Nim dowiemy się jakie zmiany zajdą w balansie w patchu 10.22, Mark Yetter ujawnił, że aż pięć czempionów doczeka się poważniejszych zmian w swojej mechanice gry.

Zazwyczaj na tydzień przed oficjalną premierą zmian w balansie, dostajemy informację co pojawi się w najnowszej aktualizacji. Tym razem informacja pojawiła się zdecydowanie wcześniej, a to dlatego, że aż pięć postaci doczeka się poważniejszych zmian w mechanice, a nie tylko dostosowanie w balansie.

Listę otwiera Annie, której zostanie zmieniona użyteczność tarczy. Umiejętność będzie można rzucić zarówno na siebie, jak i sojuszników (co jest nowością), lecz nie będzie już redukować obrażeń – będzie to zwykła tarcza o wartości 40-240 (+40% AP).

Następny jest Brand, który ostatnio otrzymał zmiany na początku 2018 roku. Najważniejszą zmianą będzie rozprzestrzenianie się Pożogi (umiejętność E) – obecnie skill przenosi się na pobliskie stwory i przeciwników jeśli zostanie użyty na podpalonym celu. Od najbliższego patcha użycie E zawsze będzie podpalało wszystkie pobliskie cele, lecz jeżeli płonęły już wcześniej, zasięg rozprzestrzeniania zostaje podwojony. Dodatkowo umiejętność ostateczna Branda będzie mogła się odbijać od… niego samego, dzięki czemu będzie mógł zadawać z niej więcej obrażeń pojedynczym oponentom.

Na półmetku listy znajduje się Nasus z niewielką zmianą na „ulcie”. Kustosz Pustyni dotychczas używając swojej R otrzymywał część statystyk wytrzymałości, które następnie rosły w czasie. Od najbliższej aktualizacji otrzyma od razu pełną pulę resistów, które będą wynosić 40-70 w zależności od poziomu.

Na końcu jest dwóch strzelców. Ashe otrzymuje zmiany swoich strzał z umiejętności pod klawiszem W – będzie ich wystrzeliwać mniej w początkowej fazie gry, lecz więcej przy maksymalnie ulepszonej umiejętności – zamiast stałych 9 będzie to 7-11. Z kolei pułapki Jinx będą natychmiastowo zadawać pełne obrażenia złapanemu celowi, a nie tak jak jest obecnie, dopiero po 1.5 sekundy.