W dniach 2-4 grudnia odbędzie się ostatnia faza ligi Baltic Playground. Promotional Tournament Main wyłoni dwa zespoły, które awansują do drugiej dywizji Ultraligi. Organizatorem rozgrywek jest GAM3RS_X.
W głównym turnieju promocyjnym zmierzą się cztery zespoły – laureaci poprzedniej fazy, czyli Klub R oraz Europe Savior Club, oraz spadkowicze z poprzedniego sezonu drugiej dywizji Ultraligi – Thunderflash i Meavedron. Wszystkie cztery zespoły już drugiego grudnia pojawią się na serwerze walcząc o awans.
Promotional Tournament Main zakończy blisko sześciomiesięczną rywalizację w Baltic Playground. Klub R jest jedynym zespołem, który uczestniczy w rozgrywkach od samego początku. Swoje zmagania rozpoczęli jeszcze w maju, wygrywając drugie otwarte kwalifikacje. Czwarte miejsce w fazie zasadniczej zapewniło im awans na finały LAN-owe podczas Meet at Rift, gdzie po heroicznej walce, zajęli drugą pozycję. W Promotional Tournament Regular pokonali swoje LAN-owe nemesis w postaci Żółwi Błotnych, ponownie wykonując krok w stronę drugiej Ultraligi, lądując w ostatnim etapie Baltic Playground.
Europe Saviors Club dołączyło do rozgrywek dzięki otwartym kwalifikacjom do Tournament Promotion Club, od razu pokazując potencjał swoich zawodników. Międzynarodowa formacja zajęła pierwsze miejsce w poprzedniej fazie, pokonując na swojej drodze AFN Esports, Żółwie Błotne oraz Klub R.
Promotional Torunament Main będzie transmitowany na kanale www.twitch.tv/nervarien, a w duecie komentatorskim ponownie pojawią się Damian “Nervarien” Ziaja oraz Łukasz “Leo” Mirek. W zawodach będzie obowiązywać drabinka podwójnej eliminacji z meczami best-of-five. Harmonogram rozgrywek wygląda następująco:
Piątek, 2 grudnia:
- 14:00 – Meavedron vs Klub R
- 18:00 – Thunderflash vs Europe Saviors Club
Sobota, 3 grudnia:
- 14:00 – mecz przegranych
- 18:00 – finał drabinki wygranych
Niedziela, 4 grudnia:
- 18:00 – finał drabinki przegranych
Głównym partnerem został Alior Bank wraz z Mastercard, który ponownie wspiera esport oraz graczy. Bank w swojej ofercie posiada “Konto dla gracza”, dzięki któremu można zdobyć unikatową kartę z Mistrzowską Ashe – bohaterką League of Legends. W ramach konta dostępnych jest 11 korzyści, z których 2 są zawsze darmowe. Po aktywacji i zarejestrowaniu karty w Programie Mastercard Bezcenne Chwile, posiadacz zbiera punkty, które można wymienić na atrakcyjne nagrody jak Riot Points, skrzynie Hextech z kluczem, skiny, czy peryferia komputerowe.
Partnerem rozgrywek została marka Displate producent metalowych plakatów, zaprojektowanych po to, by celebrować swoje pasje. Marka była partnerem tytularnym pierwszej edycji wydarzenia Meet at Rift w Łodzi, podczas którego rozegrano finały LAN-owe Baltic Playground.