70 godzin dobrej zabawy i mądrego pomagania, blisko 264 tyś. zł wpłat – to tylko niektóre z najważniejszych liczb, jakimi można podsumować trzecią edycję Gra Paczki. Charytatywny stream Szlachetnej Paczki współtworzony przez partnerów i dziesiątki najlepszych polskich graczy to kolejny przykład na to, jak z sukcesem łączyć potencjały – z pozoru dość odległych – branż. A to wszystko w szczytnym celu. 

– Gra Paczka to projekt o utalentowanych ludziach. Streamerzy mają talent do tworzenia treści, zaplecza technologicznego oraz do organizowania tego wszystkiego, co dzieje się na  Twitchu czy w grach. Zespół Szlachetnej Paczki specjalizuje się w zarządzaniu projektami, promocji. Mamy ogromne szczęście, że Ci wszyscy ludzie wspólnie z partnerami zdecydowali się wykorzystywać swoje talenty i zasoby do tego, by na świecie było mniej cierpienia – mówi Konrad Kruczkowski, Dyrektor ds. Komunikacji Stowarzyszenia WIOSNA.

Cel gry? Dobra zabawa i pomoc 

Trzecia edycja projektu odbywała się w dniach 27-30 maja. Podczas wydarzenia wiodący polscy gracze i streamerzy przeprowadzili ponad 70 godzin transmisji live, zachęcając swoje społeczności do wpłat na rzecz Paczki. Streamy można było śledzić na Twitchu oraz na dedykowanej wydarzeniu stronie www.grapaczka.pl.

Nie tylko esport, ale też gamingowe challenge, wspólne gotowanie, a nawet mini koncerty
z utworami stworzonymi specjalnie na Gra Paczkę – podczas tych kilku dni widzowie mieli okazję oglądać swoich ulubionych twórców w często nietypowych okolicznościach. Na efekty ogromnego zaangażowania i kreatywności 62 streamerów biorących udział w trzeciej edycji projektu nie trzeba było długo czekać. W trakcie eventu dokonano 5 366 wpłat na kwotę blisko 264 000 zł. Zebrane środki zostaną przeznaczone na zwiększenie skali pomocy w nadchodzącej edycji Szlachetnej Paczki przez docieranie do miejsc i osób, którym nie pomógł dotąd nikt inny.

Podczas trzech edycji Gra Paczki środowisko gamingowe zgromadziło blisko milion złotych na pomoc najbardziej potrzebującym.

Partnerzy, system konkursów i rankingi  

Za sukcesem Gra Paczki stoi zaangażowanie nie tylko streamerów, ale też partnerów wydarzenia. Ufundowane przez nich nagrody o łącznej wartości ponad 100 000 zł umożliwiły przeprowadzenie konkursów i docenienie widzów, którzy dokonywali wpłat. Partnerami głównymi Gra Paczki 3.0 była firma GIGABYTE, właściciel marki AORUS oraz E.Wedel.

W trakcie trwania streamów rozdano ponad 450 nagród, konkursy miały zróżnicowane formuły. W jednej z nich gamingowe trofea wędrowały do osób, które w trakcie eventu dokonały sumarycznie wpłat na najwyższe kwoty. Byli tacy, którzy decydowali się wpłacić łącznie nawet po kilkanaście tysięcy złotych!

Atmosferę rywalizacji podsycały prowadzone na www.grapaczka.pl rankingi – zarówno dla top wpłacających, jak i gamingowych teamów. Każdy bowiem, kto wspierał wydarzenie donacją, mógł zadedykować swoją wpłatę ulubionemu twórcy, wyrażając w ten sposób swoje uznanie i sympatię.

Gra nie tylko Paczka 

Informacje o samym evencie i nagrodach nie dotarłyby do widzów bez wsparcia mediów. To dzięki ich zaangażowaniu popularność wydarzenia wciąż rośnie, a wraz z nią – możliwość pomocy najbardziej potrzebującym, o których nie pamięta nikt inny. Tylko w minionej edycji o Gra Paczce wspomniano w 35 publikacjach o łącznym dotarciu 720 000 i ekwiwalencie reklamowym sięgającym 280 000 zł. Informacje o projekcie dotarły nie tylko do czytelników Onetu czy Interii, ale także do widzów TVN24 oraz słuchaczy RMF Maxxx i Polskiego Radia. Gra Paczkę 3.0 patronatem medialnym objęli: CD Action, Esport Now, GRY-Online, Komputer Świat oraz PC Format.

Działania komunikacyjne objęły swoim zakresem także social media. W trakcie dwóch tygodni o Gra Paczce wspomniano blisko 500 razy, zarówno na kanałach własnych Szlachetnej Paczki, w tym na YouTubie, jak i na profilach twórców czy partnerów zaangażowanych w projekt. Bezpośrednia komunikacja z widzami odbywała się za pośrednictwem kanału Gra Paczki na Discordzie.

W ubiegłej edycji widzowie mogli śledzić zarówno live’y streamerów, jak i relacje prowadzone z gamingowego studia Szlachetnej Paczki. Stream otwierający wydarzenie współprowadził Włodek Markowicz, jeden z najpopularniejszych vlogerów, współautor programu rozrywkowego Lekko Stronniczy. Gościem streamu na zakończenie eventu był kycu, gamer, który wspiera Gra Paczkę od pierwszej edycji.

To dzięki streamerom, znanym twórcom internetowym, partnerom wydarzenia oraz mediom Szlachetna Paczka będzie mogła docierać do takich osób jak pan Sebastian. Mężczyzna w wyniku wypadku złamał kręgosłup. Od wielu lat jest przykuty do łóżka. Nowy sprzęt od gamerów zapewnił mu nie tylko większy komfort życia, ale także ułatwił kontakt ze światem.

Wideo z historią pana Sebastiana: https://www.youtube.com/watch?v=MssPlPvq_9I

Game over? 

Trzecia edycja gamingowego eventu Szlachetnej Paczki za nami, ale to nie koniec gry. Jesienią odbędzie się kolejna odsłona projektu.

– Zawsze czekam na Gra Paczkę, to kolejna edycja, w której biorę udział. Cieszę się, że jestem częścią tego projektu – mówiła podczas oficjalnego zakończenia eventu streamerka Reachagalaxy. – Ta akcja ma bardzo pozytywny wydźwięk, można zrobić coś razem, pomimo różnic – dodał Slayproxx.

Gra Paczka zyskuje swoje stałe miejsce – nie tylko w kalendarzach, ale i w sercach największych polskich streamerów i streamerek oraz ich widzów. Tylko na platformie Twitch liczba wyświetleń na żywo wzrosła względem pierwszej edycji projektu niemal sześciokrotnie. Streamy Gra Paczki obejrzało łącznie 286 217 unikalnych widzów, a liczba wyświetleń wyniosła ponad 820 tys. Live’y śledziło średnio 1 176 osób.

A to nie koniec. Sumarycznie widzowie spędzili na oglądaniu streamów trzeciej edycji Gra Paczki ponad 82 tysiące godzin, czyli 3 429 dni, zatem aż… 9 lat!

Transmisje charytatywne na Twitchu zyskują coraz większe zainteresowanie, nie tylko w Polsce. Podczas jednego z francuskich eventów grupie twórców udało się zebrać blisko 4 mln dolarów w 48 godzin, a amerykański streamer DrLupo własnymi siłami zgromadził w podobnym czasie ponad 2 mln dolarów dla dzieci chorujących na raka.

Chcesz być częścią kolejnej edycji Gra Paczki w roli partnera lub streamera? Wejdź na www.grapaczka.pl i wspieraj Szlachetną Paczkę.