Dysproporcja w punktach rankingowych po zwycięstwie i porażce powinna się zmniejszyć wraz z wprowadzeniem aktualizacji 11.2.

Wraz z wprowadzeniem przedsezonu, społeczność League of Legends zauważyła zmianę w przyznawaniu i odejmowaniu punktów. Studio Riot Games przyznało, że zabiegł był intencjonalny, a powodem było usunięcie serii między dywizjami. Miało to zapobiec zbyt szybkiemu wspinaniu się po rangach przy wygranych seriach gier oraz oczywiście zbyt gwałtownym spadkom w gorsze dni.

Niestety jak czas pokazał, wielu graczy miało problem ze sporą dysproporcją między zyskami a stratami punktów. Wygrane mecze potrafiły zasilić konta o zaledwie 10 LP, zaś przegrane kosztowały dwukrotność lub więcej ciężko zarobionych punktów. Jak się okazuje, sytuacja ta była wynikiem błędnego naliczania wewnętrznego MMR, o czym napisał Mark Yetter, jeden z pracowników Riot Games:

Odkryliśmy problem z MMR-em powodujący, że przyrosty oraz spadki punktów były zbyt małe u graczy z dużą liczbą rozegranych gier. To mogło powodować, że gracze z serią wygranych gier, wciąż miały ujemne przyrosty (np. +12 za wygraną oraz -15 za przegraną). Wraz z aktualizacją 11.2 wprowadziliśmy zmiany naprawiające ten problem. Dodatkowo zmieniliśmy algorytm naliczający punkty, żeby był łaskawszy i gracze ogólnie zyskiwali trochę więcej LP.

Aktualizacja 11.2 wylądowała już na serwerach, więc łatka powinna już naprawić Wasze ruchy punktowe. Omówienie patcha 11.2 możecie znaleźć poniżej: