Od kilkunastu dni pojawiały się ku temu przesłanki, ale dzisiaj otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie – Illuminar Gaming, ESPOT i Mercedes-Benz nawiązują współpracę. Samochodowa marka będzie sponsorem dywizji League of Legends organizacji.

Mercedes-Benz coraz odważniej wchodzi w esport. Początkowo producent samochodów interesował się głównie światową sceną – mowa tutaj o takich inicjatywach jak specjalne nagrody dla MVP w turniejach ESL One Dota 2, czy partnerstwo w wydarzeniach świata League of Legend, jak chociażby mistrzostwa świata. Polski oddział firmy ze Stuttgartu poszedł jednak o krok dalej i nawiązał ścisłą współpracę z Illuminar Gaming – organizacją, która może pochwalić się imponującą historią na rodzimej scenie LoLa. Mercedes będzie sponsorem tylko i wyłącznie dywizji LoLa – jest to spójne z działaniami marki, która wybiera gry komputerowe unikające jawnej przemocy (z tego względu prędko nie doczekamy się współpracy np. w świecie CS:GO).

Do tego duetu dołącza ESPOT, który zmienił nazwę na ESPOT powered by Merecedes. Studio gamingowe od teraz będzie ścisle współpracować z Illuminar Gaming, ale także zamierza otworzyć się m.in. na simracing, a w przyszłości, po zdjęciu obostrzeń związanych z pandemią, w studiu na warszawskim Powiślu planowane są organizacje wszelkiego rodzaju gamingowych eventów.

– Rozpoczęcie współpracy Mercedes-Benz z organizacją e-sportową Illuminar Gaming to sygnał dla całego rynku, że branża jest dojrzała i gotowa na marki premium. Mercedes, poprzez tę współpracę, realizuje swoją globalną politykę komunikacji do młodych pokoleń, będąc obecnym w centrum ich świata rozrywki. Od lat marka wspiera sport, teraz czas na e-sport – powiedział Fryderyk „Veggie” Kozioł, Head of Esports w Illuminar Gaming.

Wywiad wideo z przedstawicielami wszystkich trzech marek możecie obejrzeć na naszym kanale YouTube.