapy” i serie były bardziej skuteczne. Niecelność wzrasta wraz ze strzelaniem z broni przed osiągnięciem czasu jej pełnej stabilizacji.
- Podstawowa celność w chodzie teraz: 0,6° >>0,8°. (oznacza to, że producent zmniejszył celność w trakcie chodzenia, zwłaszcza na większych dystansach).
- Vandal:
- Odrzut poziomy zmniejszono o 15% podczas kucania i stania.
- Czas stabilizacji broni 0,4>>0,375 s.
- Skuteczność pojedynczego strzału: 4>>6.
- Phantom:
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas stabilizacji był dłuższy niż planowo.
- Czas stabilizacji broni: 0,55 s >> 0,325 s.
- Bulldog:
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas stabilizacji był dłuższy niż planowo.
- Czas stabilizacji broni: 0,55 s >> 0,325 s.
- Guardian:
- Naprawiono błąd, w wyniku którego czas stabilizacji był dłuższy niż planowo.
- Czas stabilizacji broni: 0,4 s >> 0,35 s.
- Ares:
- Obniżono cenę z 1700 do 1600 kredytów.
- Naprawiono błąd strzelania, związany z niestabilnymi pociskami.
- Zmniejszono wartość i odrzut po pierwszych ośmiu pociskach.
- Odin:
- Zmniejszono wartość i odrzut po pierwszych ośmiu pociskach.
Aktualizacje Agentów:
Sage:
- Czas działania Kuli Spowalniającej skrócono z 9 na 7 sekund.
- Wartość spowolnienia spadła z 65% do 50%.
Cypher:
- Cyberklatka nie spowalnia przeciwników, którzy przez nią przejdą.
- Czas odnowienia kamery szpiegowskiej po jej zniszczeniu przedłużono z 30 do 45 sekund.
Omen:
- Wydłużono czas trwania Mrocznej Osłony z 12 do 15 sekund.
- Zmniejszono prędkość pocisku dymnego z Mrocznej Osłony.
- Czas odnowienia Mrocznej Osłony wydłużono z 30 do 35 sekund.
Viper:
- Zwiększono promień Jadowitego Ukąszenia z 350 do 450.
Brimstone/Phoenix/Viper
- Riot dostrzegł, że umiejętności tej trójki są czasami bezużyteczne, bo przeciwnicy tak czy siak przeskakują przez ogniste/trujące zasłony. Z tego powodu zwiększono wysokość potrzebną do wyskoczenia z zasięgu tych umiejętności z 80 do 120 jednostek. Ponadto zwiększono częstotliwość zadawanych obrażeń przez te umiejętności.
Zmiany cen umiejętności:
- Kula Sage – z 300 do 400.
- Bombowa Paka Raze – ze 100 do 200.
- Podkręcona Piłka Phoenixa – z 100 do 200.
- Podpalacz Brimstone'a – z 200 do 300.
- Prąd Wstępujący Jett – z 200 do 100.
Inne:
- Pancerze Agentów nie ulegają zniszczeniu po zakupie nowego. Dzięki temu można po zakupie nowego pancerza sprzedać go i wrócić do poprzedniego.
- Limit kredytów wynosi obecnie 9000 (poprzednio 12ooo).
- Dron Sovy ma słyszalny dźwięk silników.
Mapy:
Split:
- Lokalizacje barier zostały dostosowane na całej mapie, by ułatwić atakującym kontrolę terenu:
- Bariera obrońców na środku punktu B została cofnięta. Nowe bariery są teraz przy wejściu do wentów oraz na górze schodów wieży B.
- Cofnięto barierę obrońćów przy rampie A.
- Wysunięto bariery atakujące w głównych częściach A i B.
- Zmieniono kąt sciany z lewej strony wewnętrznej części B.
- Skrzynia na B została zmieniona na metalową, by zapewnić lepszą osłonę podczas plantowania.
- Zaktualizowano grafikę.
Haven:
- Zmieniono powierzchnię w niektórych częściach, by dopracować odgłosy kroków.
- Nowy system luk na mapie.
Wszystkie mapy:
- Naprawiono luki, które były nadużywane przez kamery Cyphera.
- Tylna część barier odrodzenia jest nieprzeźroczysta.
- Spike spada ze zbyt wysokich miejsc.
- Naprawiono miejsca, w które lotka Sovy mogła wpaść za głęboko.
HUD i inferfejs:
- Na tablicy wyników widnieje pancerz graczy z drużyny.
- Gdy podkłada się Spike'a, jego ikona jest widoczna w górnej części inferfejsu.
- Nowy rodzaj sygnałów ma poprawić ich czytelność.
- Portrety:
- Włączono portrety dla ikon graczy na minimapie.
- Zmniejszono rozmiar portretów i ikon.
- Dodano kolor dla ikony gracza oraz pogrubiono ramkę, aby łatwiej siebie odnaleźć na minimapie.
- Od teraz można regulować wiadomości na czacie.
- Nieznacznie zwiększono rozmiar tekstu zniszczonego pancerza.
- Przesunięto przycisk „opuść grę” bliżej innych przycisków, które służą po to, by wyjść.
- Przeniesiono menu informujące o tytułach.
- Kolor przycisku wylogowania zmieniono na czerwony, by odpowiadał kolorowi przycisku wyjścia.
- Przesunięto przycisk „pomiń”, by po meczu gracze przez przypadek nie klikali „zagraj ponownie”.
- Dostosowano zachowanie koła komend radiowych, by rolka myszy zawsze wybierała pozostałe koła.
- Ikona „potrzebuje pomocy” została zmieniona na flagę (wcześniej mały robal).
- Włączono ikonę ataku/obrony w górnej, środkowej części inferfejsu.
- Dodano kwestię dialogową postaci: „Ult prawie gotowy”.
Jakość rozgrywki
- Dodano filtr przekleństw. Po włączeniu przekleństwa na czacie będą filtrowane.
- Dodano możliwość przełączania się pomiędzy chodem a biegiem.
- Toksyczna Chmura Viper nie uruchamia już czasu odnowienia po wybraniu jej w trakcie fazy zakupów.
- Dodano kolory przeciwników w trakcie używania Furii Łowcy Sovy.
- Dodano animację ulepszania kontaktu podczas odblokowania darmowej postaci.
- Dodano wskazówki i wyjaśnienia, które mają pomóc nowym graczom wejść do gry.
- Skórki, których nie mamy wyświetlają teraz swój koszt i opis na stronach kolekcji.
- Dokonano optymalizacji wydajności gry, by uniknąć spadków FPS podczas strzelania.
- Minimapa ustawiona na „wyśrodkowanie na gracza” jest teraz opcją domyślną.
- Zmieniono nazwę ustawienia graficznego „ulepszenie grafiki w widoku pierwszej osoby” na „Bloom”.
- Zmieniono nazwę „Cienie” na „Cienie w widoku pierwszej osoby”.
- HUD obserwatora:
- Zabici gracze będą teraz teraz szarzy w HUD-zie.
- Po zmianie stron w HUD-zie zamienione zostaną kolory drużyn.
Naprawione błędy w grze
- Cypher i Sova nie będą unosić się w powietrzu, jeśli ściana z Kuli Bariery Sage (na której stali) zostanie zniszczona, gdy używają swoich kamer szpiegowskich.
- Cypher nie może już podnieść własnej pułapki po tym, jak uruchomi ją przeciwnik.
- Sowi dron Sovy nie strzela już lotek ciągiem, jeśli jedna z nich trafi w przeciwnika.
- Zmniejszono rozmiar kolizji na strzałach Sovy,
- Usunięto tymczasową siatkę z pocisku Toksycznej Zasłony Viper.
- Naprawiono błąd powodujący, że interfejs Spike'a nachodził na HUD.
- Naprawiono błąd – licznik amunicji w HUD-zie znikał, gdy przełączano na nóż i broń z małą ilością amunicji.
- Usunięto ikonę Spike'a, która była widoczna przy przeciwnikach na radarze.
- Spike'a nie można już podkładać w geometrii mapy.
- Bariery na radarze są już wyświetlane prawidłowo, kiedy w trakcie zakupów otworzy się dużą mapę.
- Naprawiono błąd, który powodował problemy w momencie, gdy kilku graczy kupowało broń.
- Naprawiono błąd, przez który gra czasem zacinała się przy otwieraniu sklepu w grze.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że wskrzeszeni gracze nie ruszali się płynnie.
- Naprawiono błąd, przez który w niektórych broniach nie był widoczny ogień z lufy.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że gracze wyglądali jakby stali, mimo że kucali.
- Szczegóły dotyczące umiejętności w raporcie z bitwy teraz będą się wyświetlały prawidłowo.
- Naprawiono różnego rodzaju błędy HUD-u związane z trybem obserwatora.
- Obserwatorzy mogą teraz oglądać animacje oglądania broni.
- Naprawiono błąd, przez który w raporcie z bitwy wyświetlało 150 zadanych obrażeń, a przeciwnik mimo tego nadal żył (nawet jeśli nie korzystał z leczenia).
- Od teraz jeśli wybierze się sygnał na kole sygnału i anuluje się go, nie uruchamia po raz kolejny anulowanego sygnału.
Naprawiono błędy: klient gry
- Naprawiono nieprawidłowe umiejscowienie tekstu po najechaniu kursorem na nagrody w kontrakcie.
- Naprawiono błąd powodujący, że zwroty za zakupy nie były widoczne w kliencie gry.
- Naprawiono błąd powodujący, że karty graczy były przycięte na ekranie menu.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że opisy misji były przycięte.
- Naprawiono błąd, przez który ustawienie graficzne „Rozmycie” nie włączało się poprawnie.
Spis zmian oraz komentarze do nich możecie znaleźć na stronie VALORANT pod tym adresem.