W zaskakującym posunięciu Microsoft zwolnił znaczną część swojego personelu zajmującego się produkcją e-sportową zaledwie dzień po ważnym wydarzeniu w Call of Duty League (CDL). Decyzja ta jest następstwem wcześniejszej decyzji Microsoftu o zwolnieniu prawie 2000 pracowników w ramach fuzji z Activision Blizzard na początku roku. Branża gier doświadczyła fali zwolnień w latach 2023 i 2024, a firmy takie jak Riot Games również dokonały znacznych cięć w zatrudnieniu.

Zespół transmisji e-sportowych zdziesiątkowany po CDL Major

Społeczność e-sportowa została zaskoczona, gdy wielu obserwatorów, pracowników zza kulis i osobistości na antenie zarówno z Overwatch, jak i Call of Duty League ujawniło 30 stycznia, że zostali zwolnieni przez Microsoft. Ten nieoczekiwany ruch nastąpił wkrótce po zakończeniu CDL Major 1 w Bostonie, pozostawiając wielu w branży w szoku.

Skutki fuzji Microsoftu z Activision Blizzard

Zwolnienia Microsoftu w dziale e-sportu nastąpiły zaledwie dzień po tym, jak Johanna Faries, poprzednia komisarz CDL i nowo mianowana prezes Blizzarda, objęła swoją nową rolę. Decyzja o redukcji zatrudnienia w sektorze e-sportu rodzi pytania o strategiczną wizję firmy i przyszłość jej zaangażowania w konkurencyjne gry.

Głosy odchodzących: Szok i rozczarowanie

Wyrażając swoją frustrację, Scott Parkin, były starszy menedżer ds. operacji e-sportowych w Activision Blizzard, skrytykował brak zwykłej przyzwoitości w obsłudze zwolnień przez firmę. W międzyczasie Jessica DiPaola, menedżer obserwatorów Overwatch League, podzieliła się swoim złamanym sercem w mediach społecznościowych, ujawniając, że cały jej zespół został zwolniony. Popularne talenty z Overwatch League, w tym Matt Morello i Soe Gschwind, również znalazły się wśród ofiar niedawnej decyzji Microsoftu.

Sukces CDL pośród wyzwań branżowych

Podczas gdy zwolnienia były nieco oczekiwane po stronie Overwatch ze względu na rozwiązanie ligi zarządzanej przez Blizzarda w 2023 roku, CDL jak dotąd prosperuje bez większych problemów. Liga nie doświadczyła dramatu, takiego jak odejście drużyn lub upadek konkurencji, co sprawia, że decyzja Microsoftu o zmniejszeniu liczby pracowników zajmujących się produkcją e-sportową jest jeszcze bardziej zaskakująca.

Wpływ branży na gry i e-sport

Branża e-sportowa i gier zmaga się z serią zwolnień, a Microsoft dołączył do grona firm dokonujących znacznych redukcji zatrudnienia. Skutki tych decyzji wykraczają poza sektor gier, wpływając na szerszą społeczność e-sportową. Odporność CDL w obliczu tych wyzwań będzie uważnie obserwowana, ponieważ branża dostosowuje się do zmieniającego się krajobrazu.