Riot Games zdecydowało się na robienie czegoś na zasadzie Q&A co poniedziałek. W debiutanckim „odcinku” producenci VALORANT odpowiedzieli m.in. na pytanie o Raze i jej umiejętności, które są zdaniem niektórych za mocne.

VALORANT jest nadal w fazie beta. Po to jednak istnieje taka wersja, by producent gry mógł zebrać feedback od społeczności i poprawić ewentualne usterki. Jedną z nich jest według wielu Raze – postać budząca największe kontrowersje w grze. Ponadto pojawiły się wątpliwości dotyczące śmiertelnych obrażeń od umiejętności specjalnych. Same umiejętności budziły już sporą niechęć przed premierą gry. Wówczas jednak Riot zapewniał, że nie będą miały aż takiego wpływu na rozgrywkę, a nadal najważniejsze będą umiejętności strzeleckie. Niestety rzeczywistość okazała się inna.

Jak tłumaczy producent:

Wartość zabójczych umiejętności polega na tworzeniu tymczasowych, niebezpiecznych obszarów, które zmuszą wrogów do zmiany położenia. Za ich pomocą można skutecznie usunąć kryjących się po kątach przeciwników lub wykurzyć ich z korzystnych miejsc, zmuszając tym samym do opuszczenia dającej im przewagę pozycji. Czasami można od razu zabić wroga, który na chwilę zlekceważy tę umiejętność i nie zareaguje w porę. Gracz może również skoordynować swoje umiejętności z drużyną (np. stosując kombinację granatu kasetowego z Polem Spowalniającym Sage).

Riot wierzy, że w przyszłości będzie coraz mniej śmierci spowodowanych umiejętnościami, a już na pewno będą one rzadkością na profesjonalnym poziomie. Firma po prostu liczy na to, że gracze nauczą się tak walczyć z umiejętnościami, że zniwelują ich moc. Jednocześnie producent VALORANTA przyznał, że ich rolą jest dostarczenie odpowiednich wskazówek do walki z umiejętnościami. Mowa tu przede wszystkim o sygnałach dźwiękowych i informacji i odpowiednich momentów, by gracze mogli nabrać wprawy. Nad tym aktualnie Riot pracuje, by np. gracz usłyszał, że Raze wystrzeliła rakietę.

Producent VALORANTA nadal jednak upiera się, że rakiety powinny budzić strach wśród graczy i być w ich świadomości. Zapewne z biegiem czasu społeczność znajdzie sposób na walkę z tą OP umiejętnością. Na to właśnie liczy Riot, że gracze sami dojdą do tego, jak taktycznie rozegrać walkę z Raze. Firma jednak nie wyklucza nerfa postaci i wyważeniu jej umiejętności do poziomu innych agentów.