Według świeżych plotek, od zeszłego roku trwają pracę nad nową odsłoną Playerunknown's Battlegrounds zatytułowaną PUBG 2.0. Battle Royale, który niegdyś bił rekordy popularności, liczy na nowy start.

Dla wielu PUBG jest grą, która ustanowiła nowe standardy na rynku Battle Royale. Produkcja ujrzała światło dzienne w marcu 2017 roku, a premierę zaliczyła dziewięć miesięcy później. W tym okresie, mimo że graczom oddano jedynie wczesny dostęp do nieukończonego tytułu, PUBG ustanowił przełomowe rekordy na Steamie – w październiku 2017 przekroczyła granicę 2.000.000 graczy jednocześnie po raz pierwszy w historii platformy Valve. Zaledwie dwa miesiące później poprzeczkę zawieszono jeszcze wyżej, przebijając granicę 3.000.000.

Niestety w tym przypadku sprawdziło się powiedzenie „Im wyżej wejdziesz, z tym większym hukiem zlecisz”. Playerunknown's Battlegrounds jeszcze w 2018 roku zaczęło gwałtownie tracić graczy, a w kwietniu 2019 średnia ilość osób na serwerach spadła poniżej 400.000 – pierwszy raz od września 2017. Przez większą część ubiegłego roku trend kurczenia się grona osób zainteresowanych PUBG-iem się utrzymywał aż do listopada, gdy wypuszczono dużą aktualizację gry. Powodem malejącego zainteresowania są poważne problemy zarówno z grą, jak i społecznością tytułu, z którymi twórcy nie potrafili się przez ostatnie trzy lata uporać. Szwankujący kod sieciowy, wszech istniejące błędy oraz oszuści z Dalekiego Wschodu grający na wszystkich serwerach skutecznie zniechęcały nawet zagorzałych fanów oraz całkowicie zablokowały przypływ nowych osób.

Lekiem na całe zło, ma być rozwiązanie sugerowane przez niektórych graczy, czyli… stworzenie gry od podstaw. Według informacji PlayerIGN udostępnionych na twitterze, koreańskie studio pracuje nad nad „PUBG 2.0”. Podobno w produkcji są dwie nowe wersje – jedna na PC oraz konsole, która będzie miała możliwość wspólnej gry na jednych serwerach, oraz druga na urządzenia mobilne. Pierwszym tytułem zajmować ma się główne studio, które stoi za pierwszą odsłoną gry, zaś „mobilkę” stworzą osoby odpowiedzialne za projekt PUBG Lite.

O ile decyzja o stworzeniu od podstaw nowego PUBG 2.0 na komputery osobiste oraz konsole jest zrozumiała, tak nowa gra na telefony może zadziwić. Wyżej opisane problemy doprowadziły do upadku PC-ową wersję, ale mobilna przynosi twórcom rekordowe zyski. Tylko w 2020 roku PUBG Mobile zarobił ponad dwa i pół miliarda dolarów, mimo że w okolicach września gra została zbanowana na rynku indyjskim.

Informacja została ciepło przyjęta przez społeczność gry, która wyraziła swoje nadzieje o zaktualizowaniu silnika z Unreal Engine 4 do Unreal Engine 5. Jednak osoby śledzące listę wakatów w studiu Krafton twierdzą, że przez ostatnie miesiące szukali jedynie osób znających się na „czwórce”.