Pierwsze wielkie derby koreańskiej ligi LCK w tym roku zakończyły się wygraną kt Rolster. Jest to już drugie spotkanie przegrane przez SK Telecom T1 w aktualnym splicie.

KT Rolster

Korea, Republic of Smeb ‒ Jayce
Korea, Republic of Score ‒ Sejuani
Korea, Republic of PawN ‒ Galio
Korea, Republic of Deft ‒ Caitlyn
Korea, Republic of Mata ‒ Janna

vs.

SK Telecom T1

Gnar ‒ Untara Korea, Republic of
Nidalee ‒ Blank Korea, Republic of
Corki ‒ Faker Korea, Republic of
Tristana ‒ Bang Korea, Republic of
Braum ‒ Effort Korea, Republic of

Od pierwszych minut spotkanie przebiegało pod dyktando kt Rolster. Tylko i wyłącznie Faker nie miał problemów na swojej alejce, ale było to za mało, żeby zapewnić Blankowi komfortową pozycję. Stosunkowo szybko doszło do pierwszej walki drużynowej na dolnej alejce, z której zwycięsko wyszli zawodnicy kt. To pozwoliło im zacząć niszczyć wieżę i otworzyć spotkanie, przejmując jednocześnie całkowitą kontrolę nad lasem przeciwnika.

Mając dobrze rozbudowaną wizję, gracze kt Rolster spokojnie rotowali po mapie i przejmowali kolejne struktury. Niedługo potem zdołali zabić barona i przebić się do bazy wroga. Tam wicemistrzowie świata byli kompletnie bezradni i musieli uznać wyższość przeciwnika, który doprowadził do bardzo dobrej walki drużynowej.

SK Telecom T1

Korea, Republic of Thal ‒ Vladimir
Korea, Republic of Blank ‒ Jarvan IV
Korea, Republic of Faker ‒ Azir
Korea, Republic of Bang ‒ Kalista
Korea, Republic of Effort ‒ Braum

vs.

KT Rolster

Gnar ‒ Smeb Korea, Republic of
Shyvana ‒ Score Korea, Republic of
Ryze ‒ PawN Korea, Republic of
Varus ‒ Deft Korea, Republic of
Alistar ‒ Mata Korea, Republic of

Od początku spotkania świetnie prezentował się Smeb, który zdominował Thala. Niestety było to za mało dla kt, żeby przejąć kontrolę nad spotkaniem, gdyż w tym samym czasie Bang i Effort dyktowali ciężkie warunki swoim przeciwnikom. To właśnie przewaga, którą wypracował sobie strzelec SK Telecom T1 zaważyła o wyniku tej mapy. Szybko byli w stanie zdobyć pierwszą strukturę na dolnej alejce, a następnie przenieśli ją na środek mapy.

Po 22 minutach gry i świetnych rotacjach SKT było w stanie przebić się przez pierwszy inhibitor, a następnie rozpoczęli budować sobie wizję w lesie przeciwnika. To pozwoliło im niedługo potem zabić barona i powrócić do oblegania struktur wroga. Niedługo potem zakończyli spotkanie i doprowadzili do remisu.

KT Rolster

Korea, Republic of Smeb ‒ Maokai
Korea, Republic of Score ‒ Jax
Korea, Republic of PawN ‒ Azir
Korea, Republic of Deft ‒ Ezreal
Korea, Republic of Mata ‒ Tahm Kench

vs.

SK Telecom T1

Orrn ‒ Thal Korea, Republic of
Jarvan IV ‒ Blank Korea, Republic of
Vladimir ‒ Faker Korea, Republic of
Kalista ‒ Bang Korea, Republic of
Braum ‒ Effort Korea, Republic of

W decydującym spotkaniu Score zaskoczył wszystkich i zdecydował się zagrać Jaxem w lesie, co nie jest standardowym wyborem. W dużej mierze umożliwiło mu to posiadanie silnych bohaterów na górnej i środkowej alejce. Mimo wszystko to SKT było w stanie objąć prowadzenie w złocie na początku tego spotkania i przez bardzo długi okres je utrzymać.

W kluczowym momencie jednak SKT poszło zbyt głęboko w walce drużynowej i w sytuacji, kiedy mogli z łatwością ruszyć na inhibitor, zostali unicestwieni. To bardzo mocno pokrzyżowało plany wicemistrzów świata, gdyż kt bardzo dobrze poradziło sobie z odrabianiem strat przez kolejne kilka minut. Ostatecznie w kluczowej walce drużynowej świetną pozycją popisał się Deft i tym samym doprowadził kt Rolster do wygranej.