Pierwsza aktualizacja po premierze gry nie przyniosła wiele zmian, lecz te wprowadzone na serwery, z pewnością są znaczące dla rozgrywki.
Równo tydzień po premierze pełnej wersji VALORANTA, Riot Games prezentuje nam pierwszą niewielką aktualizację. Łatka ponownie uderza w graczy miłujących się w Sage, która dostaje poważne osłabienie. Zmniejszono dystans, na który może rzucić swoją spowalniającą kulą aż o połowę. Tłumaczenie tej zmiany oczywiście jest bardzo sensowne – Riot chce aby uzdrowicielka była postacią wspomagającą, która świetnie radzi sobie z utrzymaniem zajętego terenu, a nie agentką ofensywną.
Deweloperzy po raz kolejny zabierają się za jeden z najważniejszych aspektów każdej gry komputerowej – wydajność. Dodano chociażby możliwość renderowania wielowątkowego, który ma znacząco polepszyć stabilność płynności na komputerach z wyższej i średniej półki. Dodatkowo poprawiono pewne błędy w kodzie gry, które sprawiały spadki FPS-ów bezpośrednio w walce.
Ostatnią dużą rzeczą, której dotknęły zmiany, jest nowy tryb gry Spike Rush. Dodano do niego trzy nowe orby, każdy z nich ma inny efekt – pierwszy leczy całą drużynę w czasie, drugi ogranicza pole widzenia przeciwników, ostatnim jest złota broń – gracz, który go podniesie dostanie pistolet z trzema strzałami, a każdy z nich na raz eliminuje gracza.
Pełna lista zmian:
ROZGRYWKA I WYWAŻENIE
SAGE
- Zasięg rzucania Kuli Bariery zmniejszono z 20 do 10 metrów.
AKTUALIZACJE MAP
Ascent
- Naprawiono kilka miejsc, w których broń przenikała przez elementy otoczenia oraz usunięto błędy związane z przebijalnością ścian.
Wszystkie mapy
- Zmodyfikowano kilka nazw wywołań, by lepiej odpowiadały terminologii graczy.
AKTUALIZACJA GORĄCZKI SPIKE’A
- Od teraz każda gra w Gorączce Spike’a będzie zawierać zestaw pięciu losowo wybranych kul.
- Wybrane rodzaje kul będą widoczne w zawierającym opis widżecie zarówno podczas wyboru postaci, jak i przed rundą.
Nowe rodzaje kul
- Kula Zdrowia — zapewnia całej drużynie odnowienie zdrowia (natychmiast).
- Czas trwania: 20 s.
- 12 PZ na sekundę (3 PZ na aktywację).
- Efekty dźwiękowe/efekty wizualne są odtwarzane tylko podczas faktycznego leczenia.
- Kula Podstępu — powoduje Paranoję u wrogiej drużyny w 3 sekundy po przejęciu kuli.
- 10-sekundowe osłabienie.
- Wizja jest znacznie ograniczona (następuje też lekkie przesunięcie pola widzenia).
- Dla dotkniętych tym efektem graczy są odtwarzane odgłosy fikcyjnych kroków i strzałów.
- Minimapa jest wyłączona.
- Złota Broń — gracz, który przejął kulę, zyskuje Złotą Broń.
- Jeden strzał zabija.
- Perfekcyjna celność niezależnie od okoliczności.
- Agent porusza się z prędkością jakby był wyposażony w nóż.
- Broń ma tylko jeden pocisk w komorze i 2 zapasowe naboje.
- Zabójstwa zapewniają dodatkowy pocisk.
Inne
- HUD widoczny przed rundą zyskuje nowy element prezentujący broń i rodzaje kul, które mogą pojawić się w aktualnej rundzie.
- Od teraz gracze otrzymują 1 punkt ulta za zdobycie dowolnej kuli.
AKTUALIZACJE WYDAJNOŚCI
W tym patchu nasze wysiłki skupione na wydajności mają na celu zwiększenie płynności walki i ogólną poprawę wydajności w przypadku urządzeń z wysokimi parametrami. Gra powinna wyglądać jeszcze płynniej podczas starć, a wiele scen powinno mieć średnio więcej FPS-ów (w zależności od parametrów komputera).
- Wydajność walki: usunęliśmy szereg usterek powodujących spadki liczby klatek w trakcie walki.
- Skórki w przypadku dziewięciu na dziesięciu graczy nie były wstępnie wczytywane w grze. Gracz, który po raz pierwszy natknął się na taką skórkę podczas rozgrywki, doświadczał spadku liczby klatek.
- Zmniejszyliśmy częstotliwość występowania spadku liczby klatek w sytuacjach, gdy wywołanie zabójstwa zostało dodane do HUD-a lub z niego usunięte.
- Poprawiliśmy wydajność niektórych elementów HUD-a Viper, które pod tym względem szwankowały.
- Więcej FPS-ów na komputerach o średnich i wyższych parametrach: zwiększyliśmy też wydajność, z jaką procesory przetwarzają dotychczas problematyczne fragmentu kodu. Urządzenia z niższymi osiągami skorzystają z części tych ulepszeń, ale tylko w trakcie walki.
- Dodaliśmy obsługę wielowątkowego renderowania w przypadku komputerów z górnej półki. Jeżeli maszyna gracza dysponuje parametrami umożliwiającymi korzystanie z wielowątkowego renderowania, w menu jakości grafiki pojawi się nowa opcja włączenia/wyłączenia tej funkcji. Będzie ona domyślnie uruchomiona na sprzęcie o wysokich parametrach.
- Renderowanie wielowątkowe zwiększa wydajność w scenach, w których koszt obsługi obiektów wymagających renderowania przewyższa koszt symulacji gry oraz faktyczny koszt renderowania sceny ponoszony przez procesor graficzny. Opisane okoliczności występują najczęściej podczas ruchu przez sceny z wieloma widocznymi obiektami (np. strefy odrodzenia atakujących na mapie Split) oraz w sytuacjach, gdy symulacja gry nie jest zbyt pracochłonna (np. na strzelnicy, poza walką itp.).
- Wielowątkowe pola widzenia; od teraz pola widzenia na minimapie będą w miarę możliwości przetwarzane w innym wątku.
- Duża optymalizacja efektów wizualnych na wszystkich mapach, dzięki której spadło zużycie zasobów procesora na cząstki, których symulowanie przejął procesor graficzny.
- Przeprojektowaliśmy statystyki wydajności klienta, aby zawierały bardziej szczegółowe zestawienie czasów klatki.
JAKOŚĆ ROZGRYWKI
- Lotka zwiadowcza Sovy będzie działać konsekwentniej i odsłoni tylko część wrogów za ścianą.
- Dodano ustawienie umożliwiające stałe wyświetlanie ekwipunku.
- Sygnały nie będą już pojawiać się nad sojusznikami i wrogami, gdy zostaną umieszczone za nimi.
- Wyjście z gry prezentuje teraz ostatnio ogrywaną mapę, zamiast Brimstone’a i Sage wchodzących do teleportera.
- Podczas zmiany postaci na strzelnicy wykorzystywany jest lżejszy i bardziej wydajny interfejs użytkownika niż podczas rozpoczynania właściwej gry.
- Misje na ekranie końca gry są teraz ułożone według ich ukończenia i rodzaju.
- Dokonano drobnych usprawnień wizualnych nagród za kontrakt i Przepustkę bojową w widżecie postępu, umieszczonym w górnej części ekranu.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Naprawiono błąd powodujący, że przejrzyste cząstki (takie jak warstwy dymu) były widoczne przy krótkowzroczności Reyny.
- Naprawiono efekt wizualny zasłaniający ekran Reyny, która korzystała z lunety podczas leczenia.
- Nadmiarowo przywrócone, maksymalne zdrowie Reyny nie będzie już błędnie pokazywać 151 pkt.
- Kamery szpiegowskie Cyphera umieszczone na framudze teleportera na mapie Bind nie będą już wyświetlać widoku pod ziemią.
- Od teraz Cyberklatka Cyphera nie powoduje, że drzwi teleportera na mapie Bind pozostają otwarte.
- Od teraz wskaźniki obszarów efektów Strzały Zwiadowczej Sovy i Rzutu Okiem Reyny pokazują się na minimapie wroga tylko wówczas, gdy gracz lub jego sojusznicy są blisko miejsca poddanego działaniu tych efektów.
- Poprawiono sygnał wejściowy oraz rozmaite elementy interfejsu sterowania agentem widoczne dla obserwatorów.
- Naprawiono błąd powodujący, że ręce zabitego gracza widoczne z perspektywy pierwszej osoby unosiły się w powietrzu.
- Naprawiono błąd powodujący, że aktywowanie graffiti mogło skutkować wyjściem z widoku celownika podczas strzelania.
- Naprawiono błąd dotyczący ustawienia smug po pociskach; poza tym działające ustawienie w przypadku niektórych broni wyłączało nie tylko smugi, ale i płomienie wylotowe.
- Naprawiono błąd powodujący, że kursor myszy migotał, gdy znalazł się nad tablicą wyników.
- Naprawiono błąd powodujący, że zegar rundy niedokładnie wyświetlał milisekundy.
- Naprawiono błąd powodujący, że w przypadku niektórych skrótów klawiszowych ostrzeżenia dotyczące konfliktów skrótów były wyświetlane nieprawidłowo.
- Naprawiono błąd u obserwatorów, w wyniku którego pierwsza osoba obserwowana w grze nie miała zdjęcia postaci.
- Usunięto problem z broniami automatycznymi, które czasami podczas krótkich serii ostrzału nie wyświetlały smug lub nie emitowały efektów dźwiękowych.
- Naprawiono błąd powodujący, że pasek rozbrojenia był wyświetlany podwójnie.
- Naprawiono błąd powodujący, że urządzenia i ustawienia wejścia/wyjścia głosowego nie zachowywały się pomiędzy rozgrywkami.
- Naprawiono wiele błędów lokalizacyjnych na ekranach końca gry.
- Naprawiono kilka błędów wizualnych na ekranach końca gry.
- Usunięto problem z szepczącymi graczami używającymi tej samej nazwy/wprowadzono ogólne ulepszenia bezpośrednich wiadomości.
- Poprawiono działanie wiadomości informujących o błędach w usłudze czatu.
- Menu ustawień jest teraz panoramiczne.
- Wybranie KOLEKCJI na stronie agentów przenosi teraz poprawnie z powrotem na stronę arsenału.