Ever8 Winners pokonało Rox Tigers w ostatnim spotkaniu fazy kwalifikacyjnej Kespa Cup. Tym samym w najlepszej ósemce zobaczymy dwie drużyny, które w 2018 roku będą występować w Challenger Korea.

ROX Tigers

Korea, Republic of Lindarang ‒ Gnar
Korea, Republic of SeongHwan ‒ Sejuani
Korea, Republic of Lava ‒ Orianna
Korea, Republic of Sangyoon ‒ Jhin
Korea, Republic of Key ‒ Xerath

vs.

Ever8 Winners

Maokai ‒ Kiin Korea, Republic of
Jarvan IV ‒ Malrang Korea, Republic of
Malzahar ‒ Cepted Korea, Republic of
Varus ‒ Deul Korea, Republic of
Braum ‒ Aegis Korea, Republic of

Początek spotkania był niesamowicie monotonny. Rox Tigers wykorzystało przewagę posiadania lepszych bohaterów na dolnej alejce i zniszczyło pierwszą wieżę oraz unicestwiło pierwszego smoka. Gra rozkręciła się dopiero w osiemnastej minucie, kiedy doszło do pierwszego starcia w okolicach górnej alejki. Z niego obronną ręką wyszli zawodnicy Rox Tigers, gdyż Sangyoon znalazł idealną sytuację do wykorzystania swojej umiejętności ostatecznej.

Kluczowa walka drużynowa rozegrała się dziesięć minut później. W niej świetną okazję do wejścia na plecy rywala znalazł Lindarang, który praktycznie odciął całą wrogą drużynę od Jhin i Xeratha. Tygrysy natychmiastowo spróbowały przejąć barona, jednak popełnili wtedy katastrofalny błąd i stwór zabił Mightybeara, przez co stracili szansę na użycie porażenia i musieli zaprzestać walki z nim.

Tygrysy popełniały coraz więcej błędów, które wykorzystywał Kiin, wchodząc na wrażliwe punkty ustawienia Rox Tigers. Koniec końców pierwszy baron został zdobyty w 30 minucie przez EEW. Tygrysy postanowiły doprowadzić do, jak najszybszej walki drużynowej, żeby nie pozwolić rywalom na wykorzystanie barona, a przy okazji wykorzystać cały potencjał swojej kompozycji. W ten sposób zanegowali zdobycze EEW. Kompozycja bazująca na Xerathie i Jhinie okazała się bardzo skuteczna w walkach drużynowych na późnym etapie spotkania. Rox wygrało starcie zespołowe, zabiło barona i zakończyło pierwszą mapę.

Ever8 Winners

Korea, Republic of Kiin ‒ Gnar
Korea, Republic of Malrang ‒ Jayce
Korea, Republic of Cepted ‒ Azir
Korea, Republic of Deul ‒ Varus
Korea, Republic of Aegis ‒ Alistar

vs.

Rox Tigers

Maokai ‒ Lindarang Korea, Republic of
Sejuani ‒ SeongHwan Korea, Republic of
LeBlanc ‒ Lava Korea, Republic of
Jhin ‒ Sangyoon Korea, Republic of
Tahm Kench ‒ Key Korea, Republic of

W drugi spotkaniu Malrang zdecydował się zagrać swoim popisowym bohaterem, czyli Jaycem w lesie. Połączenie Jayca i Azira było niezwykle efektywne i pozwalało EEW niszczyć wieże rywala przy każdej nadarzającej się okazji. ROX Tigers mogło tylko bezradnie obserwować, jak ich rywale budują większą przewagę w złocie. Tygrysy co prawda próbowały wyłapywać pojedynczych rywali, ale gracze EEW grali bardzo ostrożnie.

Gracze Ever8 w 24 minucie unicestwili pierwszego barona i ruszyli na bazę przeciwnika. Zdołali zniszczyć pierwszą wieżę przed inhibitorem, ale tygrysom udało się odepchnąć ten atak. Katastrofalny błąd Sangyoona, kiedy ten dał się wyłapać przeciwnikom, sprawił, że zawodnicy EEW nie potrzebowali nawet zabijać kolejnego barona, żeby zakończyć to spotkanie.

ROX Tigers

Korea, Republic of Lindarang ‒ Ornn
Korea, Republic of SeongHwan ‒ Jarvan IV
Korea, Republic of Lava ‒ Malzahar
Korea, Republic of Sangyoon ‒ Xayah
Korea, Republic of Key ‒ Rakan

vs.

Ever8 Winners

Gnar ‒ Kiin Korea, Republic of
Sejuani ‒ Malrang Korea, Republic of
Corki ‒ Cepted Korea, Republic of
Varus ‒ Deul Korea, Republic of
Taric ‒ Aegis Korea, Republic of

Trzecia mapa także zaczęła się bardzo bezpiecznie. Obie drużyny preferowały raczej pasywny styl gry, który unikał popełniania jakichkolwiek większych błędów. Do piętnastej minuty minimalnie lepiej wyglądały tygrysy, jednak wtedy ich rywale szybko rozpoczęli odrabiać straty, którzy zdobyli dwa pierwsze zabójstwa i zaczęli kontrolować spotkanie.

Gracze EEW nie ustrzegli się, jednak błędów, które wynikały ze zbyt zachłannej gry. Tygrysy rozsądnie wykorzystywały wszystkie potyczki przeciwnika, ale w dalszym ciągu nie potrafiły odzyskać kontroli nad przebiegiem gry. W tym celu po zabiciu wrogiego leśnika zdecydowali się na bardzo ryzykownego barona, ale przypłacili to tylko i wyłącznie przegranym starciem zespołowym w sytuacji trzech na pięciu.

Gracze Rox Tigers popełniali tragiczne błędy w aspekcie poruszania się po mapie, co przypłacali co rusz przegranymi starciami zespołowymi. EEW zgarniało strukturę za strukturą, aż finalnie zniszczyli także nexus przeciwnika.