Pogrzebany lata temu mit o bohaterach w Clash Royale powrócił bardziej żywy, niż kiedykolwiek. Championi oficjalnie zawitają na arenie!

Championi, Bohaterowie, Hero Cards… Legendy i plotki krążące wśród gracz Clash Royale już od połowy 2017 roku. Już wtedy gracze spekulowali, iż będą oni reprezentowali nową rzadkość kart, że będą jeszcze bardziej unikatowi od Legend. Domysły snute o zaadaptowaniu z pokrewnego tytułu Supercell takich postaci, jak Archer Queen, Barbarian King, Battle Machine czy Grand Warden. Jak po latach prezentuje się ostateczny koncept i co jeszcze przyszykował dla nas wydawca w nadchodzącej aktualizacji?

Championi – nowa rzadkość kart

Poziom 14 wzbudził wiele kontrowersji, zwłaszcza w kontekście niedawno wprowadzonego do gry Slash Royale. Niesie on jednak za sobą nieco bardziej kompleksowe zmiany, niż tylko większe ilości HP i siły ataku czy też kolejne poziomy kart. Niektórzy z Was z pewnością pamiętają doniesienia sprzed kilku lat, jakoby Supercell przymierzał się do wprowadzenia do gry Hero Cards. Było o tym bardzo głośno, przecieki były mniej i bardziej precyzyjne. W starszych Q&A nawet je poniekąd potwierdzano mówiąc, iż są planem odłożonym na nieco dalszą przyszłość.

Ta nieco dalsza przyszłość zamieniła się w ponad 4 lata, niemniej w końcu się doczekaliśmy. Będą jeszcze rzadsi od występujących już w grze legend, a ich mechanika będzie unikatowa. Jakie postaci zostaną zaadaptowane z Clash of Clans i co będą sobą prezentowały?

  1. Archer Queen

    Niewidzialna i niebezpieczna. Jej płaszcz ukrywa ją przed wzrokiem przeciwnika, podczas gdy strzały lecą z niebywałą prędkością i precyzją.

  2. Golden Knight

    Jego piękne, złociste włosy, to nie jedyny atut… „Dashing Dash” pozwala mu, uwaga, dashować w kierunku przeciwników. Co więcej, zadaje obrażenia łańcuchowe wszystkim na drodze.

  3. Skeleton King

    Shoctober dalej trwa, dostajemy więc również odrobinę halloweenowych upiorności… Kolekcjonując dusze umarłych na mapie jednostek, przywołuje do życia w postaci szkieletów.

Działanie nowych bohaterów

Championi mogą zostać odblokowani na 14 poziomie wieży. Ich poziom początkowy to 11, czyli o 2 wyżej od kart legendarnych. Można ich jednak ulepszać tak, jak wszystkie pozostałe. Każda z kart ma unikatowe umiejętności, które mogą zostać aktywowane specjalnych przyciskiem. Znajduje się on powyżej paska z talią. Z racji wprowadzenia nowej, odbiegającej od standardu mechaniki i nieco większych możliwości, można umieścić tylko jednego bohatera o tej rzadkości w talii. Użycie umiejętności kosztuje odpowiednią ilość eliksiru i resetuje się przez pewien okres czasu. Dodatkowo karta czempiona nie pojawi się ponownie na naszej ręce dopóki jedna jest dalej żywa na mapie.

Specjalne wyzwania

Premiera nowych kart nie obejdzie się bez towarzyszącego temu wydarzenia. Jeżeli więc jeszcze Wam trochę brakuje do 14 poziomu King Tower, będziecie mieli okazję przetestować czempionów w ramach 3 osobnych wyzwań. Każde z nich będzie złożone z dwóch części, przy czym by rozpocząć 2 etap, trzeba będzie najpierw ukończyć pierwszy.

Pierwsze wyzwanie będzie dopuszczać nielimitowaną liczbę powtórzeń. Do zdobycia będzie nie tylko 10 tys. złota, ale także Księga Kart (od powszechnych po epickie).

Drugi etap będzie już przeprowadzony w sposób tradycyjny, a nagrody w nim zawarte będą jeszcze bardziej soczyste. 15 tys. złota, a także championi odzwierciedleni w nowych emotikonach mogą już wkrótce zasilić Wasze konto.

Star Points

Zmiany dotykają również i ten element gry. Nie trzeba już dłużej czekać na maksymalny poziom, by móc nadać kartom indywidualnego wyglądu i odrobiny klasy. Gwiazdeczki odblokowują się teraz na 6 poziomie King Tower, jednak kumulowanie ich na naszym koncie zaczynamy już wraz z początkiem gry. Star Points będą wpadać, jak dotychczas, za ulepszanie kart, osiąganie ich maksymalnych poziomów czy też dotowanie kart naszym współklanowiczom.

Dodatkowo wraz ze zwiększaniem poziomów kart możemy co raz bardziej ulepszać ich wizualne efekty:

  • 7 poziom kart: 1 Star Level
  • 10 poziom kart: 2 Star Level
  • 13 poziom kart: 3 Star Level

Dodatkowo została zredukowana ilość gwiezdnych punktów potrzebnych do ulepszenia kart na 1 i 2 Star Level.

Ważną informacją dla wszystkich jest to, że każdy, kto osiągnie poziom 6, dostanie automatycznie 25 000 Star Points. Dodatkowo wszyscy, którzy są już powyżej tego poziomu, otrzymają zasadny ekwiwalent.

Czas napełnić sakiewki!

  • Champions Update Gold Rush: tym razem klasyczne, coweekendowe wydarzenie wpada z wyjątkową pulą pieniędzy do zgarnięcia. Na wytrwałych czeka aż 200 tys. złota!
  • Więcej skrzyń złota: przede wszystkim Gold Crates będą się teraz odblokowywać od 10 poziomu konta. Dodatkowo między poziomami 11-13 została zagęszczona ilość skrzyń ze złotem kosztem Silve Chestów.
  • Nowy Royale Wild Chest: nowe skrzynki będą zawierać dzikie karty, złoto oraz gwarantowanego czempiona na poziomie 14. Będą one do zdobycia z darmowej części Pass Royale oraz z cyklu skrzynek od poziomu 10.
  • The King's Journey i skrzynki poziomowe: Królewskie przygody będą nową metodą odzwierciedlania naszego progresu. Można go podejrzeć za pomocą przycisku korony na pasku górnym, obok doświadczenia i gwiezdnych punktów. Za każdym razem, gdy nasz król zostanie ulepszony na kolejny poziom, dostaniemy skrzynkę. To jednorazowe nagrody, zawierające złoto, karty, gemy oraz gwarantowanego czempiona na poziomie 14. Każdy, kto już ma wyższy poziom konta, otrzyma zaległe skrzynki.

Pozostałe zmiany

Zmiany na Tournament Cup

Do tej pory poziom kart turniejowcyh, stosowany na wyzwaniach, friendly battle oraz wyzwaniach wynosił 9. Wraz z aktualizacją poziom ten zostaje podniesiony na 11.

Nowy system na globalnych turniejach i Classic/Grand Challengach

By zachować sprawiedliwość w obrębie turniejów i wyzwań, wprowadzony zostaje system budowania talii w ich obrębie. Pozwoli on graczom korzystać ze wszystkich kart dostępnych w grze, wykraczając poza pulę tych, które udało nam się zdobyć.

Dla co bardziej drobiazgowych graczy…

…wprowadzona zostaje wreszcie możliwość łatwego porządkowania kart w naszych taliach. Wystarczy przytrzymać odpowiednie okienko i przesunąć je w wybrane przez nas miejsce, by nadać kartom w decku odpowiednią kolejność.

Kopiowanie talii

Dodana została możliwość kopionia talii z logów gry oraz TV Royale.

Naprawy błędów i drobne poprawki

Aby ułatwić nieco płynność gry, wprowadzone zostały następujące poprawki:

  • Wparcie urządzeń 120Hz;
  • Zwiększone opóźnienie między używanymi emotikonami;
  • Nowe progi wstępu do klanów, by zaadaptować je do bieżących rekordów;
  • Naprawa błędu wskazującego złą arenę w TV Royale;
  • Naprawa nieporządanych interakcji między Goblin Drill i Clone;
  • Zmiana wizualna ścieżki Goblin Drill, by uczynić ją łatwiejszą do odróżnienia od Minera;
  • Naprawa błędu sprawiającego, że zawieszały się powtórki meczy;
  • Mniejsze naprawy systemowe