Nadchodzi kolejny patch do Valoranta, oznaczony numerem 2.03. Oprócz nowego trybu, o którym pisaliśmy wczoraj, producent wprowadza do gry kolejne zmiany w broniach i bohaterach.

Nowy tryb w skrócie przypomina drużynową wersję wyścigu zbrojeń – zespoły wspinają się po poziomach, a na każdym z nich otrzymują inną broń. Punkty zdobywają dzięki zabójstwom.

Bardzo znaczącą zmianą jest również podniesienie ceny za Frenzy, z 400 do 500 kredytów. Broń w starej cenie uznano za zbyt potężną, dlatego nieco ją znerfiono. Podrożał również Stinger – z 1000 na 1100. Za to obniżono cenę Marshala, ze 1100 na 1000 kredytów.

Pełny opis zmian:

Aktualizacja agentów

  • Reyna
    • Zmniejszono maksymalną liczbę ładunków Pożarcia (Q) i Drwiny (E) z 4 do 2
    • Zabici przeciwnicy, którym Reyna zadała obrażenia w ciągu ostatnich 3 sekund, zostawiają po sobie Kule Duszy, nawet jeśli to nie Reyna zadała ostateczny cios lub strzał
    • Zwiększono koszt ładunków Pożarcia i Drwiny ze 100 do 200
  • Yoru
    • Wtargnięcie wyświetla teraz zasięg, w obrębie którego uprząż jest widziana przez przeciwników na minimapie podczas poruszania się
    • Zasięg słyszalności teleportacji przy użyciu Wtargnięcia jest obecnie widoczny na minimapie
    • Kiedy Yoru korzysta z Driftu przez Wymiary, jego minimapa jest stale widoczna
    • Wrogowie znajdujący się w zasięgu wzroku Yoru, gdy ten korzysta z Driftu przez Wymiary, zostają teraz ujawnieni także na minimapach sojuszników
    • Drift przez Wymiary nie może już zablokować przeciwników
  • Brimstone
    • Dźwięk tymczasowego ognistego obszaru z Podpalacza będzie łatwiejszy do usłyszenia, kiedy w pobliżu słyszalne będą także inne dźwięki
  • Phoenix
    • Dźwięk tymczasowego ognistego obszaru z Gorących Dłoni będzie łatwiejszy do usłyszenia, kiedy w pobliżu słyszalne będą także inne dźwięki

Aktualizacja broni

  • Marshal
    • Prędkość poruszania się z przybliżeniem wynosi obecnie 90% prędkości poruszania się bez przybliżenia (poprzednio było to 76%)
    • Obniżono cenę z 1100 do 1000 kredytów
    • Zwiększono powiększenie z 2,5x do 3,5x
  • Stinger
    • Zwiększono cenę z 1000 do 1100 kredytów
    • Zmniejszono szybkostrzelność w trybie ciągłym z 18 do 16
    • Ostrzał w trybie ciągłym osiąga maksymalny rozrzut przy 4. pocisku zamiast 6
    • Dostosowano krzywą odrzutu pionowego dla ostrzału w trybie ciągłym – odrzut gwałtowniej zwiększa się po 3. pocisku
    • Dostosowano krzywą odrzutu pionowego, by była bardziej agresywna po pierwszej serii
    • Zwiększono błąd serii po wystrzeleniu pierwszej
    • Poprawiono czas stabilizacji broni w trybie serii z 0,45 sek. na 0,4 sek.
  • Frenzy
    • Zwiększono cenę z 400 do 500 kredytów

Aktualizacja trybów

  • Rusza Eskalacja!
    • To szybki (trwający ok. 7-9 minut) i dynamiczny tryb 5 na 5, w którym wraz z drużyną musicie wykorzystać coraz mniej zabójczy ekwipunek. Wachlarz dostępnych opcji zmienia się z gry na grę, jednak zawsze stanowi połączenie broni i umiejętności. Każda z drużyn korzysta z identycznego ekwipunku w trakcie gry.
    • Nie wiemy, przez jaki czas ten tryb będzie dostępny, jednak chcemy, byście mogli bawić się w nim tak długo, jak jego istnienie będzie miało sens, co zależy od waszego zaangażowania

Aktualizacja gry rankingowej

  • Bycie AFK w trakcie gier rankingowych przez dłuższy czas (obecnie wynosi on 6 lub więcej rund) będzie teraz skutkować karą utraty 8 punktów oceny rankingowej
  • Odznaki rangi aktu będą teraz bazować na najwyższym zwycięstwie rankingowym zamiast na dziewięciu najlepszych zwycięstwach

Jakość rozgrywki

  • Wszystkie graffiti ulegną zniszczeniu na początku rundy

Usprawnienia i aktualizacje sekwencji śmierci

  • Wyczucie czasu
    • Czas rozpoczęcia przejścia do czerni skrócono z 1,75 sek. po śmierci do 1,5 sek. po śmierci
    • Zwiększono czas wyświetlania czarnego ekranu z ok. 0 do 0,25 sek.
    • Łączny czas trwania sekwencji śmierci nie uległ zmianie – wciąż pozostaje na poziomie 2,75 sek.
  • Znacznie usprawniono płynność ruchu kamery, zwłaszcza w przypadku osób grających przy kiepskich warunkach sieciowych
    • Przed patchem 2.03 każdy z was (a zwłaszcza ci, którzy borykali się z wysokim pingiem lub utratą pakietów) mogli doświadczyć drżenia kamery w trakcie sekwencji śmierci
    • Zbadaliśmy to i możemy zapewnić, że drżenie kamery nie wpływało na wydajność podczas walki – każdy doświadczający tego problemu w trakcie jego występowania i tak był już martwy
    • Teraz każdy, niezależnie od warunków sieciowych, będzie mógł cieszyć się płynnym ruchem kamery w trakcie sekwencji śmierci

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wabik Yoru wydawał nieco inne odgłosy kroków niż sam Yoru
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźnik w grze dla Cyberklatki Cyphera znikał po tym, jak otrzymała ona obrażenia
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Sowi Dron Sovy mógł przeniknąć przez fragment mapy i podejrzeć drugą stronę
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze dotknięci krótkowzrocznością mogli chwilowo odzyskać wzrok wewnątrz dymu, który powinien wywoływać u nich krótkowzroczność
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze Skye przestawały działać, kiedy została ona zabita w konkretnej chwili podczas ich używania
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Yoru nie mógł wyposażyć broni lub umiejętności, jeśli anulował Drift przez Wymiary w momencie aktywacji jego wzmocnienia
  • Blokada Killjoy nie może już zostać umieszczona w Kuli Bariery Sage w niektórych wypadkach. Jeśli Kula Bariery zostaje umieszczona wraz z ultem Killjoy, dana część ściany osłaniająca ulta zostanie zniszczona
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego teleportacja do Wtargnięcia Yoru w momencie jego zniknięcia sprawiała, że Yoru wpadał pod mapę i ginął
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przynęta Yoru czasem spadała przez podłoże po tym, jak umieszczono jej stacjonarną wersję
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego u Sovy odgrywany był niekiedy głos odpowiedni dla Furii Łowcy, mimo że z niej nie korzystał, jeśli w tym samym czasie próbował wyposażyć Sowiego Drona
  • Ekran końca gry nie będzie wyświetlał średniej użyć umiejętności na rundę jako „0”
  • Naprawiono kilka błędów wejścia związanych z posiadaniem i oddawaniem obiektów (Kamera Cyphera, Dron Sovy itp.) w tej samej klatce, co prowadziło do zablokowania wszystkich sygnałów wejścia lub zablokowania widoku. Wybaczcie grający Cypherem – a wszystkim dziękujemy za zgłoszenia!
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre ustawienia nie wyświetlały się w grze
  • Wasza ikona gracza na minimapie przyjmuje teraz biały kolor, jeśli włączycie dowolne ustawienia dla daltonistów
  • Naprawiono kilka błędów związanych z wejściem, które sprawiały, że gracze mogli utknąć w trakcie używania Kul lub podkładania Spike’a