W drugim spotkaniu ćwierćfinałowym północnoamerykańskiej odsłony League Championship Series zobaczyliśmy starcie pomiędzy Team SoloMid a Clutch Gaming. Wynik dotychczasowych spotkań wskazywał na korzyść Febivena i spółki, którym po raz kolejny udało się sprowadzić rywali na kolana.

Team SoloMid

United States Hauntzer ‒ Sion
United States MikeYeung ‒ Olaf
Denmark Bjergsen ‒ Taliyah
Denmark Zven ‒ Varus
Spain Mithy ‒ Tahm Kench

vs.

Clutch Gaming

Gnar ‒ Solo United States
Sejuani ‒ LirA Korea, Republic of
LeBlanc ‒ Febiven Netherlands
Caitlyn ‒ Apollo United States
Braum ‒ Hakuho United States

Wczesny etap pierwszej mapy spotkania w formacie Best of five pomiędzy Team SoloMid A Clutch Gaming był niesamowicie udany dla podopiecznych SSONGa. Na pierwszy ogień zdobyli Ocean Drake’a, a zaledwie chwilę później ofiarą udanej agresji ze strony MikeYeunga padł Febiven.

Nie był to koniec sukcesów wielokrotnych mistrzów Ameryki Północnej – kolejne minuty obfitowały w kolejne zabójstwa, a także zdobyte liczne cele mapy, jak chociażby Mountain Drake, Rift Herald, czy zdobyta pierwsza na mapie wieża. Dominacja nad mapą przerodziła się w także przewagę ekonomiczną, której zresztą reprezentanci TSM nie stracili aż do zakończenia rozgrywki.

Apollo i spółka wielokrotnie próbowali odwrócić losy spotkania; w pewnym momencie zdołali dorównać rywalom pod względem ilości eliminacji. Pomimo usilnych starań, to jednak drużyna Bjergsena sięgnęła po wczesnego Barona Nashora, który pozwolił na bezproblemowe wtargnięcie do bazy rywali.

Rozgrywka przedłużyła się na kolejne kilka minut – zawodnicy Clutch Gaming odepchnęli pierwszy atak, jednakże drugie uderzenie w ich bazę skutecznie zakończyło ich marzenia na powrót.

Clutch Gaming

United States Solo ‒ Gnar
Korea, Republic of LirA ‒ Skarner
Netherlands Febiven ‒ Swain
United States Apollo ‒ Kog'Maw
United States Hakuho ‒ Thresh

vs.

Team SoloMid

Ornn ‒ Hauntzer United States
Olaf ‒ MikeYeung United States
Ryze ‒ Bjergsen Denmark
Varus ‒ Zven Denmark
Braum ‒ Mithy Spain

Wraz z rozpoczęciem drugiej mapy, jasne się stało, że zawodnicy Team SoloMid po raz kolejny chcą wypracować pokaźną przewagę podczas tzw. early game’u. Gdy timer wskazywał zaledwie trzecią minutę, zobaczyliśmy agresywne wejście pod wieżę rywali na dolnej alei. Zagrywka zakończyła się niemałym sukcesem – dwa zabójstwa zasiliły konto agresorów.

Solo i spółka nie zamierzali jednak oddać rywalom kolejnej gry. Najpierw LirA zgładził MikeYeunga po złapaniu go z niewielką ilością punktów zdrowia, a zaledwie chwilę później odbyła się korzystna dla reprezentantów Clutch Gaming wymiana na dolnej alei. Liczba zabójstw, a także ilość posiadanych sztuk złota zaczęła przemawiać na korzyść Hakuho i jego kolegów.

Przez kolejne chwile gra znacznie spowolniła – obie drużyny zdobywały pojedyncze objectivy czy kille, jednakże żadna z nich nie zbliżyła się znacząco do zwycięstwa. Wszystko zmieniło się w okolicach trzydziestej minuty, kiedy to odbył się teamfight w górnej części rzeki. Wymiana trafiła w ręce ekipy Febivena, którzy na fali sukcesu sięgnęli po Barona Nashora.

Sytuacja Team SoloMid znacząco się skomplikowała. W wyniku nałożonego na ich bazę oblężenia stracili dwa inhibitory, jednakże pomimo tego podjęli walkę o Elder Drake’a. Początkowo dobra inicjacja skończyła się kolejnym fiaskiem, który tym razem posłużył rywalom na doprowadzenie do jednopunktowego remisu.

Team SoloMid

United States Hauntzer ‒ Gnar
United States MikeYeung ‒ Skarner
Denmark Bjergsen ‒ Karma
Denmark Zven ‒ Kog'Maw
Spain Mithy ‒ Tahm Kench

vs.

Clutch Gaming

Sion ‒ Solo United States
Olaf ‒ LirA Korea, Republic of
Orianna ‒ Febiven Netherlands
Caitlyn ‒ Apollo United States
Thresh ‒ Hakuho United States

Początek trzeciej mapy był znacznie spokojniejszy – pierwszym wartym odnotowania wydarzeniem było zdobycie Infernal Drake’a przez Clutch Gaming. Śmierć ognistego jaszczura zainicjowała serię sukcesów dla podopiecznych Davida Lima: świetne wyłapanie MikeYeunga w jego własnej jungli, korzystna wymiana na dolnej alei, a na koniec zdobycie kolejnego smoka.

Zawodnicy Team SoloMid nie potrafili podnieść się z kolan – wkrótce stracili pierwszą w grze wieżę, a Zven, który zdecydował się na wybór Kog’Mawa, był co chwilę wyłapywany przez rywali. Warty zaznaczenia jest fakt, że ostatecznie jego wynik wskazywał zero zabójstw oraz sześć śmierci.

LirA wraz z kolegami zdobył trzeciego Infernala, a zestaw czterech smoków dopełnił Mountain Drake’iem. W dwudziestej piątej minucie zgładzili Barona Nashora, a uzyskane ulepszenie pozwoliło na szybkie zakończenie rozgrywki.

Clutch Gaming

United States Solo ‒ Ornn
Korea, Republic of LirA ‒ Zac
Netherlands Febiven ‒ Swain
United States Apollo ‒ Jhin
United States Hakuho ‒ Thresh

vs.

Team SoloMid

Camille ‒ Hauntzer United States
Sejuani ‒ MikeYeung United States
Syndra ‒ Bjergsen Denmark
Caitlyn ‒ Zven Denmark
Morgana ‒ Mithy Spain

Czwarta mapa starcia pomiędzy Team SoloMid a Clutch Gaming była zarazem ostatnią z serii. Na wywiązanie się pierwszej walki musieliśmy czekać niemalże do ósmej minuty. Właśnie wtedy teamfight zakończył się spektakularnym sukcesem dla Febivena i jego kolegów, którzy zdobyli cztery zabójstwa w zamian za poświęcenie dwóch sprzymierzeńców.

Nie był to koniec sukcesów zawodników Clutch Gaming. Zaledwie chwilę zwiększyli liczbę posiadanych eliminacji, a także sięgnęli po cenne objectivy. Zadawane przez nich obrażenia zwiększył Infernal Drake, natomiast w sforsowaniu środkowej alei pomocny okazał się Rift Herald.

Rozgrywka nie trwała długo – zakończyła się zaledwie na kilkadziesiąt sekund po przekroczeniu trzydziestej minuty. Baron Nashor zdobyty przy wsparciu dwóch Mountain Drake’ów był wszystkim, czego potrzebowali Apollo i spółka do zamknięcia serii wynikiem 3:1.

Zawodnicy Clutch Gaming awansują do rozgrywanych w Miami półfinałów, gdzie zmierzą się z przedstawicielami 100 Thieves.

Porażka Team SoloMid zaledwie w ćwierćfinale playoffów północnoamerykańskiej odsłony League Championship Series jest przełomem. Na całego trwania ligi, drużyna prowadzona przez Andy’ego Dinha ani razu nie opuściła finału żadnego ze splitów.