Niektórzy bohaterowie mimo bardzo małej popularności w solokolejce, świetnie sprawdzają się na scenie profesjonalistów. Riot nie lubi takich rozbieżności i zapowiedział zmiany Luciana i Lilli.
Jest kilka postaci uwielbianych przez niedzielnych graczy, które są bezużyteczne w meczach na najwyższym poziomie. Jest to raczej normalne zjawisko we wszystkich grach esportowych. Jednak gdy taka relacja zaczyna działać w drugą stronę, można myśleć, że coś jest nie tak. Tahm Kench był idealnym przykładem czempiona, który mimo dużej popularności na profesjonalnej scenie, miał zastraszająco niskie winratio w zwykłych meczach. Dlatego też Riot Games od jakiegoś czasu pracowało nad jego małym reworkiem, który na oficjalnych serwerach pojawi się już w najbliższym patchu.
Obecnie w podobnym miejscu znalazł się Lucian – na profesjonalnej scenie cieszy się ogromną popularnością ze względu na jego elastyczność wyboru. Może pojawić się w grze w roli strzelca, lecz obecnie najczęściej możemy go spotkać na środkowej alei. Z kolei na soloQ Lucian posiada stosunkowo niski współczynnik zwycięstw, przez co Riot chce go wzmocnić jedynie do gry na duo bocie, jednocześnie osłabiając gdy występuje w pojedynkę. W planach jest kilka – zmniejszenie jego podstawowych obrażeń na umiejętnościach, jednocześnie zwracając mu je ze sporą nawiązką gdy zacznie ostrzeliwać unieruchomionych wrogów.
Los Tahm Kencha oraz Luciana podzieli również Lillia, która od czasu swojej premiery jest stałym bywalcem meczów w profesjonalnych ligach, mimo że na soloQ można ją szukać ze świecą. Obecnie posiada zaledwie 42% winratio w kolejce Platyna+, jednocześnie będąc jednym z najpopularniejszych junglerów w ligach LCS, LPL czy LCK. Jej wyjątkowy styl gry świetnie pasuje do zgranych drużyn, ale traci gdy gramy w pojedynkę. Dlatego też Riot szykuje pewne modyfikacje jej wachlarza umiejętności – jej pasyka zyska więcej obrażeń i skalowania od AP, lecz dostanie efekt regeneracji, gdy nałoży „dotę” na przeciwnika. Wróżkowa Sarenka straci część prędkości poruszania się w early gamie, jednakże otrzyma gigantyczne przeliczniki pod AP. Oprócz tego możemy się spodziewać ogólnych buffów jej obrażeń oraz osłabienia umiejętności ostatecznej.
Najprawdopodobniej zmiany zobaczymy już w patchu 11.14.