Dzisiejszego poranka na oficjalnej stronie League of Legends pojawił się artykuł dotyczący obecnego stanu gry oraz przyszłych zmian, które zostaną dokonane przed Mistrzostwami Świata, a także w przedsezonie.
Na samym początku autor przybliża obecną sytuację dotyczącą wież. Jak wiadomo jakiś czas temu wprowadzona została zmiana, która miała zapobiec tzw. laneswapom, czyli zamianie gry górnej i dolnej alei w celu szybszego zniszczenia fortyfikacji. Jak się okazuje, wieże z dolnej alei mają większą szansę na zniszczenie niż te, które znajdują się na górze i na środku. Dodatkowo zapowiedziano, że sztuczna inteligencja w nich zmieni się tak, aby teraz podchodziły one inteligentniej przy wyborze celu.
Odwołano się także do zmiany w smokach. Zdaniem Riot Games obecna forma jest idealna, a dzięki wzmocnieniom dla Cloud Drake'a kolejne wzmocnienia nie są potrzebne. Nie da się ukryć, że mimo wszystko wciąż jest to cel, którego zdobycie jest lekceważone przez większość graczy. Podobnie jak w przypadku Starszego Smoka (Elder Drake), który dzięki olbrzymiej ilości punktów zdrowia staje się bardzo wytrzymały.
Wypowiedziano się także o zmianach w patchach 6.17 oraz 6.18. Ich głównym zadaniem będzie balans gry przed zbliżającymi się Mistrzostwami Świata. Pod lupę zostaną wzięte przede wszystkim postacie, które są obecnie nie do końca zbalansowane, a ich winratio stoi na bardzo wysokim poziomie. W tym gronie znajdują się m.in. Ashe, Jhin, Gragas czy Trundle. Riot zamierza przyjrzeć się także bohaterom, którzy według nich są prawie idealnie zbalansowani, choć jeszcze nie do końca. Mają otrzymać oni delikatne wzmocnienia, które pozwoliłyby im zostać realną opcją do wyboru. Wśród tych postaci znajdują się m.in. Jayce, Draven czy Malphite. Zdecydowano się także przyjrzeć jeszcze zmianom, które zostały wprowadzone w patchu 6.15 dotyczącym wież. Wprowadzono wtedy dodatkowe złoto za zniszczenie pierwszej fortyfikacji w grze. Zależnie od wyniku obserwacji nagroda może zostać zmniejszona lub zwiększona.
Kolejną kwestią są zmiany dotyczące przedsezonu. Jak zapowiada autor, najprawdopodobniej rozpocznie się on gdzieś w okolicach patcha 6.22 ub 6.23. Głównym aspektem na jakim skupią się wtedy pracownicy Riot Games będą zabójcy. Przypomina to zmiany z poprzednich przedsezonów gdy zajmowano się supportami czy marksmanami. Bardzo możliwe że umiejętności asasynów zmienią się, a także wprowadzone zostaną nowe przedmioty.
Jedną z najważniejszych spraw jest ilość banów. Obecnie liczba ta wynosi sześć (po trzy na zespół), co w obliczu 132 postaci jakie są obecnie dostępne w grze jest dość problematyczne. Osoby pracujące nad League of Legends zastanawiają się, czy w takiej sytuacji lepszą opcją nie będzie wprowadzenie dodatkowych czterech banów (po dwa na zespół), które pozwoliłyby na większą szansę zbalansowania rozgrywki.
Na sam koniec wspominana jest sytuacja dotycząca obecnego systemu run. Jest to jedna z najważniejszych kwestii, która sprawia problemy już od wielu lat. Zmiany wprowadzone jakiś czas temu obejmujące wprowadzenie dostępności run poziomu drugiego od wczesnej fazy gry, zmniejszenie ich ceny, a także zniżki na runy poziomu trzeciego nie okazały się być wystarczające.
Nie są to oczywiście wszystkie zmiany nad jakimi zastanawiają się pracownicy Riot Games. Każdy sezon obfituje w wiele zmian, a przygotowania do kolejnego wystartowały wraz z pierwszymi korektami w systemie gry. Warto zapoznać się z całością artykułu, który znajdziecie w tym miejscu.