Już 14 października w Valorancie pojawi się najnowsza aktualizacja – patch 1.10. O tym, co w nim znajdziecie przeczytacie poniżej.

Przede wszystkim pojawi się nowa mapa – Icebox. Od 14 października lokalizacja będzie dostępna w grach nierankingowych, dopiero od 27 października pojawi się ona w kolejce rankingowej.

Mapy:

  • Ponieważ Icebox wypuszczamy przed czasem, będzie w trybie „beta” przez minimum 2 tygodnie. W tym czasie mapa będzie dostępna w grze nierankingowej, Gorączce Spike’a i Deathmatchu. Zamierzamy nadal optymalizować wydajność na mapie oraz naprawiać wszystkie błędy, jakie w tym czasie napotkamy. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, mapa Icebox będzie dostępna w kolejce rankingowej od 27 października.
  • Urządzenia zaciskowe (liny) / Tyrolki
    • Dostosowano przyspieszenie, by zapobiec nagłym zmianom kierunków (zmiana ta miała miejsce w ostatnim patchu, jednak informacja na ten temat nie znalazła się w jego opisie, ponieważ… moglibyście zacząć zadawać pytania o tyrolki).
    • Dodano oznaczanie broni podczas otrzymania trafienia w trakcie korzystania z urządzeń zaciskowych.
    • Te zmiany mają na celu sprawić, by gracze korzystający z urządzeń zaciskowych i tyrolek nie mogli tak skutecznie unikać ostrzału podczas walki.
  • Na mapach Ascent i Bind poprawiono precyzję pola widzenia.
    • W tym patchu podobną aktualizację mogą także otrzymać Haven i Split.

Aktualizacje gry rankingowej

  • Tryb rankingowy II aktu zakończy się wraz z patchem 1.10 i przejdzie na początek III aktu. Oznacza to, że wasz postęp w randze II aktu zostanie zapisany, a wy będziecie mogli rozgrywać mecze rozstawiające dla III aktu.
  • Można teraz wybierać preferowane serwery, co zwiększa szansę na grę w wybranym miejscu.
  • Różnica rang w drużynach została ograniczona do 3 kręgów (wcześniej wynosiła 6).
    • Zaostrzyliśmy także matchmaking rankingowy, by zmniejszyć różnicę poziomów.
  • Od rangi Nieśmiertelny wzwyż klasyfikacja będzie uwzględniać tylko zwycięstwa, przegrane oraz to, jak bardzo zdecydowany był wynik meczu (czyli różnicę w liczbie wygranych lub przegranych rund), a nie indywidualne wyniki.
    • Zamierzamy testować i obserwować tę zmianę w III akcie, aby później móc ją wprowadzić we wszystkich rangach.

Aktualizacje trybów:

DEATHMATCH

  • Zwiększono liczbę graczy z 10 do 14.
  • Zaktualizowano algorytm odrodzeń, by były one bezpieczniejsze.
    • Po uporaniu się z pewnymi problemami technicznymi po naszej stronie jesteśmy w stanie obsłużyć do 14 graczy na serwerach z tickrate’em na poziomie 128. Przy 10 graczach bywało tak, że przez 10 czy 15 sekund nie miało się kontaktu z przeciwnikiem, co potrafiło odebrać frajdę z gry. Niekiedy odrodzenie następowało też zbyt blisko wrogów. Działo się tak, ponieważ musieliśmy sztucznie zwiększyć zagęszczenie stref odrodzenia z uwagi na mniejszą liczbę graczy. Ponieważ obecnie może walczyć ich więcej, podrasowaliśmy algorytm odrodzeń, by te odbywały się dużo bezpieczniej.
  • Usunięto cykliczne „pulsowanie” — obecnie widoczne będzie ono tylko w momencie odrodzenia.
    • Ponieważ na mapie może teraz przebywać nawet 14 graczy, pulsowanie zdaje się zupełnie zbędne. Zostawiamy jednak pojedynczy „puls” w momencie odrodzenia, by gracze mogli szybko rozeznać się w sytuacji i wrócić do walki, nie dając się zaskoczyć.
  • Zwiększono długość meczów do 40 zabójstw (poprzednio 30), a czas do 9 minut (poprzednio 6).
    • Mieliśmy wrażenie, że rozgrywki są za krótkie, by odpowiednio się wczuć, zwłaszcza kiedy teraz na mapie może przebywać więcej graczy, dlatego nieco zwiększamy czas trwania i limit zabójstw.
  • Przeładowania po zabójstwie: Po każdym zabitym wrogu gracz otrzymuje automatyczne, błyskawiczne przeładowanie aktywnej broni (Ares i Odin odzyskują 30 nabojów).
    • Przeładowywanie broni w Deathmatchu było nieco frustrujące, a po zwiększeniu liczby graczy konieczność przeładowywania broni to prawdziwe proszenie się o kłopoty.
  • Przyrost PD zwiększono z 500 do 900.
    • Szczerze powiedziawszy, 500 PD wydawało nam się niską wartością jak na Deathmatch. Zwiększamy tę wartość do 900, by zrekompensować dłuższy czas gry.

Jakość rozgrywki:

  • Przepustka bojowa posiada teraz ulepszone wersje dla kolekcji Przepięciowej, w tym darmową ścieżkę dla Sheriffa Przepięciowego.
  • Poprawiono działanie minimapy.
  • W grach niestandardowych trybu turniejowego może teraz być maksymalnie 12 obserwatorów.
  • Broń, o którą poproszono, można teraz sprzedać z powrotem w sklepie, a zwrócona kwota powróci do gracza, który spełnił daną prośbę.
  • Obserwatorzy mogą teraz przytrzymać przycisk chodu w trybie kamery swobodnej, by zmniejszyć szybkość poruszania się (wysoka i niska prędkość może być dostosowana w menu ustawień).
  • Sygnały w grze mają teraz kolory odpowiednie dla drużyn u obserwatorów.
  • Liczniki ultów Reyny i Phoenixa są poprawnie aktualizowane u obserwatorów.
  • Tekst w widżecie aktualnie oglądanego celu został usunięty u obserwatorów.
  • Wskaźnik błysku u obserwatorów ma nową grafikę.
  • Dodano ustawienie celownika, umożliwiające zablokowanie jego koloru dla danej drużyny u obserwatorów.
  • Gracze nie będą mogli już utknąć podczas schodzenia po linach przy wentylach w trakcie chodzenia (przy opuszczaniu wieży A).
  • Dodano nowy klawisz modyfikatora dla obserwatorów, by można przejść do kamery swobodnej przy zmianie oglądanego gracza (domyślnie to lewy Shift).
  • Interfejs postępu podkładania/rozbrajania jest teraz zawsze widoczny dla obserwatorów i pokazuje, który z graczy podejmuje dane działanie.
  • Obserwatorzy nie widzą już wskaźników HUD-a oglądanego gracza (np. wskaźnika obrażeń) w kamerze swobodnej.
  • Liczniki umiejętności działają teraz także u zabitych i obserwujących rozgrywkę graczy (np. czas trwania ulta Reyny i Phoenixa).

Zmiany społecznościowe

  • Gracze będą mogli dodawać i przeglądać notatki o znajomych. Do VALORANT przeniesione zostaną także notatki z League of Legends. Z poziomu VALORANT gracze będą mogli je edytować.
  • Panel społeczności na krótką chwilę zatrzyma sortowanie, kiedy wejdzie się z nim w interakcję.

Naprawione błędy:

  • Naprawiono błąd na strzelnicy związany z modułem podkładania i rozbrajania, gdzie gracze nie mogli kupować umiejętności.
  • Naprawiono różne błędy interfejsu użytkownika na strzelnicy, związane z modułem podkładania i rozbrajania, w tym błędny tekst komunikatu widocznego w trakcje fazy zakupów. Pasek postępu rozbrajania informuje teraz o osiągnięciu połowy czasu rozbrojenia.
  • Naprawiono błąd powodujący, że wiadomości gracza były odfiltrowywane na czacie po ich wysłaniu.
  • Naprawiono błąd powodujący, że okienko tekstowe nie znikało w trakcie gry.