Riot Games podzielił się z fanami League of Legends planami na przedsezon 2021. Śmiało można stwierdzić, że rozgrywka ponownie przejdzie sporą rewolucję.
Przedsezon to okres wielu zmian w rozgrywce League of Legends. W ostatnim presezonie wprowadzono np. żywioły smoków oraz związane z nimi dusze, potężne wzmocnienie Elder Drake'a czy zaułki na bocznych alejach. Tym razem zmiany będą mniej widoczne gołym okiem, ale z pewnością odczuje je każdy gracz LoL-a. Riot pochwalił się informacjami dotyczącymi zmian, które dotkną kluczowych mechanik, a w tym leczenia, cooldown reduction oraz wielu przedmiotów.
Leczenie
Jeżeli chodzi o przywracanie zdrowia, twórcy już wypowiadali się, że wymknęło się ono spod kontroli. Jest wiele czempionów, które mogą stwarzać zbyt dużą przewagę lecząc swoich sojuszników, podczas gdy przeciwnicy nie mają na to odpowiedzi. Ponadto leczenie stało się na tyle powszechne, że przedmioty dające status Głębokich Ran stały się wymogiem, a nie opcją na poszczególne mecze. Przepis na naprawę tego stanu rzeczy jest prosty – zmniejszyć możliwości leczenia oraz wzmocnić statury ograniczające ilość przywracanego zdrowia.
Cooldown reduction
Obecnie CDR rośnie wykładniczo i każde kolejne zdobyte 10% skrócenia czasu odnowienia daje coraz większą przewagę. Według Riot Games powinno to być ujednolicone z pozostałymi statystykami w grze, przez co od następnego sezonu przyrost zostanie zmieniony na liniowy. Ponadto zostanie zniesiony górny limit CDR (40%) i ma to otworzyć możliwości na nowe sposoby budowania postaci. Warto zaznaczyć, że mechanika kompleksowo przebudowana i będzie słabsza, przez co można znieść górny próg. W telegraficznym skrócie 40% nowego CDR nie będzie tym samym co 40% starego CDR. Oto jak Riot tłumaczy tę decyzję:
Obecnie siła skrócenia czasu odnowienia kumuluje się wykładniczo, więc im więcej skrócenia czasu odnowienia zdobędziecie, tym bardziej rośnie jego wartość. Na przykład 10% skrócenia przekłada się na 11% więcej rzuconych zaklęć, 40% na 66%, a 50% na 100% więcej rzuconych zaklęć. Przyspieszenie umiejętności wprowadzi liniowy model skalowania. Czyli 10 przyspieszenia umiejętności to 10% więcej rzuconych zaklęć, 20 to 20% więcej zaklęć, a 30 to 30% więcej zaklęć. Dzięki temu każda kupiona ilość przyspieszenia umiejętności ma taki sam wpływ na grę, zamiast rosnąć wykładniczo.
Nieustępliwość
W dużym skrócie nieustępliwość do tej pory skracała czas działania umiejętności kontroli tłumu, lecz nie podrzucenia. Zostanie to delikatnie zmienione, knock-upy będą redukowane przez Tenacity, lecz mechanika nie będzie działać na przemieszczenia.
Jungle
Junglerzy, podobnie jak obecnie wspierający, będą mogli liczyć na darmowe przedmioty początkowe. Nie ujawniono jeszcze dokładnych informacji, lecz być może leśnicy również będą ulepszać startowy przedmiot zdobywając złoto z czyszczenia dżungli.
Strzelcy
Po pierwsze strzelcy będą mieli większą różnorodność w budowaniu swoich postaci i nie będą musieli trzymać się sztywnego buildu kluczowych przedmiotów, które są wymagane na większości czempionów. Po drugie w grze znajdą się przedmioty, które kosztem obrażeń zapewnią marksmanom więcej niezależności i odporności. Po trzecie dodane zostanie trochę mocy pierwszym zakupionym przedmiotom. Po czwarte, i ostatnie, pojawią się nowe sytuacyjne itemy.
To wciąż nie wszystkie zmiany, jakie planuje Riot Games. Mała rewolucja dotknie przedmiotów dla niemalże wszystkich czempionów, które pojawiają się na Summoners Rift. Spis całości planów dotyczących itemów znajdziecie pod tym adresem.