Colette to zupełna nowość w świecie Zadymiarzy. Nietypowa mechanika gry postacią sprawiła, że doczekała się ona… Aż 7 poprawek już w 3 dni po premierze.

Colette jest postacią, która zagościła w Brawl Stars wraz z nowym sezonem Brawl Passa. Można ją odblokować na 30 poziomie płatnej przepustki lub przy odrobinie szczęścia dostać ze Skrzynki Zadymiarza. Jej mechanika jest zupełną nowością w grze, jest to bowiem pierwszy raz, gdy ataki podstawowe zadają obrażenia bazujące na aktualnych punktach życia przeciwnika.

Super atak postaci, Okres Rozliczeniowy, tworzy z niej istny bumerang. Postać wystrzeliwuje do przodu na długi dystans, przebijając się przez wszystkich przeciwników, do momentu osiągnięcia maksymalnego zasięgu lub zatrzymania przez ścianę. Następnie wraca dokładnie w to samo miejsce, z którego ruszyła.

Nie-ee, czyli całkiem nietypowy gadżet, pozwala Colette na dwojakie zastosowanie. Może go użyć na przeciwniku, zadając wówczas dodatkowe obrażenia równe 37% jego bazowego HP lub na obiektach specjalnych, podwajając moc swojego ataku. Gwiezdna moc z kolei pozwala jej pociągnąć za sobą przeciwnika za pomocą super umiejętności, unieruchamiając go i przerywając wszystkie dotychczasowe akcje. Odpowiednio użyte Dociśnięcie może zdać oponentom obrażenia podwójnie – w trakcie dashu i przy powrocie do miejsca startowego.

Przeszkody już na starcie

W czym więc tkwił problem? Przede wszystkim w atakowaniu obiektów specjalnych, bossów czy obiektów tworzonych przez inne postaci. Colette, z racji swojej mechaniki, miała duży problem dobić przeciwników, ich wieżyczki i pupili. Z każdym kolejnym atakiem wymierzonym w ten sam cel jej siła staje się bowiem coraz słabsza. Dodatkowo wkradło się kilka błędów technicznych i wizualnych, które miały wpływ na jakość rozgrywki.

Balans i naprawa błędów

By ułatwić grę nowym, chromatycznym zadymiarzem, wprowadzono kilka istotnych zmian:

  • Poprawiono jej ataki bazowe, wycelowane w obiekty specjalne, takie jak obiekty tworzone przez innych Zadymiarzy, bossowie i pudełka na trybie solo/duo. Teraz zadaje 1000 obrażeń na 1 poziomie.
  • Obrażenia zadawane obiektom specjalnym z użyciem super ataku zwiększone z 1000 do 2000.
  • Zwiększono procent zadawanych obrażeń z 35% do 37% punktów życia przeciwnika.
  • Jej atak podstawowy na poziomie 1 zadaje teraz nie 200, a 500 obrażeń bazowych.
  • Dodano skalowanie bazowej siły ataku podstawowego, gdy używane są ulepszenia (np. Pudełka Mocy).
  • Gadżet zadaje teraz 37% obrażeń od maksymalnej ilości punktów życia przeciwnika oraz obrażenia od ataku podstawowego.
  • Gadżet podwaja obrażenia zadawane obiektom specjalnym.

Dodatkowo poprawiono jakość rozgrywki poprzez naprawę kilku dość istotnych błędów:

  • Naprawiono znikając ikony Starr Poco i Trixie Colette w menu.
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał skóce El Atomico Primo pojawienie się w sklepie.
  • Poprawiono bug graficzny gadżetu 8-Bitowca, który sprawiał, iż animacja Podłączonego znikała zbyt szybko, gdy ten znikał z pola widzenia.
  • Usunięto błąd generujący dźwięk za każdym razem, gdy wzmacniacz 8-Bitowca pojawiał się w polu widzenia innego gracza.
  • Naprawiono błąd z nazwą ostatniego bota w pokoju spersonalizowanych rozgrywek duo.
  • Naprawiono błędy, które pojawiały się przy blokowaniu miejsc w pokoju spersonalizowanych rozgrywek.
  • Usunięto kilka pomniejszych usterek.