Wyszukiwanie meczu, dobór przeciwników i sojuszników to temat w grze gorący od zawsze. Nadszedł czas na dostosowanie matchmakingu.

Dostosowanie tworzenia poszczególnych meczy to rzecz, na którą gracze Clash Royale naciskali od dawien dawna. Granie na przeciwników z dużo niższym lub duży wyższym poziomem jest bowiem bezapelacyjnie niesatysfakcjonujące, a przyszło się z tym mierzyć od niemal początków istnienia tej pozycji. Nikt nie lubi być pokonywanym przez wzgląd na różnice w ilościach punktów życia na wieżach, prawda?

Zmiany

Dobieranie przeciwników będzie teraz przebiegać w sposób bardziej klarowny i logiczny. Gracze będą teraz ustawiani zgodnie z poziomem King Tower, w schemacie +/- 1 poziom. To znaczy, że mają 12 poziom konta będzie można trafić na przeciwnika z 11/12/13 poziomem. Zmiany te jednak nie będą w najmniejszym stopniu zaburzać dobierania opartego na bieżących trofeach.

Żeby zachować płynność w wyszukiwaniu pojedynku i nie blokować kolejki, podjęto dodatkowe kroki, które mają zabezpieczyć graczy przed długim oczekiwaniem na mecz. Co 5 sekund różnica poziomów będzie się zwiększać o +/- 1 aż dojdziemy do +/- 3 poziomów. To oznacza, że w najgorszym przypadku gracz na 10 levelu może zmierzyć się z kimś z wymaksowanym kontem.

Dostosowanie matchmakingu na wojnie

Clan Wars II będzie stanowić wyjątek od wprowadzonych zmian. Tutaj zwiększanie różnicy w poziomach będzie wolniejsze i bardziej stopniowe. Amplituda będzie rosnąć o 1 punkt co 20 sekund. Twórcy zadedykowali tę zmianę głównie do graczy, którzy do tej pory borykali się z dużą niesprawiedliwością w doborze przeciwników. Problem ten dotyczy zwłaszcza słabszych klanów, które tkwią w niższych dywizjach. Niestety może się to negatywnie odbić na mocniejszych zawodnikach, którzy już wcześniej miewali problemy z wyszukaniem meczu.

Wszystkie zmiany zostały wprowadzone już dzisiaj, czyli 25 lutego, podczas krótkiej przerwy technicznej. Oczywiście, jak każda zmiana tego rodzaju, system będzie monitorowany i z pewnością ulegnie jeszcze kilku poprawkom, by jak najlepiej go zoptymalizować i upłynnić wrażenia związane z rozgrywką.