Riot nieustannie wprowadza zmiany w Valorancie, by jak najbardziej uatrakcyjnić swoją grę. Tym razem studio zaprezentowało graczom nowy tryb – Eskalację. W sporym uproszczeniu jest to drużyna wersja wyścigu zbrojeń ze świata CS:GO.

Nowe tryby gry to coś, co zarówno przyciąga nowych, jak i przytrzymuje uwagę starych graczy. Riot wie o tym doskonale, dlatego urozmaica nam rozgrywkę w Valorancie, dodając Eskalację. Jest to tryb drużynowy, który w zamierzeniu ma być dynamiczną rozgrywką. Zespół złożony z pięciu graczy ma za zadanie wspinać się po kolejnych szczeblach „drabiny”. By to zrobić, musi zbierać punkty za pomocą zabójstw bronią lub umiejętnością. Te z kolei ulegają zmianie – zależnie od poziomu, na którym dana drużyna się znajduje. Przypomina nieco wyścig zbrojeń CS:GO, w odróżnieniu jednak od pomysłu Valve, tutaj gramy w drużynie, nie solo. Warto dodać, że tryb ma charakter tymczasowy.

Zasady Eskalacji:

  • Tryb rozgrywki 5v5.
  • 12 poziomów Eskalacji (inna broń lub umiejętność na każdym poziomie).
    • Zwycięża drużyna, która jako pierwsza osiągnie 12. poziom lub wyjdzie na prowadzenie w ciągu 10 minut.
    • Drużyna jako całość musi zdobyć 7 punktów na danym poziomie, aby przejść do kolejnego.
      • Za zabójstwo na bieżącym poziomie przyznawany jest 1 punkt.
      • Za zabójstwo na poprzednim poziomie przyznawane jest 0,5 punktu.
  • Każdy gracz musi ukończyć własny poziom danej broni.
    • Każdy musi dokonać przynajmniej 1 zabójstwa daną bronią, aby odblokować broń kolejnego poziomu.
    • Drużyna może przechodzić kolejne poziomy, nawet jeśli któryś z jej graczy gra na jednym z poprzednich poziomów broni.
    • Przykład: wasza drużyna może grać na 4. poziomie, podczas gdy wy nadal walczycie bronią 1. poziomu (np. Vandalem) – awansujecie wówczas, gdy zaliczycie jedno zabójstwo tą bronią. Gdy spełnicie ten warunek, przejdziecie dalej, z tym że dostanie broń drugiego, a nie od razu czwartego poziomu.
  • Gry trwają od 7 do 9 minut.
  • Nie ma konkretnych umiejętności agentów, które zależałyby od wybranej postaci: dostępne są wyłącznie standardowe umiejętności, z których w trakcie meczu będą mogli skorzystać wszyscy gracze (zerknijcie na sekcję z ekwipunkiem poniżej).
  • Szybkie odrodzenia (niewrażliwość przez pierwsze 5 sekund).

Ekwipunek

Poziom 1: zawsze Gwóźdź Programu Raze lub Vandal/Phantom.

Poziom 2: zawsze Vandal lub Phantom.

Poziomy 3–11: różne bronie i umiejętności.

Poziom 12: mogą się pojawić Shorty, Classic, nóż, strzała-piorun… a nawet wyrzutnia śnieżek.

Zdrowie: po każdej śmierci na mapie pojawi się apteczka, która zniknie po 10 sekundach.

Zdobywanie PD w Eskalacji

Za każdy ukończony mecz otrzymacie 800 PD oraz dodatkowe 200 PD, jeśli znajdziecie się w zwycięskiej drużynie.

Jak długo tryb będzie dostępny?

Ten tryb ma na razie charakter tymczasowy. Nieustannie zmieniamy nasz „asortyment” w zależności od waszych reakcji. Na razie jednak grajcie, póki jest taka okazja.