Tuż za rogiem nowy sezon, a co za tym idzie, czas na parę zmian. Balans na sezon 12 już wszedł w życia i można go z wolna testować.

Balans to najważniejszy element każdej gry. Tym razem doczekaliśmy się w Brawl Stars dość drastycznych zmian. Oprócz buffów i nerfów pokazał się też całkiem spory rework postaci.

Buffy

Bibi:

  • bazowe HP zwiększone z 4200 na 4400
  • bazowa siła ataku zwiększona z 1300 na 1400

Bo:

  • szybkość pocisków na podstawowym ataku zwiększona o 7%

Griff

  • Reszty nie trzeba: 35->25% zwiększona szybkość
  • zwiększone bazowe przeładowania o 50 ms; Griff może teraz przeładowywać amunicję szybciej, bez konieczności używania Star Power
  • Łeb do interesów: 10-15% zwiększone leczenie

Lou:

  • Supercool to teraz podstawowa umiejętność, ale z 90% efektywnością
  • nowe Supercool zwiększa zamrożenie o 33%
  • nowa gwiezdna moc: Hipotermia – im większe zamrożenie tym mniejsza siła ataku przeciwnika; skaluje się do 50%

Squeak:

  • Nakręcenie od teraz zwiększa również siłę następnego ataku
  • Pozostałości teraz trwają 5 sekund dłużej i pozostawiają za sobą, obok wizji, spowolniający obszar

Nerfy

Spike:

  • Lecznicza roślina dostaje zmniejszone leczenie z 3500 do 1750

Byron:

  • ładowanie super ataku spowolnione z 3 do 4 podstawowych ataków

Fang:

  • podstawowa ilość punktów życia zmniejszona z 4500 do 4300
  • siła ataku super umiejętności zmniejsza z 1200 na 1000
  • czas trwania stuna Kopniaka z półobrotu skrócony o 0.5 sekundy
  • Raźne kopniaki już nie resetują umiejętności specjalnej na pupilach

Eve:

  • szybkość pocisków zmniejszona z 3700 do 3500
  • podstawowa ilość punktów życia zmniejszona z 3000 na 2900
  • podstawowa siła ataku zmniejszona z 400 na 370

Gale:

  • zmniejszony czas trwania stuna na Ryku wichru z 1.5 na 1.25 sekundy

Zmiany

Surge:

  • usunięto gadżet teleportujący
  • od teraz może skakać na krókie dystance także w trakcie używania super mocy
  • gadżet numer 1: Fala mocy – zwiększa poziom Surge'a o 2 na 10 sekund
  • gadżet numer 2: Tarcza energetyczna – z następnych nadchodzących ataków wciągu 5 sekund Surge pochłania 80% zadanych obrażeń i używa energii do przeładowania 3 amunicji

Dodatkowo przedmiot odpowiadający za odporność zamieniono na wizję. Ujawnia on przeciwników na kilka sekund po tym, jak zostaną trafieni umiejętnością.