Riot Games podzielił się przemyśleniami dotyczącymi kolejki rankingowej po minionym półroczu. Plany na przyszłość są jasne – rzadsze autofille oraz szybsze nakładanie kar.

Niedawno amerykańskie studio odpowiedzialne za League of Legends poinformowało swoich graczy, że zaostrza kary za unikanie gier poprzez wychodzenie opuszczanie fazy wyboru bohaterów. Kolejnym tematem jest automatyczny dobór pozycji oraz potencjalne kary za łamanie zasad w champion select.

Riot Games chce do koszyka kar dorzucić kolejne, choć nie nowe. Jak twierdzi przedstawiciel studia, pracownicy skupiają się teraz nad poprawą algorytmu wykrywającego toksyczne zachowania na czacie, a wyroki wymierzane dla niesfornych graczy mają być wymierzane zdecydowanie szybciej. System miałby trafniej rozpoznawać obraźliwe sformułowania. Na ten moment nie wiadomo kiedy ujrzymy go w akcji, wszak studio wewnętrznie bada jego możliwości.

Twórcy LoL-a ponownie przesuwają wprowadzenie systemu, który ma karać graczy celowo wybierających bohaterów niepasujących do roli (np. disco Nunu). Wielokrotnie było to obiecywane w różnych wpisach, lecz na ten moment algorytm nie oferuje satysfakcjonujących wyników, dlatego Riot przekłada deadline na koniec 2021 roku.

Auto-fill to świetny system, dzięki któremu błyskawicznie dołączam do nowej gry, niezależnie na jakiej pozycji gram!” – nie powiedział nikt nigdy. Dlatego też Riot Games bada możliwości aby gracze byli przydzielani do innych ról jak najrzadziej. W wyniku tego pracownicy studia odkryli, że zapotrzebowanie na dane linie zmienia się w zależności od pory dnia. Bogatsi o tę wiedzę, zaimplementowali kilka zmian w algorytmie dobierania gier, a pierwsze testy pokazały spadek auto-filla z 2-5% do zaledwie 0.6%, a kolejki rankingowe skróciły się o 10%! Można? Można!

Ciekawy może wydać się również fakt, że Riot Games chce rekompensować przewagę niebieskiej strony mapy. Jak pokazują statystyki, nawet w grach z równym poziomem umiejętności, gracze po Blue Side mają lekką przewagę. Dlatego też do czerwonej drużyny będzie dobierany zespół z delikatnie wyższym MMR.

Na sam koniec wspomniano, że na koniec sezonu do gry trafią dwa rodzaje nagród – jedne za kolejkę solo/duo, drugie za flexy. Różnić się będą jedynie kolorystyką, lecz ma to rozróżnić wysiłek włożony we wspinanie się po kolejce rankingowej.