W następstwie znacznych zwolnień w Riot Games, zespoły produkcyjne League of Legends European Championship (LEC) i League of Legends Championship Series (LCS) napotkały poważne trudności operacyjne. Zwolnienia, które dotknęły dużą część zespołu transmisyjnego LEC i wielu pracowników LCS, doprowadziły do zauważalnych zakłóceń w regularnej transmisji i jakości produkcji tych popularnych lig e-sportowych.

Transmisja LEC doświadcza technicznej czkawki

LEC, który jako pierwszy rozpoczął transmisję na żywo, napotkał kilka problemów produkcyjnych, chociaż udało mu się zachować pozory płynnego działania. Widzowie zauważyli brakujące zasoby ekranowe i brak unikalnych funkcji ligi. W szczególności nieobecne były ekskluzywne nakładki LEC, które poprawiają wrażenia widzów podczas krytycznych walk drużynowych. Zamiast tego zostały one zastąpione ogólnymi nakładkami, co doprowadziło do pogorszenia wrażeń z transmisji. Zmiany te, choć pozornie niewielkie, pozbawiły LEC unikalnych elementów, które wyróżniały go na rynku transmisji e-sportowych.

LCS zmaga się z wydłużonymi przerwami

LCS napotkało poważniejsze trudności, naznaczone trzema znaczącymi przerwami podczas transmisji. Dwie przerwy wynikały z problemów związanych z graczami, w tym z dostosowaniem ustawień i bezpodstawnym twierdzeniem o problemach z siecią. Trzecia przerwa, spowodowana usterką audio, po której nastąpił chronobreak, trwała prawie 20 minut. To przedłużające się opóźnienie doprowadziło do widocznej frustracji wśród graczy i znużenia wśród fanów. Podczas gdy takie przerwy mogą wystąpić w normalnych okolicznościach, zmniejszony personel, będący bezpośrednią konsekwencją niedawnych zwolnień, prawdopodobnie zaostrzył czas trwania i wpływ tych przerw.

Hołd dla zwolnionego personelu i korekty w segmentach transmisji

Zarówno transmisje LEC, jak i LCS otwierały serdeczne wiadomości z podziękowaniami za wkład niedawno zwolnionych pracowników, z których wielu pracowało w Riot Games od lat. W szczególności LEC stanęło przed wyzwaniem dostosowania się do zmniejszonej liczby pracowników. W rezultacie producent wykonawczy transmisji, Triaged, ogłosił tymczasową eliminację segmentów przed i po programie. Decyzja ta została podjęta w celu ochrony dobrego samopoczucia pozostałego personelu i zapewnienia ciągłości transmisji ligowych.

Wpływ na produkcję e-sportową i perspektywy na przyszłość

Sytuacja ta ilustruje skomplikowaną naturę produkcji e-sportowych na żywo, która w dużej mierze opiera się na wykwalifikowanym i odpowiednio obsadzonym zespole. Zwolnienia w Riot Games wpłynęły nie tylko na bezpośrednio dotknięte nimi osoby, ale także na jakość i spójność transmisji LEC i LCS. Podczas gdy ligi starają się utrzymać swoje standardy, brak kluczowych elementów produkcji i personelu doprowadził do znacznego spadku ogólnej oglądalności. Fani i interesariusze mają nadzieję, że kwestie te zostaną rozwiązane w przyszłości, zapewniając powrót wysokiej jakości transmisji, które stały się znakiem rozpoznawczym tych wybitnych lig e-sportowych.