W mobilnej wersji League of Legends na kilka dni pojawi się nowy system wybierania pozycji. Pozytywny wydźwięk po testach poskutkuje wprowadzeniem mechanizmu do gry na stałe.

League of Legends Wild Rift znajduje się w burzliwej fazie rozwoju. Już niedługo tytuł zaliczy oficjalną premierę w Ameryce Północnej, a wraz z nią wprowadzony zostanie patch 2.2, niosący sporo nowości. Łatka zawierać będzie nowe przedmioty dla obrońców, pięć nowych czempionów oraz system nazwany Position Preference.

W komputerowej wersji Ligi Legend już od kilku lat możemy wybierać dwie pozycje, na których czujemy się najlepiej. System wyboru roli wprowadzony został aby ukrócić wyścig wpisywania „mid of feed” na czacie podczas wyboru bohaterów. Riot Games postanowiło wprowadzić ewolucję tego pomysłu w wersji mobilnej gry. W patchu 2.2 w Wild Rift w ramach testów udostępniony zostanie Position Preference jako osobna kolejka rankingowa. Każdy gracz będzie mógł ustawić priorytet wszystkich pięciu pozycji w grze w zależności od swoich preferencji, a algorytm dobierania graczy przydzieli go do odpowiedniej roli w stosunku do zapotrzebowania w danym momencie.

Testy potrwają kilka dni, a deweloperzy później podejmą decyzję czy wymaga od ulepszeń oraz czy warto go wprowadzać do gry na stałe. Czy możemy się spodziewać podobnego rozwiązania w League of Legends w wersji PC? Nie jest to wykluczone. Riot Games już zapowiedziało, ze niektóre rozwiązania testowane na mobilce mogą być implementowane u jej starszej siostry na komputerach stacjonarnych. Jako przykład można podać mały rework Rammusa, który najpierw trafił na telefony, a jeszcze w tym półroczu ma zostać dodany w wersji PC.