Najnowsza aktualizacja systemu wojennego przyniesie nam ogrom zmian w obrębie Wojen Klanowych. Aktualizacja trybów, nowe ligi i wiele innych.

Nowy system wojenny bezapelacyjnie wymagał kilku udoskonaleń. Dlatego też to wokół niego skupiła się najnowsza aktualizacja systemu wojennego. Bezapelacyjnie jednak gra wymagała też kilku poprawek technicznych.

Rest talii wojennych

aktualizacja

Tak zwany „problem stref czasowych” to rzecz, której raczej nikt się nie spodziewał. Od dawna wszystkie resety w grze były ustandaryzowane do jednej godziny , udbywając się w tym samym czasie na całym świecie. Zapobiega to wszelkim niesprawiedliwościom wynikających z „życia w przyszłości”. Inaczej jednak twórcy postanowili zrobić w przypadku Clan Wars II. Dlatego też aż do dzisiaj wojna była restartowana o północy w zależności od miejsca pobytu. Wraz z nową aktualizacją reset decku będzie się obywał o 10 rano czasu uniwersalnego. Wedle naszej strefy czasowej jest to godzina 11:00.
Celem zmian jest zapobiegnięcie sytuacji, w których klany wyprzedzały nas na wojnie i dobijały do mety szybciej wyłącznie w wyniku odzyskania talii z wyprzedzeniem.

Usprawnienia w doborze przeciwników

Zmiany na wojnie obejmują również matchmaking. Dodano kilka nowych wytycznych związanych z wynikami na wojnie, które pomogą na bardziej precyzyjny i adekwatny do naszych predyspozycji dobór oponenta. Od teraz w wyścigu będą rywalizowały klany o zbliżonym poziomie i podobnej aktywności graczy. Dzięki temu nie będzie już sytuacji, w których uda nam się napotkać na rzece statki w absolutnej stagnacji, gdy w tym samym czasie my kończymy odcinek w przeciągu np. 3-4 dni. Warto też wspomnieć, iż wraz ze startem aktualnego sezonu na wojnie usprawniono system doboru przeciwników zgodnie z ilością posiadanych trofeów klanowych.

Zmiany w długości wyścigu rzecznego

Kolejną wprowadzoną modyfikacją jest zmiana długości poszczególnych odcinków River Race. Będą się one od tej chwili skalować zgodnie z posiadaną ligą. Im wyżej znajduje się nasz klan, tym dłuższy dystans dostaniemy do przebycia w kierunku mety. Skutkować to będzie zwiększeniem możliwości przebycia poszczególnych odcinków przez słabsze klany w niższych ligach, Pozwoli im to również skorzystać z nagród gwarantowanych przez ten moduł gry. Jednocześnie spowoduje to, iż gracze z klanów w wyższych dywizjach będą mieli więcej czasu na zarabianie, dzień po dniu pchając łódkę w kierunku celu.
Zmiana zostanie aktywowana 7 grudnia.

Ograniczona pula uczestników wojny

Zmieniono nieco zasady uczestnictwa w wojnach. Nawiązuje to do klanów, które korzystały z możliwości rozgrywania jej przez każdego nowo przybyłego gracza. Co lepiej jednostki potrafiły tym sposobem zorganizować nawet 100 zawodników dziennie na wojnę. W każdym klanie od resetu do resetu może zagrać maksymalnie 50 unikalnych zawodników. Więc jeżeli w trakcie dnia będzie w klanie rotacja, wojnę rozegra już 50 graczy, to każdy nowy klanowicz będzie miał zablokowaną możliwość partycypacji w wydarzeniu aż do kolejnego odświeżenia talii.

Pozostałe zmiany wojenne

Od tej pory klany muszą posiadać przynajmniej 10 członków, by móc uczestniczyć w wojnie. Jeżeli jednak stracą zawodników w trakcie wojny, przestając tym samym spełniać wymagania, nie mogą zostać z niej usunięci.

Koloseum zostało wyróżnione w ostatnim tygodniu wojny i wszystkie pojedynki muszą pozostać w nim rozegrane. Niewystarczająca ilość graczy brała w tym udział, tracąc dodatkowe złoto i fame dla klanu. Ta zmiana powinna to naprawić.

Poprawiony został też wygląd czatu klanowego. Zmiany kolorystyczne, w wyświetlaniu pseudonimów graczy oraz emotikon powinny uczynić go bardziej klarownym.

Co nowego?

Zmianie ulegną długości odcinków poszczególnych etapów wojny. W związku z wydłużeniem ich na wyższych poziomach dywizji, by umożliwić wszystkim klanom dotarcie do mety w wyznaczonym czasie i zwiększyć rywalizację o pierwsze miejsce w Koloseum, od piątku do niedzieli będzie podwojona ilość zdobywanych punktów sławy.

Nowe legendarne ligi

Tak, jak twórcy obiecali już w zapowiedziach nowego systemu wojennego, zostały wprowadzone dwie nowe ligi, wyróżniające aktualnie najsilniejsze klany:

  • Legendary II – odblokowuje się przy 4 000 trofeów;
  • Legendary III – odblokowuje się przy 5 000 trofeów;

Nowe tryby rotacyjne

Supercell spełnił jeszcze jedną z początkowych obietnic. Aktualizacja urozmaici życie ludziom, których z wolno zaczęło nudzić monotonne granie 1v1 i BO3. Wprowadzona została rotacja trybów gry. Co tydzień będzie dostępny nowy tryb gry u boku tych dotychczasowych.