Kolejna bardzo ważna aktualizacja Valoranta przed nami. Patch 2.06 wprowadza dużo zmian u dwóch agentów, a także w jednej broni – Bucky'im. Warto również zwrócić uwagę na dodanie nowej funkcji HRTF.

Nowa aktualizacja to ponowne grzebanie i kombinowanie w balansie agentów oraz broni. Tym razem sporego buffa otrzymała przede wszystkim Viper, u której zmiany były zapowiedziane już dawno temu. Zobaczymy jak zmiany wpłyną na pickowanie tej postaci szczególnie na profesjonalnej scenie. Teraz Viper dysponuje naprawdę groźnym arsenałem. Zmiany u Yoru to próba „reanimacji” agenta, który przeszedł nieco bez echa po scenie Valoranta. Małą aktualizację otrzymała także Killjoy. Dodano również funkcję HRTF, która usprawnia symulację przestrzeni dźwiękowej wokół gracza – dzięki temu powinniśmy lepiej orientować się w terenie.

Pełna lista zmian znajduje się poniżej:

Aktualizacja agentów

  • Viper
    • Przeciwnicy, którzy przejdą przez Toksyczną Chmurę, Toksyczną Zasłonę lub Gniazdo Żmij Viper, natychmiast otrzymają minimum 50 pkt. rozpadu. Im dłużej przebywają w zasięgu działania toksyn, tym większy staje się ich poziom rozpadu
    • Zmniejszono rozpad rozłożony w czasie podczas przebywania w chmurze z 15 do 10 pkt.
    • Zmniejszono opóźnienie przed odnowieniem zdrowia po wyjściu z chmury Viper z 2,5 do 1,5 sek.
    • Toksyczna Chmura może zostać użyta natychmiast po podniesieniu, jednak zamiast stałego ładunku zapewnia tylko tymczasowy
    • Gdy Toksyczna Chmura jest aktywna w momencie śmierci Viper, utrzymuje się przez dodatkowe 2 sek. lub do momentu, gdy Viper skończy się paliwo
    • Zwiększono zasięg podnoszenia z 200 do 400 jedn.
    • Gdy Toksyczna Zasłona jest aktywna w momencie śmierci Viper, utrzymuje się przez dodatkowe 2 sek. przed dezaktywacją
    • Zwiększono zasięg pełnego oślepienia od ściany, by odpowiadał zasięgowi oślepienia od krawędzi dymu
    • Czas wyposażenia Jadowitego Ukąszenia skrócono z 1,1 do 0,8 sek.
    • W grach niestandardowych z włączonymi kodami i nieskończonymi umiejętnościami Viper może przytrzymać przycisk „Aktywuj” przy Toksycznej Chmurze i Toksycznej Zasłonie, by je odwołać
    • W grach niestandardowych z włączonymi kodami i nieskończonymi umiejętnościami miejsce lądowania Toksycznej Chmury jest widoczne na minimapie, gdy jest wyposażona
  • Yoru
    • Czas aktywacji błysku skrócono z 0,8 do 0,6 sek.
    • Czas trwania błysku wydłużono z 1,1 do 1,5 sek.
    • Wtargnięcie nie jest już odświeżane przy zabójstwach, a odnawiane co 35 sek.
    • Czas trwania fragmentu Wtargnięcia wydłużono z 20 do 30 sek.
    • Zasięg ujawnienia fragmentu Wtargnięcia z ukrycia zmniejszono z 7 do 4 m.
    • Dodano efekty wizualne i zasięg widoczności ruchomemu fragmentowi
    • Zmniejszono liczbę punktów ulta z 7 do 6
    • Yoru może teraz reaktywować Wtargnięcie podczas Driftu przez Wymiary
  • Killjoy
    • Killjoy może teraz podnieść wypuszczone granaty Nanoroju podczas fazy zakupów, by odzyskać ładunek

Aktualizacja broni

  • Bucky
    • Rozrzut strzału podstawowego (LPM) zmniejszono z 3,4 do 2,6 jedn.
    • Rozrzut strzału alternatywnego (PPM) zmniejszono z 3,4 do 2 jedn.
    • Zaktualizowano krzywą obrażeń dla strzału podstawowego i alternatywnego. 0-8 m – 20 pkt. obrażeń za każdą kulę / 8-12 m – 12 pkt. obrażeń za każdą kulę / powyżej 12 m – 9 pkt. obrażeń za każdą kulę
    • Zmniejszono liczbę kul dla strzału PPM z 15 do 5

Aktualizacja trybów

  • Eskalacja – umiejętności
    • Gwóźdź Programu Raze dostępny jest z dwoma ładunkami Bombowej Paki, które zostają uzupełnione w momencie stanięcia na ziemi. Ćwiczcie z tymi dopalaczami!
    • Wyrzutnia śnieżek zyskuje Łyżwy – zwiększona mobilność powinna zapewnić przewagę w starciu z bardziej zabójczymi broniami
    • Duży Nóż otrzymuje jeden ładunek Pomyślnego Wiatru (doskok Jett), który uzupełnia się po zabójstwie. Doskakujcie do woli!
    • Zmiany ekwipunku będą rzadko pojawiającą się niespodzianką. Dajcie znać, które wam się podobają!

Aktualizacja gry rankingowej

  • Można teraz sprawdzić karierę danego gracza z poziomu tabeli rankingowej w grze.
  • Słyszeliśmy, że niektórzy prosili o możliwość sprawdzenia dodatkowych informacji na temat poczynań najlepszych graczy. Możecie teraz kliknąć PPM na danej osobie w tabeli rankingowej i sprawdzić jej karierę, zobaczyć historię gry oraz inne szczegóły, a także zapoznać się z ich postępem rangi aktu
  • Jeśli jesteście w tabeli rankingowej, ale nie chcecie zdradzać swojej tożsamości, możecie wykorzystać opcję w kliencie, by widnieć jako „Tajny agent”

Jakość rozgrywki

  • Dla zwiększenia czytelności na dużej mapie sygnalizowane miejsce widoczne jest jako kursor myszy, a nie celownik

Transmitacja operatorowa związana z kształtem głowy (HRTF)

  • Dodano przełącznik dźwięku dostępny w panelu ustawień dźwięku, by umożliwić włączenie funkcji HRTF
  • HRTF umożliwia graczom korzystającym ze słuchawek odgrywanie dźwięku w symulowanej przestrzeni wokół nich
  • Obecnie przy włączonej funkcji HRTF tylko dźwięki kroków, przeładowań oraz odrodzeń w trybie deathmatch odgrywane będą jako trójwymiarowe
  • Podczas korzystania z tej funkcji zaleca się graczom wyłączenie pozostałych opcji dźwięku 3D

Naprawione błędy

  • Agenci
    • Naprawiono Bum Bota Raze, który wybuchał w przypadku trafienia w Spike’a, kiedy Raze była po stronie obrońców
    • Naprawiono niezamierzone opóźnienie podczas dezaktywacji Toksycznej Kuli lub Toksycznej Zasłony Viper
    • Naprawiono dźwięk Wtargnięcia Yoru w widoku pierwszoosobowym, który czasami był odgrywany dwukrotnie podczas rzucania teleportacji
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wydawało się, że Astra używała Gwiazdki, a jednak nie tworzyła jej, kiedy wybrała miejsce w pobliżu innej Gwiazdki
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Astra nie była w stanie odpowiednio skutecznie namierzać Gwiazdek na schodach i zboczach
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nadal mogli korzystać z kontrolowanych przez nich urządzeń po tym, jak ich agent został zatrzymany
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Kamera Szpiegowska Cyphera niszczyła Kulę Bariery Sage, kiedy została umieszczona blisko niej. Widzimy, co kombinujecie
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego świat namierzany przez Omena mógł zawierać materiały Astry, jeśli ten wcześniej ją obserwował
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego Reyna i Yoru otrzymywali obrażenia od rozpadu, kiedy byli nieuchwytni
  • Jakość rozgrywki
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego obserwowanie Astry sprawiało, że mapa świata po użyciu Mrocznej Osłony przez Omena wyświetlała się na różowo
  • Tryb rankingowy
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego odznaki rangi aktu pokazywały najwyższe wygrane w nieodpowiedniej kolejności.
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego przycisk „Ukryj rangę aktu” był widoczny podczas przeglądania kariery znajomego
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego przywódcy grupy nie mogli wyrzucić obserwatorów z lobby gry niestandardowej
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wynik bitwy z ostatniej rundy czasami wyświetlał się niepoprawnie
  • Społecznościowe
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego ostrzeżenia przed AFK nie były wyświetlane na ekranie końca gry
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze z banem na kanały komunikacji nie otrzymywali wiadomości informującej o tym, że nie będą mogli dołączyć do kolejki rankingowej w trakcie trwania wspomnianego bana
    • Dodano licznik, który informuje o tym, za ile gracze z ograniczeniami kolejki będą mogli dołączyć do kolejki gier rankingowych ponownie po otrzymaniu kary
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego wskaźniki drużynowego czatu głosowego czasami nie były widoczne na końcu rundy
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie mogli pisać znaków specjalnych i niektórych znaków interpunkcyjnych w polu komentarza w menu „Zgłoś gracza”
    • Naprawiono błąd, w wyniku którego gry zakończone wykryciem oszustwa przez program Vanguard nieprawidłowo karały też niewinnych graczy za bycie AFK