Patch 11.17 może przynieść poważne zmiany mechaniki u Luciana oraz Amumu. Strzelec ma zostać zmuszony do gry drużynowej, a mumię czeka spory buff.
Lucian cieszy się ogromną popularnością wśród graczy League of Legends. Jednak mimo pierwotnego planu do gry na dolnej alejce, miłośnicy Kleryka Broni, szczególnie profesjonalni zawodnicy oraz gracze na wysokim poziomie, upodobali sobie go do wybierania na środkową ścieżkę. Według Riotu powoduje to niezdrowe wypaczenie mety, dlatego już od pewnego czasu studio przymierza się do poważniejszych zmian w jego mechanice.
Najprawdopodobniej w patchu 11.17 na serwerach pojawią się zmiany, które mocno uzależnią Luciana od jego sojuszników, lecz nie oznacza to, że nie będzie grywalny w solo linii. Jako postać będzie efektywniejszy mając u boku kolegę z drużyny. Oto jak wyglądają proponowane zmiany:
Bazowe statystyki:
- AD 64 >>> 62
Lightslinger (pasywka)
- Nowość – sojusznicy wzmacniają kolejne 2 ataki Luciana (stackuje się maksymalnie do 4) zadając dodatkowe 14 (+10% tAD) magicznych obrażeń.
Ardent Blaze (W)
- Koszt many 70 >>> 60
- Sojusznicze ataki również powodują efekt Vigiliance
The Culling (R)
- Obrażenia na każdy strzał 20/40/60 (+25 AD) >>> 15/30/45 (+25% AD)
- Liczba strzałów 22/28/34 >>> 22 (+25% szansy na trafienie krytycznej)
Drugą postacią, której zmiany są zaplanowane na patch 11.17, jest Amumu. Smutna Mumia przeżyła drugą młodość pod koniec ubiegłego roku, gdy Riot Games wprowadziło nowe przedmioty. Amumu okazał się być bardzo mocny, a jego współczynnik zwycięstw sięgał nawet 60%. Jednak kolejne osłabienia zarówno samej postaci jak i przedmiotów spowodowały, że mumia potrzebuje ingerencji by wrócić do mety.
Dla wielu jego największym problemem jest bardzo powolne czyszczenie lasu, lecz Riot woli się zabrać za Amumu od innej strony. Studio zapowiedziało, że mumia będzie mogła dwukrotnie rzucać swoim bandażem, lecz straci na mocy w innych umiejętnościach. Brzmi jak ogrom kontroli tłumu jak na tak małą mumienkę, lecz kto wie, może to właśnie rozwiąże jej problem.
Bandage Toss (Q)
- Umiejętność posiada dwa ładunki z 14 sekundami regeneracji.
- Obrażenia zmniejszone z 80/130/180/230/280 >>> 70/100/130/160/190.
- Czas odnowienia zmniejszony z 10/9.5/9/8.5/8 >>> 3 sekund.
Despair (W)
- Obrażenia co tik zwiększone z 4/6/8/10/12 + 0.5/0.625/0.75/0.875/1% (+0.25% per 100 AP) maksymalnego zdrowia celu >>> 6/8/10/12/14 + 0.5/0.575/0.65/0.725/0.8% (+0.25% per 100 AP) maksymalnego zdrowia celu
Curse of the Sad Mummy (R)
- Czas trwania ogłoszenia zmniejszony z 1.5/1.75/2 >>> 1.5