Wielu z nas nieraz zadawało sobie pytanie dlaczego akurat dana postać dostaje już któregoś z z kolei skina, bądź też czemu dostajemy mniej PL niż tracimy? Po długim czasie oczekiwania, na pytania odpowiedział Riot Games.

W najnowszym wydaniu „Spytaj Riot” dostaliśmy odpowiedzi na jedne z najbardziej nurtujących graczy pytań. Chociaż, trzeba przyznać, że część odpowiedzi jest dosyć oczywista i logiczna i raczej jedynie potwierdzi dotychczasowe domysły użytkowników League of Legends.

Jedną z największych zagwozdek była kwestia skórek dla postaci w najpopularniejszej MOBIE na świecie. Dlaczego bohaterowie pokroju Lux i Kai'Sy dostają regularnie sporo skinów, podczas gdy inni, tacy jak Ornn czy Bard, nie do końca? Odpowiedź jest prosta i z punktu widzenia biznesowego bardzo zrozumiała. Twórcom gry po prostu bardziej opłaca się tworzyć skórki dla postaci, które są najpopularniejsze. Wybiera ich regularnie więcej graczy, przez co mają oni większe zyski, które mogą przeznaczyć na materiały niebezpośrednio związane z grą, tak jak zapowiadany serial animowany Arcane.

Inną intrygującą kwestią był system działania drabinki rankingowej w League of Legends. Po głowach kompetytywnych zawodników często chodziło pytanie, dlaczego wygrywając dostaje 15 LP, a przegrywając odbiera mi więcej? Osobiście uważam, że odpowiedź jest znowuż banalnie prosta i system którego dotyczy, działa właściwie – „chodzi o przypisanie graczowi rangi odpowiadającej jego umiejętnościom”. Im wyżej się wspinasz w drabince rankingowej, tym trudniejsza ma być sama wspinaczka, dlatego też na wyższych rangach, pokroju platyny czy diamentu, gra zabiera więcej LP niż daje.

Pełne odpowiedzi od Riot Games, w tym też te dotyczące chociażby Teamfight Tactics, możecie znaleźć pod tym linkiem.