Sezon 14 w Clash Royale to coś, na co wszyscy od dawna czekali. Nowe skiny, nowe nagrody do zgarnięcia, a nade wszystko wyciekający już od dawna ze źródeł wszelakich… Nowy system wojenny! 

Już na początku sezonu 14-go potwierdzono, że nowy system wojenny jest bliski ukończenia. We wczorajszych informacjach ze strony Supercell dostaliśmy zaś zarys zmian, jakie czekają nas prawdopodobnie jeszcze w tym miesiącu.

Nowe skórki do wież, garść ekskluzywnych emotikonów z Archers i jak zwykle bukiet nagród za Pass Royale to tylko małe ziarno w morzu niespodzianek, przygotowanych przez twórców gry w tym sezonie.

Nic tak nie ekscytuje graczy, jak potwierdzenie informacji o nadchodzącej drugiej odsłonie Clan Wars! Przedsmak nowej wojny dostaniemy w formie wyzwań w sezonie czternastym, które mają nas na nią przygotować od strony technicznej. Nowe tryby gry, zupełnie zmieniony interface i odświeżone zasady – to tylko część rzeczy, z którymi przyjdzie się graczom na dniach mierzyć. Oprócz wolnego wprowadzenia w nadchodzące zmiany, wyzwania dają też szansę na wygranie aż 6 legendarnych kart. 

Clan Wars II

Clan Wars II

Pierwszą, zauważalną gołym okiem różnicą będzie kompletnie zmieniony interface wojny. Zamiast wyspy z trybami do wyboru, gracz, wraz z resztą swojego klanu, wskoczy na łódź płynącą gigantyczną rzeką wprost do Wojennego Koloseum.

Tym razem, zamiast dominować wyspę serią zwycięstw podczas oblężenia, będzie trzeba wygrać wyścig rzeczny. Jak tego dokonać?

River Race

Rzeka, którą przyjdzie graczom przemierzyć w trakcie wojny, podzielona jest zaporami. Odcinek będzie resetowany co tydzień. Na każdym jej fragmencie znajdować się będą inne zadania, które wykonać będzie można z użyciem decku wojennego. Tym razem jednak nie ma żadnego Collection Day! Gracze sami będą mogli zbudować aż 4 talie od podstaw. Należy jednak pamiętać, że karty nie mogą się powtarzać. 4 decki to użycie 32 różnych kart. Skąd takie rozwiązanie?

Za każdym razem, gdy zagracie mecz wojenny, talia której użyjecie musi odczekać 24 godziny przed ponownym jej zastosowaniem. To oznacza, że dziennie można oddać maksymalnie 4 ataki. Może się jednak zdarzyć, że możliwości takich będzie mniej. Niektóre wyzwania mogą wymagać użycia 2 różnych decków. Wynika z tego, że najlepszą strategią na wsparcie klanu jest zagranie wszystkimi taliami codziennie.

Cotygodniowo drużyna, która jako pierwsza dopłynie do zapory, zdobywa największy łup wojenny. Każde miejsce wygrywa, niemniej im wyżej, tym więcej dla wszystkich zawodników z klanu, którzy brali udział w wyścigu.

Zadania

3 podstawowe zadania, jakie znajdą gracze w trakcie wyścigu, to:

  • 1v1, czyli podstawowy tryb gry.
  • Pojedynek, czyli nowy tryb rozgrywany w module BO3.
  • Boat Battle, pierwszy w Clash Royale tryb PvE, w którym atakować będzie można bezpośrednio łodzie przeciwników, by zatrzymać ich postęp w wyścigu.

Jeżeli klanowy statek zostanie zniszczony przez przeciwników, należy go naprawić. Dokonać tego będzie można z wykorzystaniem Stoczni. Szczegóły zostaną podane już niedługo.

Sława

Fame miarą wartości klanu. Im dalej pod prąd, tym więcej sławy. Niezależnie od tego, czy walka jest wygrana, czy przegrana, stosowne nagrody zostaną przypisane graczom. Oczywistym jest jednak, że wygrana oznacza więcej benefitów.

Handlarz

Gracza Clash of Clans z pewnością kojarzą handlarza. W Clash Royale Trader da graczom możliwość wykorzystania zalegających tokenów w celu wymienienia kart. Oferta odświeżać się będzie codziennie.

Sezony

W Clan Wars II sezony będą składać się z kilku Wyścigów Rzecznych, których zwieńczeniem będzie Clan War Colosseum. Tam będą miały miejsce Clan War Leagues, o czym więcej już wkrótce.