Riot Games już przygotowuje się do kolejnego patcha, szykując większe zmiany dla dwóch popularnych postaci – Master Yi oraz Sivir.

Dzisiejszej nowy na oficjalnych serwerach pojawił się patch 12.12, a Riot Games już robi przymiarki do kolejnej aktualizacji, która pojawi się dopiero za dwa tygodnie. Amerykańskie studio stawia na połowiczne reworki umiejętności Master Yi oraz Sivir aby lepiej dopasować ich do panującej obecnie mety.

Wygląda na to, że Szermierz Wuju otrzyma od Riotu bardzo przyjemny prezent, bo proponowane zmiany są niemałym wzmocnieniem. Modyfikacje dotkną przede wszystkim jego umiejętności W, ale również… zasięgu podstawowego ataku:

  • Zasięg auto-ataku: 125 >>> 175
  • W koszt many: 50 >>> 40 + 6% maksymalnej many za każdą sekundę
  • W gwarantuje 60% tenacity przez 0.5 sekundy po użyciu
  • W czas odnowienia: 28 s >>> 9 s

W przypadku Sivir zmian jest zdecydowanie więcej, a sam przedstawiciel Riotu nazywa je „połowicznym reworkiem”. Jego celem jest przywrócić dawną świetność tej postaci, wyrwać ją z realiów sezonu pierwszego i dostosować do „ery nowożytnej” w League of Legends. Pani Wojny ma odejść od mało użytecznego buildu pod lethality i powrócić do zadawania obrażeń obszarowych za pomocą uderzeń krytycznych i odbijających się rykoszetów.

Bazowe statystyki:

  • Zredukowano manę: 325 + 50 co poziom >>> 300 + 40 co poziom
  • Regeneracja many: 8 + .9 co poziom >>> 6 + .8 co poziom
  • AD: 63 + 3 co poziom >>> 58 + 3.3 co poziom
  • Zdrowie: 632 >>> 600
  • Przyrost prędkości ataku: 1.6% >>> 2%

Umiejętność pasywna:

  • Dodatkowa prędkość poruszania się: stałe 2 sekundy >>> zanikające 2 sekundy
  • Prędkość poruszania się: 45-60 >>> 55-70

Ostrze-Bumerang (Q):

  • Bazowe obrażenia: 35 – 95 >>> 15 – 115
  • Przelicznik AD: 70% – 130% >>> 70%
  • Czas odnowienia: 7 >>> 12 – 10
  • Czas rzucenia czaru skaluje się z prędkością ataku: .25 – 0
  • Obrażenia zwiększają się wraz z szansą na trafienie krytyczne
  • Koszt many: 70 – 110 >>> 55 – 75
  • Prędkość pocisku: 1350 w obie strony >>> to 1450 do przodu oraz 1200 wracając

Rykoszet (W)

  • Czas działania: 3 ataki >>> 4 sekundy
  • Dodaje 20%-40% prędkości ataku
  • Limit 7 odbić na jeden atak
  • Rykoszet może wrócić do trafionego wcześniej celu
  • Przelicznik AD: 30%-90% >>> 30%
  • Zasięg odbijania się: 450 >>> 500
  • Koszt many: 75 >>> 75 – 55

Tarcza Magii (E)

  • Nie zwraca już many
  • Leczy za 60% – 80% AD + 50% AP
  • Użycie tarczy aktywuje umiejętność pasywną
  • Koszt many: 0 >>> 40
  • Czas odnowienia: 22 – 10 >>> 22 – 14

Wielkie Łowy (R)

  • Usunięto: dodatkowa prędkość ataku
  • Usunięto: dodatkowa duża prędkość poruszania się
  • Nie zmieniono: dodatkowa prędkość poruszania się: 20-30%
  • Czas działania 8 >>> 8 – 12 sekund
  • Odświeża się po eliminacji przeciwnika w ciągu 3 sekund od pierwszego uderzenia
  • Ataki podstawowe w trakcie działania R zwracają 0.5 sekundy czasu odnowienia pozostałych umiejętności