Riot Games podzieliło się wstępnymi przemyśleniami na temat League of Legends na rok 2021. Studio zapowiedziało większą ilość mniejszych zmian w tzw. okresie ogórkowym.

W ubiegłym roku gracze League of Legends mogli cieszyć się z dwóch dużych reworków postaci. Nowe życie otrzymali Fiddlestick oraz Volibear, którzy nie tylko zyskali nową identyfikację wizualną, ale również całkowicie odmieniony zestaw umiejętności. Jednocześnie na liście czempionów pojawiło się aż pięć nowych pozycji wypuszczonych w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.

Społeczność League of Legends słusznie zauważyła, że z każdą premierą nowego bohatera, stare postacie coraz bardziej odstają i znacznie szybciej się starzeją. Riot Games najprawdopodobniej również zdało sobie z tego sprawę, o czym mówi w swoich przemyśleniach dotyczących rozgrywki. Amerykańskie studio na najbliższy rok zaplanowało sobie wprowadzać zdecydowanie więcej małych zmian, które podzielono na kilka kategorii:

Starsi bohaterowie, którzy potrzebują miłości

  • Często ci bohaterowie mają odpowiednią siłę i współczynniki zwycięstw, ale gracze mają po prostu poczucie, że nie pasują do aktualnego stylu gry.
  • Takie aktualizacje będą polegać często na znalezieniu sposobu podkreślenia tożsamości bohatera i uatrakcyjnienia, doprecyzowania lub uwydatnienia posiadanych mocy.
  • Przykłady: nadchodzące zmiany Rammusa, zmiany Jinx w patchu 11.3.

Nadmierne nastawienie na profesjonalistów

  • Bohaterowie z problemami dotyczącymi modelu (w przeciwieństwie do problemów dotyczących siły), które wpływają na wyważenie w dłuższej perspektywie.
  • Są wybierani często przez graczy profesjonalnych, ale mają bardzo niski współczynnik zwycięstw w kolejce solo, przez co ich osłabianie staje się dość problematyczne.
  • Bohaterowie ci często spełniają wzorzec „im więcej masz umiejętności, tym lepiej likwidujesz kontrowanie”, zamiast po prostu mieć trudne do wykonania kombinacje, które profesjonaliści potrafią lepiej wykorzystywać. Jak można się spodziewać na poziomie profesjonalnym ich słabe strony są mało dotkliwe.
  • Przykłady: zbliżające się zmiany Tahma Kencha, zmiany Sylasa w sezonie 10.

Problemy z jakością rozgrywki lub kontrowaniem na wszystkich poziomach umiejętności

  • Ci bohaterowie są zwykle zrównoważeni (w przeciwieństwie do bohaterów nadmiernie nastawionych na profesjonalistów, którzy często są zbyt słabi do zwykłej gry), a czasem nawet popularni. Jednak obniżają ogólną jakość rozgrywki, ponieważ mają za mało możliwości kontrowania lub nagradzają strategie, które redukują złożoność gry i interakcje w przypadku innych graczy.
  • Przykłady: Aphelios (redukcja zasięgu i obszarowych obrażeń eksplozywnych w s10), Akali (usunięcie niewidzialności pod wieżą w s9).

Jednak rozgrywa w League of Legends to nie tylko czempiony. Zmiany balansu w tym roku były skupione przede wszystkim na przedmiotach, które pierwszy raz od dziesięciu lat zostały stworzone niemalże od zera. Wyrównanie mocy itemów wciąż trwa, a gracze na całym świecie wciąż starają się znaleźć nowe buildy. Plany na ten rok oczywiście nie mogą pominąć itemów oraz run:

Przedmioty niespełniające założeń

  • Nieatrakcyjne ― czasami przedmiot, mimo że jest wyważony, nie realizuje swojej funkcji w wystarczająco interesujący sposób, przez co gracze nie kupują go, chociaż jest dobry.
  • Niezdrowe ― niwelują możliwość kontrowania lub zbyt wypaczają obraz rozgrywki (przez obrażenia eksplozywne, utrzymywanie się, zasięg) i to właśnie chcemy skorygować. (np. Miecz-Pistolet Hextech).
  • Mające niejasne przeznaczenie ― przedmioty nie mają jasno określonych warunków, w których są silne, lub te warunki są bardzo ograniczone. W efekcie przedmioty są albo ogólnie słabe, albo niezbędne, jeśli mają przypisaną zbyt dużą ogólną siłę.

Runy niespełniające założeń

  • Wzorzec wypaczający ― niektóre runy są rzadko wybierane przede wszystkim dlatego, że są zbyt wymagające i wywołują w graczach wrażenie grania runą, a nie bohaterem (np. Wszechkamień).
  • Dominujący wybór ― niektóre runy zaburzają strukturę wyborów przez to, że są ogólnie zbyt silne w przypadku zbyt dużej grupy różnych typów bohaterów. (Zdobywca już kilka razy powodował takie sytuacje w przeszłości).
  • Problemy z jakością rozgrywki ― podobnie jak w przypadku przedmiotów, runy mogą niekorzystnie wpływać na ważne aspekty rozgrywki. Płaszcz Nimbu to najświeższy przykład ― przełamywał zamierzoną słabość wielu wojowników i obrońców, dając im zbyt duży dostęp do celów.

Informacje dotyczące planów pochodzą z oficjalnego bloga League of Legends.