Nerfy, buffy, lekkie zmiany. Już za parę dni nadchodzi kwietniowy balans, a wraz z nim odrobina przewrotów na clashowej arenie.

Kwietniowy balans to jedna z sześciu zapowiedzianych na ten rok aktualizacji tego typu. Aż 13 kart objętych zmianami, w tym 2 częściową przebudową. Co dokładnie nas czeka?

Nerfy

Zacznijmy od rzeczy mniej przyjemnych dla miłośników niektórych kart. A jest tu w czym przebierać. Najwięcej kart zostało bowiem dotkniętych osłabieniem.

  • Tombstone – częstotliwość wypuszczania jednostek zmniejszona o 0.2 sekundy;
  • Valkyrie – punkty życia -4%;
  • Ram Rider – efekt pułapki zredukowany z 85% do 70%;
  • Graveyard – zmniejszona ilość wypuszczanych szkieletów o 1;
  • Mega Knight – siła ataku przy stawianiu jednostki mniejsza o 20%;
  • Archer Queen – boost do szybkości ataku zredukowany z 200% do 180%;

Boosty

Po osłabieniach czas na wzmocnienia. I tu czeka nas niemało niespodzianek.

  • Ice Spirit – czas trwania zamrożenia zwiększony o 30% (z 1 sekundy na 1.3 sekundy);
  • Archers – szybkość ataku zwiększona o 9%;
  • Mirror – odbijane karty będą dostawały +2 poziomy, zamiast +1;
  • Giant Skeleton – szybkość ataku +7%, punkty życia +7%

Reworki

Na sam koniec najbardziej soczyste zmiany. Jedna z nich dotyka nieco zapomnianej w grze w karty, druga zaś jednego z wodzących tanków.

  • Elixir Collector:
    • dodano uzupełnianie eliksiru o 1 w momencie destrukcji,
    • czas życia zmniejszono z 70 sekund na 65 sekund,
    • generowanie eliksiru spowolniono z 8,5 sekundy na 9 sekund;
  • Electro Giant:
    • koszt zmniejszony z 8 na 7 eliksiru;
    • punkty życia zmniejszone o 15%;
    • siła ataku zmniejszona o 15%;