W Clash Royale koniec sezonu, a wraz z nim aktualizacja, która naprawdę zmienia niemalże wszystko. Co dostajemy tego lata?

Aktualizacja w okresie wakacyjnym zawsze była zaskakująca. I tym razem twórcy postarali się o to, by nikt nie nudził się w to słoneczne lato. Zmiany na arenie, nowe skrzynie, urozmaicenie wojen, poprawki, balans i wiele innych już dzisiaj w Clash Royale.

Pass Royale

Zacznijmy od podstaw – wystartował nowy sezon, mamy więc też nową przepustkę. Tym razem jest ona krótsza, jednak bardziej obfita w złoto. To właśnie wokół niego skupiać się będzie znacząca część zmian. Zmniejszono ilość wymaganych pucharków dla poszczególnych poziomów passa do 5, by łatwiej go można było zakończyć. Dodatkowo zwiększono pojemność banku aż do 25000, by co bardziej ambitni mogli swobodnie kumulować większe porcje pieniędzy.

Rozszerzenie Trophy Road

Jak zwiększyć motywację graczy do dalszego pchania areny…? Dać im więcej nagród! Rozszerzenie alei trofeów to coś, na co wszyscy ladderowcy czekali. Więcej poziomów to więcej nagród. Do tej pory zabawa toczyła się między 4000-7000. Od tego sezonu wkraczamy na nieco wyższy poziom. Każdy reset sezonu zaniesie Was nie niżej, niż na 5000 pucharków. Nagrody zaś otrzymywać można aż do 8000. Dla uczynienia gry bardziej dynamiczną – im wyższy poziom wbijecie, tym mniej pucharków będziecie tracić.

Dodatkowo do gry wprowadzone zostały dwie nowe areny: Rascals Hideout i Serenity Peak. Dodatkowe areny oznaczają dodatkowe nagrody na Trophy Road.

Dystrybucja pucharków

Zmianie uległa też dystrybucja pucharków. Zaczynając od Master I ilość zdobywanych i traconych pucharków będzie równoważna. Dokładna ilość traconych pucharków wciąż jednak będzie zależna od poziomu arenowego Twojego przeciwnika. Odkrywanie kolejnych lig może być teraz bardziej wymagające, jednak dobór oponentów powinien być bardziej zrównoważony pod kątem umiejętności.

Skrzynki

Zaczynając od 11 poziomu Króla można teraz zdobyć Gold Crates. Jest to nowy rodzaj skrzynek, który w całości wypełniony jest wyłącznie złotem. Im wyższy poziom konta, tym większa szansa na ich wylosowanie w cyklu. Skrzynki te będą podzielone na 3 rodzaje:

  • 3 h otwierania;
  • 8 h otwierania;
  • 12 h otwierania;

Oczywiście im dłuższy czas otwarcia, tym większa nagroda. Skrzynki te skalują się też wraz z arenami, co oznacza, że im bliżej legendy, tym więcej pieniędzy na Was czeka!

Clan Wars II

Tryb, którego wszyscy potrzebują, choć liczni z tego grona nie chcą. Przysparza graczom dużo złota i łatwo nabić na nim kilka dodatkowych pucharków do Passa. W istocie dla graczy na wyższym poziomie bywa nieco uciążliwy, ponieważ wymusza granie czegoś, co w żaden sposób nie przybliża ich do sukcesu na arenie. Czy dzisiejsze zmiany coś w tym zmienią?

Dni treningowe i wojenne

Pamiętacie jeszcze pierwszą wersję Clan Wars, gdzie rozgrywka odbywałą się w trybie 2-dniowym? Zdaje się, że tu twórcy chcieli nieco oddać dawnego ducha walki. Od teraz wojna podzielona jest na dwa tryby: dni treningowe i dni wojenne.  W dni treningowe (poniedziałki oraz wtorki) w dalszym ciągu zdobywamy pieniądze, ćwicząc talie na rzece. Dni wojenne zaś nagradzają nas medalami, które zasilą skarbiec klanu.

Zmiany są jednak większe. Od teraz łodzie przemieszczają się wspólnie na koniec każdego dnia wojny. Zarobione medale wpływają na tempo płynięcia statku. Co za tym idzie, klan który uzbiera największą ilość medali popłynie najdalej. Jeżeli nie uda Wam się przekroczyć linii mety – to żaden problem. Na koniec każdego tygodnia klany zostaną wynagrodzone w zależności od zajmowanej pozycji na rzece.

Poprawiono także Boat Defense. Jeżeli Wasza obrona statku przetrwa atak, zwiększy to dodatkowo szybkość przemieszczania się łodzi. Dodatkowo, by zwiększyć możliwości stategicznego planowania, lider i jego zastępcy mogą od teraz usuwać obronę innych zawodników, zwalniając miejsce innym graczom.

Nowa karta i balans

Tak duża aktualizacja i nowy sezon oznaczają wejście do gry nowej karty – Goblin Drill. Jest ona zgrabnym połączeniem budynku i Minera. Sądzicie, że to niemożliwe? Supercell twierdzi inaczej.

Wraz z nową kartą mamy też balans postaci, o którym więcej przeczytacie w osobnym artykule. Uwzględniono w nim:

  • Fire Spirit
  • Furnace
  • Elite Barbarians
  • Rascals
  • Giant Skeleton
  • Cannon
  • Cannon Cart
  • Golem
  • Ice Wizard

Poprawki w jakości życia

Do gry weszło też kilka drobnych zmian, które powinny w delikatny sposób poprawić jakość rozgrywki i uczynić korzystanie z aplikacji odrobinę przyjemniejszym.

  • Dodano miejsce na 5 kolejnych talii. W tym momencie można
  • Zmieniono w znacznym stopniu interface powtórek meczy. Można je teraz przewijać w dowolnym kierunku. Funkcja będzie też w krótce dostępna dla pojedynków.
  • Do gry wchodzi też na stałe aż 15 trybów rozgrywki na friendly battle.
  • Coś, o co nikt nie prosił, ale wszyscy chcieli – możliwość personalizowania skórek wież! Dzięki temu można wybrać kilka ulubionych motywów, które losowo będą się między sobą przełączać.

Naprawa błędów

Załatano następujące błędy:

  • Nie powinno już wyskakiwać, iż w wojnie wzięło udział ponad 50 zawodników z jednego klanu;
  • Poprawiono Magiczne Monety i problemy z tradem;
  • Poprawiono usterkę dropu;
  • Można teraz oglądać mecze znajomych dodanych poprzez Supercell ID;
  • Poprawiono problemy z Fishermanem;
  • Bandit już nie dashuje po tym, jak mecz się zakończy;
  • Usunięto ikonkę strike z przepustki;
  • Naprawiono błędy w animacji Lustra;
  • Aktualizacja w lokalizacji;
  • Poprawki w interfejsie;
  • Dodatkowo drobne naprawy błędów;