Czy wiedzieliście, że nawet twórcy Clash Royale nie znają tożsamości P.E.K.K.A.? A może interesuje Was bardziej przyszłość Questów…?

Twórcy Clash Royale zdecydowali się ponownie uchylić rąbka tajemnicy, odpowiadając zastępom zaintrygowanych graczy na najbardziej nurtujące pytania. Jaka przyszłość czeka Super Troop Challenge? Czy możemy oczekiwać powrotu zadań? A może wreszcie odkryjemy, kto kryje się w przepotężnej, niszczącej maszynie z ogromną słabością do motylków?

Clan Wars

  • Jaki jest plan na ulepszenie Clan Wars 2?
  • Jakie są wasze myśli odnośnie CW2?
  • Czy nadchodzi CW3?
  • Czy są jakiś plany by uczynić wojny statków bardziej opłacalnymi?

Prace nad wojną cały czas trwają. Zbierane są podpowiedzi ze strony społeczności, niektóre są testowane. Np.: miesięczne wojny, zamiast tygodniowych. Opcja opt-in / out. Lepsza tabela liderów i system rankingowy. Lepsze bitwy na łodziach. Edycja talii w trakcie odnawiania. To tylko te najgorętsze aktualnie tematy, dotykające CW. Niemniej w tej chwili, po roku ciągłego aktualizowania tego elementu gry, twórcy chcą się skupić na jej innych aspektach.

Ekonomia i postęp gry

  • W Clash Royale istnieje wiele możliwości tworzenia talii. Ale gracz trzyma się jednej talii i nigdy nie próbuje innych kombinacji, ponieważ nie ma zasobów, aby zmaksymalizować kolejne decki. Jak myślicie, co mogłoby rozwiązać ten problem?
  • Planujecie zrobić cokolwiek, by zminimalizować problem zbyt wysokich poziomów kart na pośrednich arenach?
  • Możecie zaimplementować system, który uczyni grę mniej restrykcyjną, ale jednocześnie utrzyma ją wciąż skoncentrowaną na grindowaniu i czasie gry?

Takie próby są podejmowane na przestrzeni czasu, mimo niesamowitej złożoności tematu. Krokami w kierunku zachęcenia graczy do testowania innych rozwiązań są między innymi balanse. Ponadto dodano już większy drop złota, dzikie karty i monetki, by ułatwić ulepszanie nowych decków i zachować balans na arenie. Trzeba jednak zrozumieć, że niektórzy gracze, mimo usilnych prób twórców, wciąż uparcie przylegają do jednej i tej samej talii.

  • Czy skrzynki dostaną buffy?
  • Czy skrzynki spotkają jakiekolwiek zmiany?

Tak. Aktualnie uaktualnienie skrzynek zgodnie z obecną ekonomią gry jest jednym z głównych tematów rozmów.

  • Czy powstaną nowe metody zdobywania złota?

Twórcy Clash Royale są w trakcie ponownego rozważania całej ekonomii gry i planów jej rekonstrukcji. Dążą do zachowania balansu między zdobywanym złotem i kartami. Są świadomi, że po ostatnich zmianach zdobywane karty w ogóle przestały się liczyć i to złoto jest głównym problemem graczy.

Czempioni

  • Czy kiedykolwiek dodacie takich czempionów jak Battle Machine, Barbarian King czy nawet Grand Warden?

Wszystko jest możliwe.

  • Kiedy będzie możliwe użycie Star Points na czempionach?

To zdecydowanie coś, co jest planowane, jednak nie wiadomo kiedy.

  • Podpowiedzi odnośnie nowych kart? Będzie w tym roku nowy czempion?

Tak, pojawi się przynajmniej jeden nowy czempion.

  • Czy będzie Champion Wild Card albo Trade Token?

Planowane są magiczne przedmioty związane z czempionami.

  • Czy możliwe jest dodanie skórek do Czempionów, jak w Clash of Clans, np. poprzez Pass Royale lub sklep?

Nie jest powiedziane, że to się nigdy nie wydarzy, niemniej z pewnością nie w najbliższej przyszłości. Postaci w Clash Royale są w pełni w 2D, w przeciwieństwie do Clash of Clans, gdzie czempioni mają modele 3D. To sprawia, że graficy muszą rekonstruować wizualnie skórki piksel po pikselu, nawet w przypadku tych za Star Points. To zabiera ogrom pracy i czasu.

Balans

  • Jakiekolwiek plany zmian w przypadku Rage'a?

Owszem, są plany. Jednak żadnych konkretów. Padł pomysł Rage Spirit, który skalowałby się z dmg zamiast z długością trwania.

  • Czy kiedykolwiek myśleliście o usunięciu Goblin Gangu lub Trzech Muszkieterek i zastąpienia ich unikatowymi jednostkami?

Tak, to przeszło przez myśl twórców. Tworzenie kart bazujących na już znanych jednostkach ma jednak pewne uzasadnienie. Czyni to nowe karty bardziej zrozumiałymi i czytelnymi dla graczy. Z drugiej strony czyni to balansowanie kart trudniejszym. Niemniej zanim podejmą kroki w kierunku usuwania jakichkolwiek kart – wolą przetestować mniej drastyczne zabiegi.

  • Społeczność jest podzielona odnoście Mega Knight. Jakiekolwiek pomysły, jak zbalansować tę postać?

Możliwe, że wraz z Wizardem, spotka go jakiś balans w tym roku. Niemniej obie te karty są dość podstępne, ponieważ występują raczej na średnim poziomie arenowym. Im wyżej w ladder, tym rzadziej są spotykane, gdyż gracze orientują się, jak małym kosztem może te karty skontrować.

Matchmaking

Istnieje długoterminowy plan dotyczące całkowitego odnowienia systemu dobierania pojedynków, jako iż temat wrze od dawna.

Czego jeszcze możemy się spodziewać?

  • Istnieje szansa na dodanie przycisku o ponowne granie do wszystkich trybów w formacie duo.
  • Kiedyś pojawi się możliwości rearanżacji kolejności emotikonek i skórek w naszych zasobach.
  • Zainteresowaniem cieszy się sugestia dodania magicznych przedmiotów do sklepu klanowego i ankiet na chat.
  • Twórcy rozpatrują przywrócenie normalnych draftów.
  • Co najmniej oczekiwane, dowiedzieliśmy się, iż omawiają nowy system w jakiś sposób oparty na zadaniach.
  • Dyskusjom poddany został tryb, który umożliwiałby banowanie kart.
  • Jest szansa na wprowadzenie 1v1 Showdown z własnymi poziomami kart jako Party Mode z nagrodami lub jako autentyczne narzędzie treningowe, z kartami na poziomie 11 jednak bez nagród.
  • Super Troop Challenge pojawi się jeszcze kiedyś w przyszłości.

Czego raczej nie powinniśmy oczekiwać?

  • Nigdy nie zostanie dodana możliwość dodawania precyzyjnej ilości dzikich kart przy ulepszaniu jednostek.
  • Infinite Elixir nie zostanie trybem stałym. Będzie jednak cały czas dostępny w Friendly Battle.
  • W najbliższym czasie nie mamy co liczyć na budynek o randze legendarnej.
  • Tryb 3v3 okazuje się zbyt mało czytelny i pali telefony, więc raczej obejdziemy się na razie smakiem.
  • Kupno Pass Royale za gemy nie wpisuje się w aktualną ekonomię gry.
  • Nie zostanie wprowadzona możliwość personalizacji ręki startowej do wszystkich trybów gry.

Co jeszcze wynieśliśmy z Q&A?

Z pewnością nie dowiedzieliśmy się nic na temat tożsamości P.E.K.K.A. Wygląda na to, że sami twórcy wiedzą jedynie, że jest ona nieustraszonym wojownikiem… Twórcy gry zdają się być ogółem zadowoleni z obecnego jej stanu i z jej wyników. Aktualnie fokusują się na poprawianiu kodu, by uczynić kolejne zmiany łatwiejsze i zostawić grę w lepszej kondycji na resztę roku. Dlatego też w następnej aktualizacji raczej nie powinniśmy się spodziewać zbyt dużej ilości kontentu dla nas, jako graczy. Jest to bowiem przygotowanie pod zdecydowanie większe wystąpienia w kolejnych paczkach.