Zgodnie z zapowiedziami studia Riot Games, Olaf ma wrócić do mety dzięki przygotowanemu połowicznemu reworkowi. Zmiany już trafiły na PBE.

Zmiany Olafa od kilku dni można przetestować na serwerze PBE. Ich pierwotna wersja zdecydowanie zbyt mocno pomogła Berserkerowi, głównie dając mu zdecydowanie zbyt dużą przeżywalność w lesie za pomocą nowej mechaniki – tarczy na umiejętności Vicious Strike. Dlatego też zaledwie kilkanaście godzin po premierze reworku, wartości te zostały kilkukrotnie zmniejszone.

Na pierwszy rzut oka widać, że zmiany mają zwiększyć przeżywalność Olafa w walce drużynowej. Postać może w nieskończoność przedłużać trwanie swojej umiejętności ostatecznej, która teraz nie zmniejsza jego wartości pancerza oraz odporności na magię. Na ten moment słychać głosy, że „wiking” bardzo dobrze sobie radzi zarówno w lesie, jak i na górnej alejce.

Jeśli Riot będzie zadowolone z wyniku, postać może zyskać drugą młodość już w patchu 12.8, czyli 27 kwietnia. Oto zmiany, które obecnie są na serwerze PBE:

Pasywa: Berserker Rage

  • Prędkość ataku zależna od brakującego zdrowia skaluje się teraz wraz z poziomem (stałe 100% >>> 40-100%)
  • Gwarantuje kradzież zdrowia zależny od brakującego HP: 12-35% (wartość zależna od poziomu)

Q: Undertow

  • Koszt many 60 >>> 40/45/50/55/60
  • Czas odnowienia 7 s >>> 8 s
  • Obrażenia 80/125/170/215/260 (+100% bAD) >>> 60/110/160/210/260 (+100% bAD)
  • Ignoruje 25/27.5/30/32.5/35% pancerza na 4 s

W: Vicious Strikes

  • Czas odnowienia 16 s >>> 16/14.5/13/11.5/10 s
  • Nie gwarantuje już kradzieży zdrowia
  • Nie zwiększa już przychodzącego leczenia
  • Prędkość ataku 50/60/70/80/90% >>> 40/50/60/70/80%
  • Czas trwania dodatkowej prędkości ataku 6 s >>> 4 s
  • Gwarantuje tarczę 10/45/80/155/150 + 30% brakującego zdrowia na 2.5 s

R: Ragnarok

  • Czas trwania 6 s >>> 3 s
  • Ataki podstawowe oraz użycie E wydłużają czas trwania umiejętności o 2.5 sekundy (brak maksymalnej wartości!)
  • Nie usuwa dodatkowego pancerza i odporności na magię
  • Dodatkowe AD 15/20/25 (+30% AD) >>> 10/20/30 (+25% AD)