Tegoroczne rozgrywki Baltic Playground dobiegły końca! Finałowa faza wyłoniła dwa zespoły, które w przyszłym roku wezmą udział w drugiej dywizji Ultraligi. Organizatorem ligi Baltic Playground jest agencja GAM3RS_X. 

Siedmiomiesięczne rozgrywki Baltic Playground dobiegły końca! Zwycięzcami pierwszego sezonu zostali reprezentanci Meavedron, zapewniając sobie powrót do drugiej dywizji Ultraligi, oraz Europe Saviors Club, którzy w pełni wykorzystali otwarte kwalifikacje ostatniej szansy. Obie formacje w przyszłym roku będą walczyć o dostanie się na najwyższy szczebel rozgrywek w Polsce. 

W finale turnieju promocyjnego Meavedron pokazało swoją wyższość, tracąc jedynie jedną mapę w decydującym starciu na ESC, wyróżniając się przede wszystkim przećwiczonymi zagraniami drużynowymi. Z kolei Europe Saviors Club o awans zmierzyło się z faworytami publiczności, czyli Klubem R. KLR grając w osłabionym składzie, bez zawodnika środkowej alei Wojciecha “Lewusa” Strykowskiego, postawiło gigantyczny opór swoim oponentom. Doprowadzili do piątej mapy w meczu otwarcia na Meavedron, wyeliminowali Thunderflash, a następnie ponownie po pięciu mapach ulegli międzynarodowej drużynie Europe Saviors Club.

Pierwsza edycja Baltic Playground wystartowała w maju 2022 roku. GAM3RS_X przy współpracy z Riot Games chciało niszę w pełni otwartych rozgrywek League of Legends, zapewniając pole do rozwoju i zdobywania doświadczenia każdej osobie chcącej ewoluować w kierunku zawodowego gracza. Baltic Playground, jak sama nazwa wskazuje, to przestrzeń do rywalizacji dla graczy z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii. Aby dostać się się do rozgrywek, uczestnicy musieli wygrać jedną z czterech tur otwartych kwalifikacji, które nie były ograniczone rangą, czy doświadczeniem.

Sezon zasadniczy zakończył się finałami LAN-owymi podczas festiwalu gier komputerowych Displate Meet at Rift. Zainteresowanie rozgrywkami było ogromne, a społeczność pokazała, że tęskni za zawodami z publicznością. Transmisję dostępną w serwisie Twitch na kanale Damiana “Nervariena” Ziaji, łącznie przyciągnęła 236.000 unikalnych widzów (8.000 w szczytowym momencie), którzy wygenerowali blisko 710.000 wyświetleń transmisji na żywo.

Głównym partnerem został Alior Bank wraz z Mastercard, który ponownie wspiera esport oraz graczy. Bank w swojej ofercie posiada “Konto dla gracza”, dzięki któremu można zdobyć unikatową kartę z Mistrzowską Ashe – bohaterką League of Legends. W ramach konta dostępnych jest 11 korzyści, z których 2 są zawsze darmowe. Po aktywacji i zarejestrowaniu karty w Programie Mastercard Bezcenne Chwile, posiadacz zbiera punkty, które można wymienić na atrakcyjne nagrody jak Riot Points, skrzynie Hextech z kluczem, skiny, czy peryferia komputerowe. 

Partnerem rozgrywek została marka Displate producent metalowych plakatów, zaprojektowanych po to, by celebrować swoje pasje. Marka była partnerem tytularnym pierwszej edycji wydarzenia Meet at Rift w Łodzi, podczas którego rozegrano finały LAN-owe Baltic Playground.