Reina „Reinboom” Sweet ujawniła, że w nadchodzącym URF-ie pojawią się pewne zmiany, spowodowane modyfikacjami wprowadzonymi w sezonie 11.

Pośród wielu przedsezonowych zmian, Riot Games zaprezentował nam nową mechanikę skracania umiejętności. W miejscu cool-down-reduction pojawił się ability-haste, który ma za zadanie zlinearyzować przyspieszenie rzucania czarów. Wprowadzenie właśnie tej mechaniki spowodowało, że tryb URF musi zostać dopasowany do nowej rzeczywistości.

Gracze w trybie Ultimate Rapid Fire rozpoczynali rozgrywkę posiadają 80% CDR-ów. Teraz jest to oczywiście niemożliwe, dlatego na początku rozgrywki każdy otrzyma 300 ability haste (ok. 75% CDR), ale wszystkie zakupione przedmioty będą wpływały na wspomnianą wartość. Według twórców składane buildy będą miały więcej sensu i różnorodności dzięki takiemu podejściu. Oprócz tego powrócą runy Lethal Tempo oraz Ultimate Hunter.

Spore wzmocnienie otrzymają wszystkie czempiony bazujące na dodatkowej manie. Jako że czary w trybie URF nie konsumują magicznej energii, studio postanowiło niektórym postaciom zrekompensować utratę mocy wynikającą z uproszczenia tej statystyki. W przyszłości 40% dodatkowej many zmieni się w dodatkowe zdrowie oraz cała wartość regeneracji many będzie w takim samym tempie przywracać zdrowie. Dzięki temu bohaterowie kupujący przedmioty z dodatkową maną, nie będą odstawać od reszty.

Dla zdrowia rozgrywki zbanowane zostaną przedmioty dla wspierających. Kara dla supportów za zbyt dużo zarobionego złota z minionów okazała się być zdecydowanie zbyt ostra, więc Riot Games zdecydowało, że najlepiej będzie jak te itemy zostaną po prostu wyłączone, wszak mogą tworzyć skuteczną pułapkę dla nowych graczy.

Na ten moment nie wiadomo kiedy czeka nas kolejna edycja URF-a. Jednakże dziś na serwerach pojawił się nowy bohater – Viego. Zachęcamy do zapoznania się z historią Upadłego Króla.