Mogłoby się wydawać, że rewolucja z przedmiotami, która pojawiła się w ostatnim przedsezonie wyczerpała temat itemów. Ale nie – już niedługo pojawią się kolejne.

Ostatni przedsezon to istny rollercoaster, a meta wciąż nie ustabilizowała się na dobre. Całkowita odmiana niemalże wszystkiego co możemy zakupić w sklepie jednym przypadła do gustu, a inni zapowiedzieli porzucenie gry w League of Legends. Mimo wielu zmian, Riot Games wciąż ma plany na kolejne, lecz te najprawdopodobniej wynikają z potrzeby istniejącej mety. Oto co napisano na oficjalnym blogu LoL-a:

Pracujemy nad dwoma nowymi przedmiotami oraz gruntowną przeróbką jednego z istniejących. Świetnie byłoby, gdyby chociaż dwa z nich trafiły na serwery w lecie. Co do trzeciego nie jesteśmy jeszcze pewni, czy nie obsunie się na przedsezon.

Po pierwsze mamy nowy legendarny przedmiot dla obrońców z połączeniem podobnym do Przysięgi Rycerskiej, czy Konwergencji Zeke’a — ale tym razem haczyk polega na tym, że jest to powiązanie z przeciwnikiem. Przedmiot zapewnia redukcję obrażeń w walce z tym jednym wybranym wrogiem, a także aurę redukującą nieustępliwość, gdy jesteście w pobliżu tego wroga. Taki przedmiot powinien świetnie spisywać się przeciwko napakowanym prowadzącym, a także w starciach z podstępnymi dywersantami.

Po drugie, skoro już jesteśmy przy dywersji, pomówmy o Krwawym Ostrzu. Ten przedmiot jest stworzony pod wyobrażenie działającego solo dywersanta, co jednak zupełnie nie pokrywa się z jego statystykami. Aby wyciągnąć go z niebytu, poszerzymy jego atrakcyjność, tak aby stał się interesujący dla każdego bohatera z obrażeniami od ataku, który swojej szansy upatruje w bocznych alejach. Będziemy zwiększać jego moc, aby częściowo uzyskał potencjał skuteczności w starciach 1 na X (głównie z myślą o kolejce solo), ale teraz będzie też częściowo ukierunkowany na niszczenie wieży bronionej przez wytrzymałego przeciwnika (głównie z myślą o progrze).

Zamierzamy wypuścić te przedmioty w tym samym patchu, ponieważ są przeznaczone głównie do gry w górnej alei i do dywersji.

Po trzecie mamy na tapecie legendarny przedmiot dla wspierających zaklinaczy. Historycznie zaklinacze byli całkowicie bezbronni, gdy wpadli w tarapaty, przez co gra nimi była wyjątkowo wyniszczająca, gdy drużyna przeciwna miała silnych agresorów. Nowy przedmiot zapewni odporność na obrażenia eksplozywne działającą podobnie do Klepsydry Zhonyi, ale z większym naciskiem na przydatność dla wsparcia.