Pracownik Riotu poinformował o naprawieniu błędu gry, który został znaleziony przez społeczność League of Legends. Błąd wystąpił m.in. na Mistrzostwach Świata.

Liga Legend stale się zmienia, a z biegiem lat twórcy dodają do niej coraz więcej mechanik. Niestety im ich więcej, tym większe prawdopodobieństwo, że do rozgrywki przekradnie się błąd. Tak właśnie było tym razem – niechciana mechanika umknęła uwadze nie tylko deweloperów i tysięcy graczy testowego serwera. Z pewnością miliony osób na co dzień cieszących się z rozgrywki League of Legends nie wyłapało błędu, który istniał w grze od około roku.

Na czym polegał ten błąd? Otóż osoby posiadające przedmiot Umbral Glaive, który widzimy często w ekwipunku Gravesa, Pantheona czy Senny, trwale „usuwał” sadzonki z danej gry. Wystarczyło jedno użycie, aby użytkowe roślinki nie odrastały już w swoich pierwotnych miejscach aż do końca gry. Z pozoru błąd wydaje się niewielki, lecz występował on również na Mistrzostwach Świata, na których nawet najmniejsze zmienne potrafią kosztować całą grę.

Co ciekawe błąd ten wystąpił w meczu G2 Esports kontra Suning, czyli spotkaniu, które decydowało o pierwszym miejscu w grupie. W trzydziestej minucie SofM zniszczył czerwoną sadzonkę obok „tribusha” na dolnej alei swoich oponentów. Niemalże kwadrans później dochodzi tam do walki drużynowej, w wyniku której dwóch graczy G2 Esports zostaje wyłapanych przez przeciwnego Gangplanka w miejscu, w którym powinna być wspomniana sadzonka. Czy to zmieniłoby wynik spotkania? Tego się nie dowiemy.